Akutvårdsavdelningen

Växjö

Akutvårdsavdelningen tillhör akutkliniken, Centrallasarettet i Växjö. Akutvårdsavdelningen (AVA) är en vårdavdelning med 28 platser för medicin-, infektion-, kirurg-, ortoped-, ögon-, öron-näsa-hals- och akutgeriatriska patienter. På avdelningen är det korta vårdtider med snabb och effektiv handläggning, maximal vårdtid är 36 timmar. Därefter skrivs patienterna hem eller flyttas till en annan vårdavdelning. På avdelningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Telefon 0470 - 58 73 90 Växelnummer0470 - 58 80 00
Akutvårdsavdelningen Centrallasarettet Strandvägen 8, Växjö - visa på karta

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Vägbeskrivning

Följ skyltarna till lasarettet om du kommer med bil. Åker du buss finns speciell buss till lasarettet vid resecentrum (stationen).
Framme vid lasarettet, gå in via huvudentrén, följ laboratoriehallen och ta antingen hissen eller trappporna till plan 4. Gå till höger mot skylten "Akutvårdsavdelningen" (AVA).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Akutsjukvård Växjö

• Zebrakliniken Seriöst, snabbt och vänligt. - Bo Widergren
    • Take Care Consulting & Wellness Mycket omtänksam läkare mån om patienten. Lätt att få tid men även själv boka på nätet. Trevligt bemötande av personalen i övrigt också! Abs... - Maja
    • Zebrakliniken Vilken fantastisk skillnad jag upplevde efter min efterstarrbehandling som bara gick på ett par minuter. Vad underbart att se bättre igen! - Pia Kronemyr
    • Riddarens Vårdcentral Den bästa vårdcentralen man kan önskar sig. På alla sätt och vis. Ett helt nytt sätt att bemöta patienter. - Stefan Hogland
    • Tandea Skärholmen Jag fick den bäst hjälp av tandläkare hos Tandea , de är snabb och effektiv , jag hade ont i min visdomstand, jag hade ett hole i den. När j... - Charlotte