Viksäng Fysioterapimottagning

Västerås

Vi på Kraftkällan arbetar med att förebygga och behandla funktionsstörningar och smärttillstånd i enlighet med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Det kan röra sig om exempelvis:
- besvär med rygg/nacke, leder och muskler
- neurologiska besvär, exempelvis i samband med stroke, MS eller Parkinson
- problem under och efter graviditet
- stressrelaterade problem
- astma och KOL
- övervikt
- yrsel och balansrubbningar

Vi har ett välutrustat gym och tillgång till varmvattenbassäng.

Vi har hög kompetens med mångårig klinisk erfarenhet och vidareutbildning inom bland annat manuell terapi (OMT steg 2), akupunktur, McKenzie (MDT-examen), medicinsk träningsterapi, idrottsmedicin, avspänning, astma/KOL samt yrsel och balansrubbningar.

När du kommer till oss gör vi en grundlig undersökning och tillsammans lägger vi upp en aktiv behandling, vilket innebär att du som patient är delaktig och tar eget ansvar.

Vi har ett nära samarbete med läkare och övrig personal på Viksäng-Irsta vårdcentral.

Telefon 021 - 17 65 50 Växelnummer021 - 17 30 00
Kaserngatan 12 - visa på karta

Du behöver ingen remiss för besök hos oss.

Arbetsterapeut, Fysioterapeut, Företagshälsovård, Psykolog, Sjukgymnast

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Amningsmottagning Vill tacka Katarina för den fantastiska hjälp och stöttning vi fick i samband med amningsproblem. Hittar ingen vanlig e-postadress så hoppas... - Anna Winroth
    • Nynäshamns Barnmorskemottagning Jättegullig personal och man känner sig väl omhändertagen. - Camilla
    • Fiternik Roman Dr. Roman Fiternik är mycket professionell specialist.Han har mycket empati och mänsklig förståelse.Har alttid tid och förmåga att lyssna.Ja... - Marek
    • Sokolova Gynkliniken Mycket bra bemötande. Lyssnar och förståelse. Bra information. Äntligen vid 55 års ålder en bra läkare. - Carina Andersson
    • Lundens Husläkarmottagning Har vari där flera gånger och är väldigt nöjd. Kompetent och vänlig personal inga köer. Ingen bokning utan det finns drop in - Veronica Liedberg