Akutvårdsavdelningen

Växjö

Akutvårdsavdelningen tillhör akutkliniken, Centrallasarettet i Växjö. Akutvårdsavdelningen (AVA) är en vårdavdelning med 28 platser för medicin-, infektion-, kirurg-, ortoped-, ögon-, öron-näsa-hals- och akutgeriatriska patienter. På avdelningen är det korta vårdtider med snabb och effektiv handläggning, maximal vårdtid är 36 timmar. Därefter skrivs patienterna hem eller flyttas till en annan vårdavdelning. På avdelningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Telefon 0470 - 58 73 90 Växelnummer0470 - 58 80 00
Akutvårdsavdelningen Centrallasarettet Strandvägen 8, Växjö - visa på karta

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Vägbeskrivning

Följ skyltarna till lasarettet om du kommer med bil. Åker du buss finns speciell buss till lasarettet vid resecentrum (stationen).
Framme vid lasarettet, gå in via huvudentrén, följ laboratoriehallen och ta antingen hissen eller trappporna till plan 4. Gå till höger mot skylten "Akutvårdsavdelningen" (AVA).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Akutsjukvård Växjö

• Minnesmottagningen Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sät... - Sussie Olofsson
    • Audionommottagningen Växjö jag vill att det ska finnas en mailadress till audionomerna så man kan få svar på en enkel fråga utan att behove gå genom telefonkön - Kajsa Sundström
    • Barnmorskemottagning Enköpings husläkarcentrum Helt fantastiskt bemötande! Kände mig så trygg fast jag har enorm gynskräck. Tack! - Isabella
    • Tandreglering Danderyds Sjukhus Tack för en fantastiskt resultat med mina barns tänder. Anna avslutade precis sin behandling hos Autosa och min son gick hos Anahita för någ... - Karin Johanson
    • Larssons tandvård handmycket bra. Både trevliga och kunniga. Rekommenderas! - Lars