Minnesmottagningen, Mölndal

Mölndal

På Minnesmottagningen utförs minnesutredning på specialistnivå efter basal utredning inom primärvården. Vi utreder personer med nydebuterad, progredierande minnesstörning/demens och lindrig kognitiv svikt.
BPSD-teamet- uppsökande konsultverksamhet vid svårare demenssymtom.

Telefon 031 - 343 63 00 Växelnummer031 - 342 10 00
Wallinsgatan 6, 431 41, Mölndal - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6 t o m 31/8
  • Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 1/9 t o m 31/5

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Minnestörning, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Med bil från E6, kör av vid Lackarebäcksmotet. Med bil frånSöderleden, kör av vid Fässbergsmotet. I rondell Bifrostgatan/Toltorpsgatan tag av mot Toltorpsgatan i sydvästlig riktning (mot Toltorpsdalen) och i första rondellen tag till höger in på Wallinsgatan.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 02:09 - 27 jan, 2015 skrev:

Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sätt, tack vare ett lugnt och professionellt omhändertagande, få den bedömning genomförd som gav henne det stöd hon så väl behövde i sin önskan om att få bo kvar i sitt hem - ett stöd som togs på största allvar av Biståndsbedömare och Tingsrätt eftersom det var utfärdat på en Minnesmottagning som kunde tala för sina klienters/patienters speciella behov av bemötande i vardagen utifrån en professionellt utförd bedömning.

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Specialistsjukvård Mölndal

• Ortopedmottagning Östra Fick hjälp snabbt med vår 5-årige kille som hade ont och kunde inte stå på benet. Slutade emd helgipsat ben. All personal talade och förklar... - Alexandra Lundberg
    • Tandverket nu är det roligt att gå till tandläkaren. - birgitta erenius
    • Avesina Hörsel Kungsholmen Kunnig och serviceinriktad personal. Tack för all hjälp /Maria S - Maria S
    • Strokeavdelning Gävle Proffsig personal. - Karin Ohlsson
    • Liljeholmens vårdcentral Ludwik Koffler är fantastisk som läkare och min erfarenhet är att det är ovanligt bra läkare där och trevliga i sitt bemötande. Sjukskötersk... - Victoria