Telefonstigen 2, Nacka

Estetisk tandvård

Tandimplantat

Bettskena

Pris efter konsultation

Nacka Tandvårdsteam är en modern tandvårdsklinik i centrala Nacka. Praktiken etablerades för drygt 20 år sedan och har under de senaste åren renoverats och moderniserats med ny utrustning och digital röntgen. Vi erbjuder all typ av tandvård till hela familjen.

Vi tar emot remisser inom specialistområdena endodonti, implantatbehandlingar och parodontologi.

Patienten i fokus

Hos oss har vi som målsättning att alltid sätta patienten i fokus. Vi har även hög servicegrad och skräddarsyr alla våra behandlingar utifrån patientens behov. Innan påbörjad behandling får du alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Vi vidareutbildar oss ständigt och använder endast välbeprövade och moderna material.

Akuttid

Vid akuta besvär har vi som målsättning att våra patienter ska få en tid hos en tandläkare samma dag. Vi försöker därför alltid att vara nåbara både kvällar, helger och längre ledigheter som exempelvis sommarlov.

Botox och fillers

Utöver tandvård erbjuder vi även rynkbehandlingar med hjälp av botox och fillers. Vi har jobbat med dessa behandlingar sedan 2014 och använder bara marknadens ledande produkter. Vi erbjuder kostnadsfri uppföljning efter behandlingen och sätter alltid din trygghet först.

Saltsjöbadens Tandvårdsteam

Nacka Tandvårdsteam och Saltsjöbadens Tandvårdsteam slogs samman 2011 och har idag ett nära samarbete. Saltsjöbadens Tandvårdsteam utför alla käkkirurgiska och implantatkirurgiska ingrepp.

Välkommen till Nacka Tandvårdsteam!

Informationen uppdaterades 15:22 - 13 mar, 2024

Mashahel Abdul Jabbar

Adiba

Johan Yahya Al Khameesi

8 maj, 2023

Helt klart i säkrklass bästa tandläkaren jag varit hos. Bra bemötande, trygga och lugna och tar sig tiden för patienten! Jag har dragit ut en tand, även bytt ut mina tandfasader, gjort botox mot migrän och tandgnissling. Och nu har jag även gjort fillers i läppana för att göra munnen jämn och ville inte att det skulle synas och inte vara "för mycket", och fick ett kanonresultat! Till och med över mina förväntningar! Känner mig så otroligt trygg! Tack alla på Nacka tandvårdsteam för att ni är grymma!

26 feb, 2023

Toppen!

4 feb, 2023

13 jan, 2021

Efter att ha blivit felbehandlad flera gånger har jag utvecklat en tandvårdsrädsla. Jag tog mod till mig och bokade in en tid på Nacka tandvårdsteam efter att ha läst på nätet att de är bra. Jag kan verkligen rekommendera kliniken! Jag fick träffa Mona Johansson, hennes lugna sätt och vänlighet gjorde att jag också blev lugn. Så skönt att ha hittat en tandläkare som jag vill gå tillbaka till. Tandsköterskan var också underbar, lugn och vänlig. Uppskattade också att kliniken inte är inredd så sterilt utan det känns som om man kommer hem till någon när man sitter i väntrummet :)

3 sep, 2020

Jag rekommenderar varmt Nacka Tandvårdsteam. Trevliga och kunniga. Och mycket smidigt att kunna boka direkt på nätet. Jag kunde inte gå till en bättre tandhygienist än Annika, hon är bara bäst!

Tisdag - Fredag:07:30 - 17:00
Vi erbjuder även akuttider på kvällar och helger.

Tisdag - Fredag:07:30 - 17:00