Akutvårdsavdelningen

Växjö

Akutvårdsavdelningen tillhör akutkliniken, Centrallasarettet i Växjö. Akutvårdsavdelningen (AVA) är en vårdavdelning med 28 platser för medicin-, infektion-, kirurg-, ortoped-, ögon-, öron-näsa-hals- och akutgeriatriska patienter. På avdelningen är det korta vårdtider med snabb och effektiv handläggning, maximal vårdtid är 36 timmar. Därefter skrivs patienterna hem eller flyttas till en annan vårdavdelning. På avdelningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Telefon 0470 - 58 73 90 Växelnummer0470 - 58 80 00
Akutvårdsavdelningen Centrallasarettet Strandvägen 8, Växjö - visa på karta

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Vägbeskrivning

Följ skyltarna till lasarettet om du kommer med bil. Åker du buss finns speciell buss till lasarettet vid resecentrum (stationen).
Framme vid lasarettet, gå in via huvudentrén, följ laboratoriehallen och ta antingen hissen eller trappporna till plan 4. Gå till höger mot skylten "Akutvårdsavdelningen" (AVA).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Akutsjukvård Växjö

• Reumatologimottagningen Mälarsjukhuset Ni VAR toppen. - Anki
    • Närakuten Brommaplan Värme, respekt och effektivt bemötande är ledorden jag känner för personalen . - Jari Valo
    • Ögonmottagning Landskrona Fantastisk service, ringde och fick tid samma dag och en underbart glad sköterska som jag pratade :) - Carola
    • Capio Familjeläkarna Glommen Hej Man blir verkligen väl omhändertagen hos er.Visst vi har långt att åka när vi måste söka upp er men vad gör det.Vi är glada för att vi f... - Annica
    • Hörsam Dalagatan Kanon service, var inom med min pappa fick hjälp med en gång med sin hörapparat :-) På drop in. mkt nöjda. - Lotta Sundstedt