Akutvårdsavdelningen

Växjö

Akutvårdsavdelningen tillhör akutkliniken, Centrallasarettet i Växjö. Akutvårdsavdelningen AVA är en vårdavdelning med 28 platser för medicin-, infektion-, kirurg-, ortoped-, ögon- och öron-näsa-halspatienter. På avdelningen är det korta vårdtider med snabb och effektiv handläggning, maximal vårdtid är 36 timmar. Därefter skrivs patienterna hem eller flyttas till en annan vårdavdelning. På avdelningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Telefon 0470 - 58 73 90 Växelnummer0470 - 58 80 00
Akutvårdsavdelningen Centrallasarettet Strandvägen 8, Växjö - visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 11:00 - 21:00

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Vägbeskrivning

Följ skyltarna till lasarettet om du kommer med bil. Åker du buss finns speciell buss till lasarettet vid resecentrum (stationen).
Framme vid lasarettet, gå in via huvudentrén, följ laboratoriehallen och ta antingen hissen eller trappporna till plan 4. Gå till höger mot skylten "Akutvårdsavdelningen" (AVA).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Mellanrumsborstguide

Mellanrumsborstguide med Plackers!

Vill du få en friskare mun?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att få en friskare munhälsa. Ett steg till det kan vara att använda en mellanrumsborste.

Vården.se i samarbete med Plackers.

Läs 3-stegsguiden här

Vårdgivare i närheten

Akutsjukvård Växjö

• Vuxenhabilitering Huddinge Fantastisk,stöd och hjälp! - JuanRodrigo Torres Sandoval
    • M-dental Bästa tandläkare/tandhygienist jag haft känner mig trygg hos dem så kunniga och måna om patientens bästa och gör inga behandlingar i onödan.... - Susanna Welander
    • Dr. Bemerre jag kände mig mkt trygg med Dr bemerre. så mjuk och fin på handen och mkt nogrann . kan på riktigt rekomendera Dr.Bemerre / jasmine - Jasmine Fritz
    • Brunflo hälsocentral Bra bemötande. De gör allt för att det skall bli rätt. Känns tryggt att vara patient där. - Ann-Charlotte Blomgren
    • Bromma Ortopedmottagning Ville bara säga tack till alla på Bromma ortopedmottagning! Jag fick tid för operation en vecka efter första besöket! Operationen (Karp... - Johan Nordå