Akutmottagning Västerås

Akutmottagning Västerås

, Västerås

Västmanlands sjukhus Västerås, ingång 36, Västerås, 72189

Du kan komma till oss om du har akuta kirurgiska, ortopediska eller medicinska skador eller sjukdomstillstånd. Barn med livshotande tillstånd omhändertas dygnet runt på akutmottagningen. Om tillståndet inte är livshotande ska du i första hand vända dig till din vårdcentral eller barnmottagningen på Västmanlands sjukhus Västerås. Under jourtid kl. 17.00 - 08.00 tar vi även hand om akuta ögon-, öron-, infektion-, och gynekologiska skador och sjukdomar. Vid nödsituation ring 112.

Informationen uppdaterades 13:26 - 26 feb, 2024

13 apr, 2023

Tack ambulanspersonal .läkare och sköterskor efter mitt blodtrycksfall 11 April.2023

3 maj, 2021

Då väntetiden är lång på både Jour och akutmottagning borde inte dryck och automater vara ur funktion utan prioriteras. Många timmar och ingen tillgång till ngt att äta eller dricka. Urdåligt!

3 nov, 2016

Sämsta bemötandet jag varit med om inom vården. Trots flera påminnelser till personal att smärtan pga njurstenar var väldigt svår och att något smärtlindrande borde kunnas ge så hade personalen antingen inte tid att prata med läkaren om medicin eller så blev det bortglömt. En person som är inne på akuten för svåra smärtor borde inte bli ignorerad på detta sätt. Väntetiden var stor men hade ändå accepterat det om jag hade fått något mot smärtan. Åkte istället hem och fick där till slut smärtlindring. Däremot uteblev röntgen och läkarkontroll trots över 5 timmars väntan. Mycket besviken på bemötandet.

28 sep, 2014

Keep up the god work