Vården.se i samarbete med Min Doktor

Min Doktor – vårdcentralen som har öppet dygnet runt

Min Doktor är Sveriges första och största digitala vårdgivare. De erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig, oavsett dag och tid på dygnet. Läkarna kan ställa diagnos, skriva remiss och recept, och precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller. De är med andra ord precis som vilken vårdcentral som helst, enda skillnaden är att du enkelt har tillgång till dem dygnet runt var du än befinner dig.

14 November 2016 kl 09:23
Logo ptl

Precis som en vanlig vårdcentral

Min Doktor kan hjälpa dig med enklare besvär som du brukar få hjälp med hos din fysiska vårdcentral. Du beskriver dina problem för en läkare som gör en bedömning och ger dig råd, skickar dig för provtagning, skriver remiss eller sätter in behandling.

Min doktor kan bland annat hjälpa vuxna patienter med:

• hosta
  • utslag
  • få p-piller
  • förskjuta mensen
  • förnya recept

De erbjuder även vård för barn i åldern 2–17 år. Utbudet är inte detsamma som för vuxna patienter, men de utökar kontinuerligt behandlingsområdena för att kunna erbjuda ett helhetsutbud av vårdtjänster även för barn.

När läkarna och barnmorskor inte bemannar Min Doktor arbetare de på sjukhus och vårdcentraler, och fram till idag har de hjälp till med över 30 000 patientärenden.

Så fungerar Min Doktor

Min Doktors erfarna barnmorskor och läkare kan hjälpa dig med konsultation, remiss och recept. Läkaren ställer diagnos på dig genom att ställa frågor via chatt eller videosamtal, och eventuellt kompletteras det med bilder du själv tar med mobilen. Vid behov för provtagning skriver läkaren en remiss som du tar med dig till någon av de 600 provtagningsenheterna som Min Doktor samarbetar med. Läkaren samlar på så sätt ihop all information som krävs för att ställa en korrekt diagnos. Läkarens beslutsunderlag är därför är minst lika bra som vid ett fysiskt läkarbesök.

Läkarhjälp inom fyra timmar – allt du behöver är BankID

På Mindoktor.se får du alltid kontakt med läkare och barnmorska inom fyra timmar, oftast inom en timme, oavsett var du befinner dig. All kontakt sköts online och det enda du behöver göra är att registrera dig och skicka in ditt ärende. Om läkaren skriver ut e-recept åt dig kan du hämta ut det på valfritt apotek i hela landet.

Allt du behöver för att komma igång är ditt BankID och registrera dig kostnadsfritt på Mindoktor.se. Exakt hur Min Doktor fungerar kan du se här!

Snabbt, smidigt och enkelt – direkt i din mobil

Min Doktor har öppet dygnet runt alla dagar i veckan. Du kan chatta, skicka bilder och boka videosamtal genom att logga in på Mindoktor.se eller direkt i Min Doktors app. Så ladda ner appen kostnadsfritt för att alltid ha en vårdcentral i fickan.

• Specialistläkarna Sergel City Jag hade artros i min stortå och en ortoped på en annan vårdinrättning dömde ut den och sa att steloperation var det enda som möjligt i mitt... - Marie Söderqvist
    • Corpus Kiropraktik Bra bemötande redan i telefon och på platsen. Väldigt proffsigt och kan rekommendera alla som har ont att gå hit. - Peter Jansson
    • Rosa Gynekologmottagning Älskar verkligen Rosa Gym! Lyhörd och fantastisk är hon! - Shada Naser
    • Vårdcentralen Södertull Kunnig , trevlig och hjälpsam personal. Bra lokaler och god information. - Marianne Edlund Nordström
    • Vårdcentralen Södertull Kunnig , trevlig och hjälpsam personal. Bra lokaler och god information. - marianne Edlund Nordström