Gynekologmottagningen i Uppsala

Uppsala

Vi utreder, behandlar och kontrollerar kvinnor med gynekologiska problem, till exempel blödningsrubbningar, buksmärtor, cellförändringar, gynekologisk cancer, framfall, endometrios, urinläckage, missfall, aborter, steriliseringar och akuta gynekologiska besvär. Vi utför inte rutinkontroller utan hänvisar då till primärvård eller privat gynekolog. Detta gäller även frågor och behandling av urinvägsinfektioner eller andra lindriga besvär, till exempel klåda och flytningar. På mottagningen arbetar specialistläkare, barnmorskor, undersköterskor, sjukgymnaster och kuratorer. Alla remisser bedöms av läkare.

Telefon 018 - 611 57 05 Växelnummer018 - 611 00 00
Akademiska sjukhuset Gynekologimottagningen Ingång 95/96 - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 09:00 - 15:00 tidsbokning
  • Måndag - Söndag Dygnet runt akuttelefon
  • Fredag 09:00 - 11:00 tidsbokning

Ej angivet

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, gynekologi , Gynekolog, Onkologi, gynekologisk, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

För att få aktuell vägbeskrivning till oss, gå till www.eniro.se eller www.hitta.se. Vill du få information om busslinjer och tidtabeller, kontakta Upplandslokaltrafik eller sök på www.ul.se.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Tandvårdsskola med Vården.se och Plackers

Få bättre tänder med Plackers!

Få bättre tänder!

Vården.se har ett samarbete med Plackers för att hjälpa människor till en bättre tandvård och på så sätt främja tandhälsan. Att ta hand om sina tänder och munhygien är viktigt för att förebygga plack, karies och olika typer av tandsjukdomar.

Läs mer här

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Gynekolog Uppsala

• Brahehälsan Eslöv Underbar, varmt rekommenderar,min läkare guld värd!!! - nevada
    • Mobila omvårdnadsteamet Motala Underbart att ni finns med i samhälet - Abdulkadir Yusuf
    • Vårdcentralen Planteringen Tack för att jag fick komma till dr. Bengt Hommerberg. Som sig bör hade han läst befintlig info om mig, vilket idag är ytterst sällsynt. Pro... - S V Olsson
    • Tandläkare Anders Malmberg Har gått hos Anders i många år och man känner sig definitivt i trygga händer. Alla rekommendationer. - Jonas Axell
    • Tandläkare uffe Har varit patient hos Ulf i snart 40 år och det är alltid lika trevligt med ett besök hos Team uffe man går alltid därifrån med en skön käns... - Ingmar Filipson