Minnesmottagningen, Mölndal

Mölndal

På Minnesmottagningen utförs minnesutredning på specialistnivå efter basal utredning inom primärvården. Vi utreder personer med nydebuterad, progredierande minnesstörning/demens och lindrig kognitiv svikt.
BPSD-teamet- uppsökande konsultverksamhet vid svårare demenssymtom.

Telefon 031 - 343 63 00 Växelnummer031 - 342 10 00
Wallinsgatan 6, 431 41, Mölndal - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 1/9 t o m 31/5

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Minnestörning, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Med bil från E6, kör av vid Lackarebäcksmotet. Med bil frånSöderleden, kör av vid Fässbergsmotet. I rondell Bifrostgatan/Toltorpsgatan tag av mot Toltorpsgatan i sydvästlig riktning (mot Toltorpsdalen) och i första rondellen tag till höger in på Wallinsgatan.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 02:09 - 27 jan, 2015 skrev:

Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sätt, tack vare ett lugnt och professionellt omhändertagande, få den bedömning genomförd som gav henne det stöd hon så väl behövde i sin önskan om att få bo kvar i sitt hem - ett stöd som togs på största allvar av Biståndsbedömare och Tingsrätt eftersom det var utfärdat på en Minnesmottagning som kunde tala för sina klienters/patienters speciella behov av bemötande i vardagen utifrån en professionellt utförd bedömning.

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Specialistsjukvård Mölndal

• Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson
    • Vårdcentralen Skäggetorp Trevliga sköterskor som tar sig tid att prata och verkar ha en bra helhetssyn. Upplevde att de hade en bra empatisk anda i sin verksamhet. - IngaLill