• 010 - 888 54 07

Storgatan 40, 1 trappa, Ängelholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 08:15 - 16:30 Tidbokning krävs
  • Tidbokning krävs

Hörseltest online

På Audikas hemsida kan du testa din hörsel online. Det kan vara lämpligt för dig som aldrig gjort ett hörseltest tidigare, och vill få en indikation på om du bör vända dig till en av våra hörselkliniker för vidare undersökning.

Så går hörseltest online till

Testet kombinerar lyssningstest med självutvärderingsfrågor och tontest. Du får både svara på frågor om hur du själv upplever din hörsel och göra ett tontest. Dessutom får du göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Testet går på bara några minuter och du får dina resultat med en gång.

Hörseltest online ger en första indikation på hur du hör

Det är viktigt att komma ihåg att ett online-test aldrig kan ersätta en komplett hörselundersökning hos en hörselklinik. Därför rekommenderar vi i första hand testet till dig som inte har undersökt hörseln tidigare och vill få en indikation på hur du hör, för att veta om du bör söka hjälp hos en legitimerad audionom.

Vill du veta mer om hur testet går till? Välkommen att kontakta Audika Ängelholm!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Om Audika Ängelholm

Välkommen till Audika i Ängelholm!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Ängelholm ligger på Storgatan 40 nära Stortorget i Ängelholms kärna. Till oss tar du dig enkelt genom en promenad från Ängelholm station eller från hållplats Ängelholm Stortorget där ett flertal bussar stannar.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika i Ängelholm erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 200 kr (frikort gäller).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att regionen ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Skåne finns även ”Det firare valet” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du väljer hörapparat ur Region Skånes sortiment eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Ängelholm

Hörseltest hos Audika Ängelholm

Upplever du nedsatt hörsel och behöver hjälp av hörselhjälpmedel är första steget att boka en tid för ett hörseltest hos en av våra legitime...

Hörapparater hos Audika Ängelholm

Hos Audika i Ängelholm erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälp...

Batterier till hörapparater hos Audika Ängelholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika i Ängelholm kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online hos Audika Ängelholm

Karta - Storgatan 40, 1 trappa, Ängelholm

15:52 - 03 feb, 2020 skrev:

Mycket bra och proffsigt bemötande. Kom på öppet hus tid 29/1 och blev väl mottagen och blev väl lyssnad på mina problem. Blev kollad mot vax och fick justerat mina apparater och utbytt en trasig gummipropp. Stort tack 5 stjärnor.

08:47 - 04 dec, 2018

08:47 - 04 dec, 2018 skrev:

Bra bemötande och god information.

08:46 - 04 dec, 2018