Vården.se i samarbete med Ahum

I behov av terapi? Ahum matchar dig med rätt terapeut!

Att hitta rätt terapeut kan vara knepigt. Inom psykologin finns en mängd behandlingsmetoder och terapeuter, något som kan göra det svårt att veta vad som passar just dig bäst. Ahum har tagit fram ett unikt matchningssystem som utifrån dina behov, önskemål och frågeställningar, matchar ihop dig med en lämplig psykolog eller psykoterapeut.

20 Mars 2017 kl 19:12
Ahum - I behov av terapi?

Vilka kan använda sig av Ahum?

Ahum är Sveriges första terapimatchningstjänst och vänder sig till alla som upplever någon typ av psykologiskt relaterat problem men också till dem som vill utveckla sig själva på det personliga planet, skapa en större självmedvetenhet eller helt enkelt bara vill ha någon att prata med.

Hos Ahum hittar du terapeuter som bland annat kan hjälpa dig med stress, utbrändhet, sömnsvårigheter, ångest, depression, relationsproblem eller andra psykologiska problem.

Ahum - Vilka kan använda sig av Ahum?

Hur blir jag matchad med en terapeut?

På Ahum finns enbart psykologer och psykoterapeuter som är legitimerade av Socialstyrelsen och Ahum ser till att matcha dig med den som är specialist på det område som just du behöver.

I fem steg får du svara på ett antal frågor om orsaken till varför du vill träffa en terapeut och hur du mått den senaste tiden. Testet består av cirka 25 frågor och tar 5–10 minuter att göra. Med hjälp av en algoritm jämförs sedan din unika profil med profilerna för de terapeuter som är anslutna till Ahum. Systemet plockar därefter fram de terapeuter vars kompetens, specialområden och erfarenhet bäst matchar dina behov, och du erbjuds att boka tid hos dem. Du har också möjlighet att filtrera på vilka terapeuter som blir inkluderade i sökresultatet baserat på personliga preferenser såsom ålder och kön.

När du bestämt dig för en terapeut bokar du en tid som passar dig. Du betalar besöket direkt med hjälp av bank- eller kreditkort och eventuella om- eller avbokningar sköter du enkelt från din sida inne på Ahum.se. Fram till 24 timmar innan besöket kan du avgiftsfritt av- eller omboka din tid.

Ahum - Hur blir jag matchad med en terapeut?

Regelbunden uppföljning för din trygghet

Alla matchningar som görs följer Ahum upp och de utvärderar även terapeuternas arbete. Det gör att matchningssystemet kan utvecklas för att göra ännu bättre matchningar samt se till att kvalitetssäkra det arbete som de anslutna terapeuterna gör.

Så hitta rätt till terapeut idag – använd Ahum!

Ahum lanserades i Sverige med Stockholm som första ort under 2016. Ahum grundades 2015 av leg. psykolog Fredrik Sandin, Johan Thuresson (art director/it-ingenjör) och Carl Ljungström (it-entreprenör).

• Sabbatsbergs Ögonlaser Väldigt nöjd med min ögonbehandling, hade närsynthet på -3 ca och det korrigerades perfekt. Nu är det ett år sedan och jag är väldigt nöjd. ... - Madeleine Salo
    • Tandläkarteamet Göta Lejon Har gått till tandläkare Viveca Östlihn i många år och är jätte nöjd,jag rekommenderar varmt denna Tandläkare. Man får alltid ett bra och va... - Stefan J
    • Vällingby Tandvårdscenter AB Alltid vänligt bemötande och alltid mycket skickligt arbete. - Lillemor Barklund
    • Solna Husläkarmottagning i Frösunda Dr.Edward är bästa läkaren kunnig personligt bemötade bara roligt att träffa honom. Monica Fong. - Monica Fong
    • Salemtandläkarna Annicka Wadelius Alltid trevligt bemötande och aldrig något krångel. Försöker alltid lösa även de akuta problem som kan uppstå på smidigt sätt. - Reiny Strömstedt