• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Ängelholm

Storgatan 40, 1 trappa, Ängelholm - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörapparater

Hos oss på Audika Ängelholm hittar du hörapparater av olika modeller, märken och typer, både sådana som placeras bakom och i örat. Vi hjälper dig att hitta hörapparater som är anpassade efter just ditt liv, dina behov och din livssituation.

Prova hörapparater med modern och smart teknik

Hos oss på Audika i Ängelholm kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Vi hjälper dig att välja hörapparat

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Skånes upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Vad kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Ängelholm?

Audika Ängelholm är auktoriserad av Region Skåne. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du väljer att prova ut hörapparat i Ängelholm och är berättigad hörapparat enligt Region Skånes regler och riktlinjer har du som patient hos Audika två alternativ:

1. Du kan välja att prova ut hörapparat från regionens upphandlade sortiment. Då betalar du 1000 kr, som är Regionens utprovningsavgift.
  2. Du kan välja att prova ut hörapparat som inte ingår i regionens upphandlade sortiment utan i Audikas privata sortiment (Friare val). Då får du en rekvisition på 1800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat som du väljer kostar mer, betalar du själv mellanskillnaden. En utprovningsavgift på 1000 kr betalas även vid detta val, men återbetalas vid en eventuell retur av Audika.

Välkommen att kontakta oss på Audika Ängelholm om du har du frågor eller funderingar!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Ängelholm

Välkommen till Audika och vår hörselklinik på Storgatan i Ängelholm. Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Hos Audika Ängelholm kan vi hjälpa dig med din hörsel

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Upplever du nedsatt hörsel?

Om du har problem med nedsatt hörsel är första steget mot en bättre hörsel alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Ängelholm kostar 200 kr och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid. Vill du veta mer om hörseltest? Läs mer på vår hemsida.

Audika Ängelholm är auktoriserad av Region Skåne

Vår hörselklinik på Storgatan i Ängelholm är auktoriserad av Region Skåne inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att vi följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du är välkommen till oss på Audika om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Välkommen att följa Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Ängelholm

Hörseltest hos Audika Ängelholm

Tycker du att du hör dåligt och misstänker eller vet att du har en hörselnedsättning? Då är du välkommen till oss på Audika Ängelholm för et...

Hörapparater hos Audika Ängelholm

Batterier till hörapparater hos Audika Ängelholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Ängelholm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online hos Audika Ängelholm

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en in...

Karta - Storgatan 40, 1 trappa, Ängelholm

15:52 - 03 feb, 2020 skrev:

Mycket bra och proffsigt bemötande. Kom på öppet hus tid 29/1 och blev väl mottagen och blev väl lyssnad på mina problem. Blev kollad mot vax och fick justerat mina apparater och utbytt en trasig gummipropp. Stort tack 5 stjärnor.

08:47 - 04 dec, 2018

08:47 - 04 dec, 2018 skrev:

Bra bemötande och god information.

08:46 - 04 dec, 2018