Hörsam AB Uppsala

Uppsala

HÖRSAMs mål är att hjälpa människor till bästa möjliga hörsel genom lösningar som ser till kundens hela behov och önskemål.

Vi på Hörsam erbjuder:

• gratis hörselprov och rådgivning
  • utprovning av hörapparater och andra hörselhjälpmedel
  • hjälp att ansöka om bidrag till Försäkringskassan för arbetstekniska hjälpmedel
  • utprovning av individuellt anpassade hörselskydd
  • utprovning av jägarskydd
  • service, justering och reparation av dina landstingsapparater

Från den 1 november 2011 är vi godkända av landstinget att utföra utprovningar och service på uppdrag av dem.

Vi samarbetar med Apoteksamariten och i apoteket kan du hitta tillbehör till din hörapparat och andra produkter anpassade för hörselskadade. Apoteket har öppet 8-22 alla dagar.

Har du problem med din hörapparat, vill du få den kontrollerad eller göra ett hörselprov så är du välkommen att kontakta oss för att boka in en tid.

Informationen uppdaterades 03 november 2014 av Vården.se

0200-111450
Visa telefonnummer

Kålsängsgränd 10B, Uppsala - visa på karta

• Drop in hos tekniker tisdagar kl 9-16, övrig tid tar vi emot bokade besök

Behandlingar hos Hörsam AB Uppsala

• Hörseltest

Upplever du att du har problem med hörseln? Eller vill du veta mer om eventuella symtom på hörselnedsättning? Då är ett hörseltest hos oss ... Läs mer

• Utprovning av hörapparat

Vid utprovning av hörapparat hos HÖRSAM ska du kunna känna dig trygg genom hela processen. Vårt mål är att du ska uppnå optimal hörsel efter... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Fråga ställd 11:21 07 okt 2014

Mina hörapparater piper och bär sig konstigt åt efter det att de blivit blöta
    Hur åtgärdas det?

Hörsam AB Uppsala svarar:

Hej Birgitta,
    Du kan antingen komma på vår drop in i Uppsala som är tisdagar kl 9-16 eller boka en tid på 0200-11 14 50 så ser vi över dina hörapparater.

• Vuxenpsykiatrimottagning affektivt centrum Malmö Alltid trevligt bemötande! - Fredric Jonsson
    • Vårdcentralen Markaryd Jag undrar varför det inte går att kontakta via mail. Jsg är i Tyskland och har blivit opererad efter en trafikolycka och tänkte få omsedd b... - Peter Lindkvist.
    • Sokolova Gynkliniken En läkare med kunskap och hjärta på rätt ställe!!! - Karmen livon
    • Hälsocentralen Sollefteå Rena katastrofen, går inte att boka en läkartid i förväg, bara samma dag, men där måste man ringa tidigt på morgon och hoppas på tur - och a... - Harald Gribkowsky
    • Odensvi läkarmottagning Snabb, trevlig och kunnig service. Patientens önskemål om behandling beaktas på ett seriöst sätt. - Ove Forsman