Akutvårdsavdelningen

Växjö

Akutvårdsavdelningen tillhör akutkliniken, Centrallasarettet i Växjö. Akutvårdsavdelningen (AVA) är en vårdavdelning med 28 platser för medicin-, infektion-, kirurg-, ortoped-, ögon-, öron-näsa-hals- och akutgeriatriska patienter. På avdelningen är det korta vårdtider med snabb och effektiv handläggning, maximal vårdtid är 36 timmar. Därefter skrivs patienterna hem eller flyttas till en annan vårdavdelning. På avdelningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, medicinsk sekreterare, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Telefon 0470 - 58 73 90 Växelnummer0470 - 58 80 00
Akutvårdsavdelningen Centrallasarettet Strandvägen 8, Växjö - visa på karta

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Vägbeskrivning

Följ skyltarna till lasarettet om du kommer med bil. Åker du buss finns speciell buss till lasarettet vid resecentrum (stationen).
Framme vid lasarettet, gå in via huvudentrén, följ laboratoriehallen och ta antingen hissen eller trappporna till plan 4. Gå till höger mot skylten "Akutvårdsavdelningen" (AVA).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Akutsjukvård Växjö

• Tandvård 2 Go Min nya favorittandläkare i Stockholm. Bröderna som driver kliniken är supertrevliga och verkligen kompetenta!! - Nils
    • Tandvård 2 Go Trivsel känsla från när man kliver in tills man kliver ut. - Asia
    • Tandvården i Bågen Vilken familjär och trevlig mottagning. Efter att tandläkare i många år misshandlat min mun/mina tänder och därmed har utvecklat en rädsla... - Therese
    • Tandläkare Margareta Lindholm Mycket bra o go tandläkare o människa :-) - Helena Lugnegård
    • Björklinge Tandklinik AB Mycket trevligt bemötande och service. Tandläkare Dusko är jättebra för den tandläkarrädde. - Carola