Kvällsvägen 1, Tullinge

Tandläkarundersökning

Akuttandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Frisktandvård

Pris efter konsultation

Tandproteser

Barntandvård

Kostnadsfritt

Hos oss på Folktandvården Tullinge får du hjälp med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Vi erbjuder bland annat akuttandvård, lagningar, estetisk tandvård som till exempel tandblekning och skalfasader samt tandersättningar som broar, implantat och proteser.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris. Folktandvården har funnits i nästan 75 år och vi tar emot cirka 500 000 kunder varje år bara i Stockholms län.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Varmt välkommen till Folktandvården Tullinge!

Informationen uppdaterades 21:03 - 6 mar, 2024

6 dec, 2023

Gick till tandläkare Adam och han gjorde ett fantastiskt jobb, Camilla, nöjd patient

19 jul, 2023

Jag fick information om att dra ut tand. Men fick aldrig veta vilken tandläkare eller hur det skulle ske. Nu fick jag Nawras Hmidan som var en fantastisk tandläkare och fick mig lugn efter behov. Nackdelen med detta var att jag aldrig fick information om att jag skulle göra en ”operation” för att få ut mina visdomständer vilket ledde till att jag fick en panikattack på grund av för lite information i förväg. Tandsköterskan var inte heller så pratglad vilket gjorde situationen enligt mig värre, fick inte ens ett hej av den personen.

11 maj, 2023

Jag träffade en jättegullig tandläkare som verkade lyhörd. Det som gjorde mig besviken var att hon var väldigt opedagogisk samt att hon inte heller tog hänsyn till mina behov som autistisk.

20 maj, 2021

14 dec, 2020

Har alltid varit nöjd med Folktandvården i Tullinge, men efter att först dottern hade ett traumatiskt besök i somras (jag var med) och nu jag själv, så kommer jag aldrig låta någon i min familj gå dit mer. Okompetenta, opedagogiska och hårdhänta. När jag begärde ut min journal, stod det inte alls vad som hänt. Även behandlingar som inte utförts stod att de gjort.

Måndag - Onsdag:07:30 - 19:00
Torsdag - Fredag:07:30 - 17:00
Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.