Marconigatan 23, Västra Frölunda

Tandläkare Thomas Alvling

Välkommen till Tandläkare Thomas Alving - din tandläkare i Västra Frölunda!

Leg. Tandläkare Thomas Alvling bedriver sin tandläkarverksamhet i gruppmottagningen Tandläkargruppen Frölunda Torg. Mottagningen ligger centralt i Västra Frölunda och består av två tandläkare, en tandhygienist och tre tandsköterskor.

Vi samarbetar med specialister på Tandläkarhögskolan och privatpraktiserande specialisttandläkare.

Viktig information med anledning av Covid-19

Just nu har mottagningen begränsade öppettider, till följd av situationen med Covid-19. Behöver du komma i kontakt med oss utanför våra öppettider går det bra att lämna ett meddelande på telefonsvararen.

Vi tar fortfarande emot friska patienter som har behov av akut tandvård, även dig som är 70 år eller äldre. Vi värnar om din säkerhet och har därför begränsat så att endast en patient vistas på mottagningen åt gången. Utöver handskar och munskydd, arbetar vi nu även med visir.

Boka om din tid om du känner dig sjuk

Om du har symtom på luftvägsinfektion ber vi dig att boka om din tid.

Om Thomas Alvling

Thomas Alvling har arbetat som tandläkare i 25 år och har bred erfarenhet. Han utför allt från årliga kontroller och förebyggande åtgärder till implantat och estetisk tandvård.

Moderna lokaler med senaste tandvården

Tandvårdsmottagningen finns i moderna lokaler och är utrustad med det senaste inom tandvård. Vi använder oss av moderna metoder och alla anställda på tandläkarpraktiken genomgår regelbundet utbildning i modern tandvård.

Vi lägger stor vikt vid förebyggande tandvård för att få patienter med friska tänder. Hos oss är det viktigaste att du som patient känner dig trygg och står i centrum. Vi har stor erfarenhet att behandla dig som är tandvårdsrädd.

Mottagningen är ansluten till och kvalitetscertifierad av Praktikertjänst AB.

Informationen uppdaterades 15:41 - 25 maj, 2023

Thomas Alvling

Linda Johansson

Linda Johnsson

3 jan, 2023

Snyggaste tandläkaren och sköterskor i hela stan, även duktiga på tänder

6 jun, 2021

Professionella och mycket trevliga.Man känner sig alltid trygg hos tandläkare Thomas Alvling med personal.Rekommenderas varmt.

10 nov, 2020

Mycket nöjd med vården jag får av Thomas. Han har hjälpt mig med tandreglering, rotfyllning och vanliga kontroller. Man har alltid trevligt på tandläkarbesöken. Jag bor numera en bit bort, men det är klart värt att åka för bra tandvård.

22 jan, 2020

Har gått hos honom i~ 30 år. Väldigt kompitent tandläkare och mycket trevligt bemötande,av samtlig personal.Rekomenderar honom starkt.

6 sep, 2019

Bästa tandläkaren och tandsköterskor som finns. Gått hos tandläkare Alvling sedan 1989.

Fråga ställd 07:18 - 11 apr, 2019

Hur lång väntetid har ni för nya patienter?

Tandläkare Thomas Alvling svarar:

Hej Henric, Du kan ringa Linda efter Påsk så ordnar hon en tid till dig inom en vecka. Tel 452950 vänlig hälsning Thomas Alvling

Fråga ställd 18:40 - 15 okt, 2018

Jag vill lista mina tre barn som är födda 2010,2011 och 2012, är det fri tandvård som gäller hos er? och upptill vilken ålder? och har ni lång väntetid?

Hej Nellie, Tyvärr har vi ingen barntandvård. MVH Thomas Alvling

Fråga ställd 08:37 - 5 mar, 2018

Hej Finns det någon mailadress man kan nå er på istället för telefon?

Hej Pontus Du kan nå oss på thomas.alvling@ptj.se MVH Thomas Alvling

Fråga ställd 20:46 - 21 maj, 2017

Hej! Har ett omfattande och ganska akut tandvårdsbehov pga kroniska sjukdomar. Det behövs både implantat och kronor och undrar om ni gör allt på plats. Har inte orken att åka fram och tillbaka. Tack!

Tandläkare Thomas Alvling svarar:

Hej Karin, Vi gör allt på praktiken, Skulle det dock visa sig att det är omfattande eller komplicerad Implantatkirurgi som behövs remitterar vi kirurgin till Brånemarkskliniken. MVH Thomas Alvling

Behöver du komma i kontakt med oss övriga dagar, går det bra att lämna meddelanden på telefonsvararen.