Viksäng Fysioterapimottagning

Västerås

Vi på Kraftkällan arbetar med att förebygga och behandla funktionsstörningar och smärttillstånd i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Det kan röra sig om exempelvis:

- besvär med rygg/nacke, leder och muskler

- neurologiska besvär, exempelvis i samband med stroke, MS eller Parkinson

- problem under och efter graviditet

- stressrelaterade problem

- astma och KOL

- övervikt

- yrsel och balansrubbningar

Vi har ett välutrustat gym och tillgång till varmvattenbassäng.

Vi har hög kompetens med mångårig klinisk erfarenhet och vidareutbildning inom bland annat manuell terapi (OMT steg 2), akupunktur, McKenzie (MDT-examen), medicinsk träningsterapi, idrottsmedicin, avspänning, astma/KOL samt yrsel och balansrubbningar.

När du kommer till oss gör vi en grundlig undersökning och tillsammans lägger vi upp en aktiv behandling, vilket innebär att du som patient är delaktig och tar eget ansvar.

Vi har ett nära samarbete med läkare och övrig personal på Viksäng-Irsta vårdcentral.

Telefon 021 - 17 65 50 Växelnummer021 - 17 30 00
Kaserngatan 12 - visa på karta

Du behöver ingen remiss för besök hos oss.

Arbetsterapeut, Fysioterapeut, Företagshälsovård, Psykolog, Sjukgymnast

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

• Ortopedmottagning Östra Fick hjälp snabbt med vår 5-årige kille som hade ont och kunde inte stå på benet. Slutade emd helgipsat ben. All personal talade och förklar... - Alexandra Lundberg
    • Tandverket nu är det roligt att gå till tandläkaren. - birgitta erenius
    • Avesina Hörsel Kungsholmen Kunnig och serviceinriktad personal. Tack för all hjälp /Maria S - Maria S
    • Strokeavdelning Gävle Proffsig personal. - Karin Ohlsson
    • Liljeholmens vårdcentral Ludwik Koffler är fantastisk som läkare och min erfarenhet är att det är ovanligt bra läkare där och trevliga i sitt bemötande. Sjukskötersk... - Victoria