Närhälsan Öckerö vårdcentral, Öckerö

Närhälsan Öckerö vårdcentral

, Hönö

Sockenvägen 2, 475 31, Öckerö, 47531 Öckerö

Vi har Drop-in till läkare och sjuksköterska måndag-fredag mellan kl 08:00-09:00. Här kan du söka för akuta, nytillkomna besvär. På drop-in förlänger vi inte sjukskrivningar eller förskriver beroendeframkallande läkemedel. Om ditt sjukdomstillstånd kräver utredning, t.ex vid långvariga besvär. behöver du boka tid, kontakta oss då via telefon. Drop-in Provtagning/Laboratoriet måndag-fredag mellan kl 08:00-10:00. Om du har feber, förkylning eller symptom på annan smittsam sjukdom kontaktar du oss på telefon 010-473 39 70 eller 1177 så bokar vi in dig till vår infektionsmottagning. På drop-in förnyar vi inte recept eller sjukskrivningar som annan vårdgivare initierat. Vänligen /sari med personal

Hos oss finner du en samlad kompetens bestående av olika yrkeskategorier, specialistläkare i allmänmedicin, astma-KOL-sköterska, diabetessköterska, hypertonisköterska, kurator, psykolog samt nära samarbete med Närhälsan Öckerö rehab som har lokaler i samma hus. Det gör att vi kan erbjuda dig ett professionellt omhändertagande och gott bemötande. Om du har feber, förkylning eller symptom på annan smittsam sjukdom kontaktar du oss på telefon eller 1177 så bokar vi in dig till vår infektionsmottagning. På drop-in förnyar vi inte recept eller sjukskrivningar som annan vårdgivare initierat. Vi samverkar med Närhälsan Hisingen jourcentral. Tänk på att du måste vara listad hos oss.

Informationen uppdaterades 12:38 - 13 mar, 2024

29 apr, 2019

27 feb, 2015

Jag besökte Öckerö VC. den 16sept 2014, hade ett mycket inflammerat bröst, ömt och rött. Besöket var under jourtid. Upplevde att mitt problem förringades vid anmälan i receptionen. Jag fick kölapp nr. 74 kom in som 78, påpekade det, men fick svaret att prioriteringar måste göras. Det visade sig att det var en tumör i bröstet av en aggressiv sort. Jag har opererats, får cytostatikabehandlingar, strålning m.m. en omfattande behandlingsperiod på ett år. Min fråga är , hur kan man prioritera akuta fall på liknande sätt. Jag var rädd, ledsen och uppskärrad förstod att något var fel. Det blev ytterligare två besök på Hönö VC. fick min diagnos efter ett flertal undersökningar på Sahlgrenska sjukhuset. Läkarbesöket var bra!

Här kan du se omdömen som Närhälsan Öckerö vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

LAB provtagning

Läkare / Sköterska

Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19, Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Diabetesmottagning, primärvård, Vårdcentral (BT)