Katrinebergsgatan 1, Mölndal

Omtanken Vårdcentral - Kållered

Välkommen till en annorlunda vårdcentral!

OBS - ny adress sedan 2 januari 2020. Vi har flyttat till Katrinebergsgatan 1 i Åby, där du hittar en lugn och gemytlig vårdcentral med en fridfull och stressfri miljö. Hos oss får du hjälp att ta ett helhetsgrepp om din hälsa och vi ger dig alltid ett vänligt bemötande.

Det här erbjuder Omtanken Kållered

Förutom kvalificerade specialister i allmänmedicin så kan du få träffa diabetessköterska eller psykolog. Vi erbjuder även fullvärdig provmottagning, astma-/KOL-mottagning och vaccinationer. Vi kan även erbjuda BVC och rehab via vår mottagning i Åby, samt resevaccination i Pedagogen Park.

Vi har drop-in till läkare.

Ett tryggt familjeföretag

Vi är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi.

Våra löften till dig:

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos oss

När du listar dig väljer du en vårdcentral där du får all din huvudsakliga vård. Det är enkelt och kostnadsfritt att lista sig och läkarbesöken blir dessutom billigare.

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Jourcentralen Åby, i samma lokaler som Omtanken Åby, Katrinebergsgatan 1, 431 61 Mölndal. Öppettider vardagar kl 17.00–22.00. Helger och röda dagar kl 09.00–15.00.

Varmt välkommen till Omtanken Vårdcentral!

Informationen uppdaterades 14:59 - 15 jun, 2023

4 jul, 2023

24 feb, 2021

Fråga ställd 09:25 - 8 jan, 2019

Om jag har behov av en starroperation... Vem skall jag söka för att få remiss? Optiker? Min läkare? Önskan är en landstingsfinansierad operation.

Omtanken Vårdcentral - Kållered svarar:

Hej Inger, Tack för din fråga. I just detta fall så är det en optiker du ska vända sig till. Lycka till! Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg

Fråga ställd 15:15 - 11 dec, 2018

Hej! Har varit listad på Ekenhälsan i flera år. Upptäcker idag att vårdcentralen tagits över av Västerleden vårdcentral och att man måste lista om sej. Ingen som har tänkt på att man kanske skulle informera patienterna om detta???

Omtanken Vårdcentral - Kållered svarar:

Hej Barbro, Tack för att du hör av dig till oss! Alla patienter som var listade på Ekenhälsan när vi tog över vårdcentralen är fortfarande listade på Ekenhälsan. Enligt GDPR har vi som nya ägare inte rätt att personligen kontakta Ekenhälsans tidigare patienter om att vi tagit över vårdcentralen. Det var de tidigare ägarnas ansvar. Ta gärna kontakt med vårdcentralen för att se vad som hänt med din listning. Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Ekenhälsan

Drop in till läkare:
Drop-in till sköterska: