Synundersökning hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Kungsgatan 5, Örebro - Visa på karta

Synundersökning

Optikern undersöker ögat

Det kan vara bra att undersöka dina ögon om du upplever problem med din syn. Detta för att se om det finns något eventuellt synfel. Är du i behov av synkorrigering, kan optikern hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går undersökningen till?

Inledningsvis vill vår optiker på Synsam ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Inför undersökningen kan det därför vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. I nästa steg genomför optikern olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Skulle det visa sig att du har ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser hjälper vi självklart till med att hitta rätt styrka för dig. Är det en något mer avvikande upptäckt får du remiss till en ögonläkare.

Boka en synundersökning hos oss på Holmquist Optik Synsam redan idag!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Holmquist Optik Synsam

Välkommen till Holmquist Optik Synsam!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Kungsgatan 5 i Örebro. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Våra optiker undersöker din syn

Hos Holmquist Optik Synsam hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om du:

• Ofta har problem med trötta ögon
  • Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon

Våra optiker kan kontrollera din ögonhälsa

Vi på Holmquist Optik Synsam erbjuder ordentliga ögonhälsoundersökningar där vi undersöker hela ögat. Då kan du få svar på eventuella frågor om din ögonhälsa. Det rekommenderas till alla som fyllt 40 år att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar, så att man tidigt kan upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grön starr
  • Grå starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Holmquist Optik Synsam hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Vi finns här för dig under hela första året

Efter att vi har undersökt dig och du fått dina glasögon och/eller linser, kan mycket hända på ett år. Då finns vi på Synsam här som stöd. Skulle dina glasögon gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Märker du att din syn blivit försämrad under året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss, utan extra kostnad.

Boka tid hos våra optiker på Holmquist Optik Synsam i Örebro!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Holmquist Optik Synsam

Synundersökning hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Besök någon av våra legitimerade optiker på Holmquist Optik Synsam i Örebro för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan ...

Skaffa glasögon hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Holmquist Optik Synsam! Glasögon hjälper till att korrigera synfel...

Skaffa linser hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Ibland kan eller vill man inte ha glasögon vid ett synfel. Då är linser ett bra val. Du kan hitta dina linser hos oss på Holmquist Optik Syn...

Ögonhälsoundersökning hos Holmquist Optik Synsam i Örebro

Du kan göra en ögonhälsoundersökning hos oss på Holmquist Optik Synsam för att kontrollera din ögonhälsa. Våra optiker undersöker hela ög...

Karta - Kungsgatan 5, Örebro