Gynekologmottagningen i Uppsala

Uppsala

Vi utreder, behandlar och kontrollerar kvinnor med gynekologiska problem, till exempel blödningsrubbningar, buksmärtor, cellförändringar, gynekologisk cancer, framfall, endometrios, urinläckage, missfall, aborter, steriliseringar och akuta gynekologiska besvär. Vi utför inte rutinkontroller utan hänvisar då till primärvård eller privat gynekolog. Detta gäller även frågor och behandling av urinvägsinfektioner eller andra lindriga besvär, till exempel klåda och flytningar. På mottagningen arbetar specialistläkare, barnmorskor, undersköterskor, sjukgymnaster och kuratorer. Alla remisser bedöms av läkare.

Telefon 018 - 611 57 05 Växelnummer018 - 611 00 00
Akademiska sjukhuset Gynekologimottagningen Ingång 95/96 - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 09:00 - 15:00 tidsbokning
  • Måndag - Söndag Dygnet runt akuttelefon
  • Fredag 09:00 - 11:00 tidsbokning

Ej angivet

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, gynekologi , Gynekolog, Onkologi, gynekologisk, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

För att få aktuell vägbeskrivning till oss, gå till www.eniro.se eller www.hitta.se. Vill du få information om busslinjer och tidtabeller, kontakta Upplandslokaltrafik eller sök på www.ul.se.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Gynekolog Uppsala

• Tuve Läkargrupp Dr Lars Wrennö Verkligen bra läkare , tack - sholeh
    • Studentgyn Var på ett tidigt ultraljud då jag inte visste vilken vecka jag var i. Jätte trevlig manlig läkare och jätte trevlig receptionist! - Hanna
    • Vårdcentralen Skåre Karlstad Kan varmt rekommendera Skåre vårdcetral. Mycket nöjd med alltfrån bemötande, service,vård och personal. - Linda Goethe
    • WeMind - för psykisk hälsa Kan rekommendera WeMind som har korta väntetider och är transparenta med vilka resultat deras behandlingar ger. - E.P.
    • Åre hälsocentral Helt sjuk trevlig personal! Tack för hjälpen med benbrottet! - Daniel bexell