Stora Gatan 31, Sigtuna

Akut tandvård

Tandimplantat

Tandblekning

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Om Folktandvården Sigtuna

Hos Folktandvården Sigtuna är alla välkomna, vuxna som barn! Vi ligger centralt på Stora gatan 31 och har duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor som kan hjälpa dig att ta hand om tänder och munhälsa. Vi har god erfarenhet av att jobba med tandvårdsrädda och erbjuder behandling under sedering.

Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Regelbundna undersökningar
  • Tandhygienistbehandling
  • Lagningar
  • Rotbehandlingar
  • Tandblekning
  • Akut tandvård
  • Tandimplantat

Vi har också ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister, för att kunna erbjuda dig tandvård efter dina behov.

Få en tid snabbt

Hos oss ser vi till att du får en tid snabbt, och vuxna kunder erbjuder vi tid inom en vecka. Om du har akuta besvär med tänderna försöker vi alltid hitta en tid så snabbt som möjligt.

Orolig för kostnaderna?

Hos oss har du möjlighet att få Frisktandvård, det vill säga tandvård till ett fast pris. Då betalar du en fast summa, oavsett hur mycket tid som krävs i tandläkarstolen.

Varmt välkommen till Folktandvården Sigtuna!

Informationen uppdaterades 20:38 - 6 mar, 2024

29 feb, 2024

Idag 28/4 var jag på besök hos tandhygienist Mitra Leijon ,en omhändertagande person full av empati ,ett rent nöje att få hjälp av henne ,ser fram emot nästa besök ,synd att hon slutar ,men jag hoppas verkligen hon kommer tillbaka. Än en gång tack för din varma omvårdnad och goda kunskaper om tandvård ,vi syns o hörs snart igen

15 feb, 2024

Fick en chock när jag kom till min tandhygenist (Mitra Leijon) idag, hon berättade att hon skulle sluta. Helt otroligt, hon är den första som fått mig att känna mig trygg på mina besök. Hon är fantastiskt duktig på sitt jobb, samt väldigt trevlig o bemötande. Hon läser av mig som patient, och vet hur han skall hantera min rädsla under mina besök. Naturligtvis kommer hon att bli väldigt saknad, gissningsvis inte bara av mig. Hoppas verkligen att någon kan få henne att stanna kvar i Sigtuna.

28 feb, 2023

Mitt implantat intill den tand som hade ksries föll ut ur munnen när jag kom hem efter besöket på Folktandvården i Sigtuna!!!

2 jul, 2021

27 aug, 2020

Fantastiskt bra bemötande. Fick toppenbra behandling utan stress.

Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.

08 123 16# ## Visa nummer