Sala >
Rehabenheten Sala, Närsjukvård öst, Region Västmanland

Rehabenheten Sala, Närsjukvård öst, Region Västmanland

, Sala

Västmanlands sjukhus Sala, Järnvägsgatan 7A, ingång 2, Sala, 73338

Vi samarbetar med specialistklinikerna i Västerås, inom den egna kliniken och till viss del med primärvården. Till oss kommer du efter remiss från specialistvården. På vår fysioterapimottagning får du hjälp med rehabilitering efter ortopediska skador eller operationer. Vi erbjuder även rehabilitering efter hjärtinfarkt, vid KOL och reumatologiska besvär och likaså rehabilitering vid olika neurologiska funktionsnedsättningar. Vi arbetar efter nationella evidensbaserade behandlingsriktlinjer och vårdprogram. Vi har uppdrag inom vårdval/primärvård när det gäller neurologisk och reumatologisk rehabilitering. Det betyder att du som patient kan söka rehabilitering direkt hos oss och komma remissfritt. Vi erbjuder även teambaserad rehabilitering Öppenvårdsrehab utgörs av ett multiprofessionellt team bestående av sjukgymnast/fysioterapeut, arbetsterapeut, sjuksköterska, undersköterska, kurator. Logoped och dietist ingår i teamet vid behov. Patienternas behov av rehabilitering är eller kan vara mer omfattande.
Verksamheten bedrivs och utformas individuellt efter behov. Kontakt sker oftast via remisser från specialistvården eller internt från klinikens enheter. Till vår fysioterapimottagning kommer du oftast via remiss från specialist vården eller internt inom kliniken. Då vi har uppdrag inom vårdval när det gäller neurologisk och reumatologisk rehabilitering kan du ta kontakt direkt med mottagningen och komma remissfritt. Till öppenvårdsrehab kommer du via remiss från specialistvården.

Informationen uppdaterades 09:16 - 5 dec, 2023

Fysioterapi

Besökstider

Fysioterapimott

Fysioterapimott

Arbetsterapi, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Kuratorsverksamhet, Geriatrisk rehabilitering, Logopedi, Artrosskola