Hörsam AB Uppsala

Uppsala

HÖRSAMs mål är att hjälpa människor till bästa möjliga hörsel genom lösningar som ser till kundens hela behov och önskemål.

Vi på Hörsam erbjuder:

• gratis hörselprov och rådgivning
  • utprovning av hörapparater och andra hörselhjälpmedel
  • hjälp att ansöka om bidrag till Försäkringskassan för arbetstekniska hjälpmedel
  • utprovning av individuellt anpassade hörselskydd
  • utprovning av jägarskydd
  • service, justering och reparation av dina landstingsapparater

Från den 1 november 2011 är vi godkända av landstinget att utföra utprovningar och service på uppdrag av dem.

Vi samarbetar med Apoteksamariten och i apoteket kan du hitta tillbehör till din hörapparat och andra produkter anpassade för hörselskadade. Apoteket har öppet 8-22 alla dagar.

Har du problem med din hörapparat, vill du få den kontrollerad eller göra ett hörselprov så är du välkommen att kontakta oss för att boka in en tid.

Informationen uppdaterades 13 december 2013 av Vården.se

0200-111450
Visa telefonnummer

Kålsängsgränd 10 C - visa på karta

• Drop in hos tekniker tisdagar kl 9-16, övrig tid tar vi emot bokade besök

Behandlingar hos Hörsam AB Uppsala

• Hörseltest

Upplever du att du har problem med hörseln? Eller vill du veta mer om eventuella symtom på hörselnedsättning? Då är ett hörseltest hos oss ... Läs mer

• Utprovning av hörapparat

Vid utprovning av hörapparat hos HÖRSAM ska du kunna känna dig trygg genom hela processen. Vårt mål är att du ska uppnå optimal hörsel efter... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Fråga ställd 11:21 07 okt 2014

Mina hörapparater piper och bär sig konstigt åt efter det att de blivit blöta
    Hur åtgärdas det?

Hörsam AB Uppsala svarar:

Hej Birgitta,
    jag rekommenderar dig att ta dig till en tekniker som vi har i våra butiker på Ringvägen och Dalagatan så kan dom se över dina hörapparater. Behöver ej boka tid då dom är där Mån-Fre.
    Lycka till!

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

• Cityläkarna Jag bytte till att uteslutande gå till Cityläkarna för ett par år sedan och har inte ångrat mig en sekund! Snabba svar, snabba tider och kun... - Elias Rolén Nystedt
    • Tandläkare Helena Thorsell Helena och Monica, tack för snabb åtgärd. Det senaste besöket visade ni återigen att man kan vara helt lugn. - Christer Breidenstål
    • Hera Barnmorskor AB Väldigt trevlig och kompetent personal. Jag kan varmt rekommendera Hera mödravård i Sollentuna. - Helena
    • Läkarhuset Huskvarna Väldigt nöjd med bemötande och vård. - Berith Richardson
    • Sachsska barn- och ungdomsmottagningen i Nacka Alltid vänliga och hjälpsamma! En trygg punkt för en småbarnsförälder. - Linda