Minnesmottagningen, Mölndal

Mölndal

På Minnesmottagningen utförs minnesutredning på specialistnivå efter basal utredning inom primärvården. Vi utreder personer med nydebuterad, progredierande minnesstörning/demens och lindrig kognitiv svikt.
BPSD-teamet- uppsökande konsultverksamhet vid svårare demenssymtom.

Telefon 031 - 343 63 00 Växelnummer031 - 342 10 00
Wallinsgatan 6, 431 41, Mölndal - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6 t o m 31/8
  • Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 1/9 t o m 31/5

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Minnestörning, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Med bil från E6, kör av vid Lackarebäcksmotet. Med bil frånSöderleden, kör av vid Fässbergsmotet. I rondell Bifrostgatan/Toltorpsgatan tag av mot Toltorpsgatan i sydvästlig riktning (mot Toltorpsdalen) och i första rondellen tag till höger in på Wallinsgatan.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 02:09 - 27 jan, 2015 skrev:

Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sätt, tack vare ett lugnt och professionellt omhändertagande, få den bedömning genomförd som gav henne det stöd hon så väl behövde i sin önskan om att få bo kvar i sitt hem - ett stöd som togs på största allvar av Biståndsbedömare och Tingsrätt eftersom det var utfärdat på en Minnesmottagning som kunde tala för sina klienters/patienters speciella behov av bemötande i vardagen utifrån en professionellt utförd bedömning.

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

• Larssons Tandvård Helt fantastiska! Rekommenderas varmt! - Caroline Frodin
    • Närhälsan Sörhaga vårdcentral Jag saknar information om öppettider för provtagning före läkarbesök. Den informationen fanns inte heller på kallelsen till läkarbesöket hel... - Birgitta Garelius Sturén
    • Tandläkare Sven-Åke Nilsson i Åhus AB Så trevlig personal. Jättebra tillgänglighet. - Sofie
    • Omega Naprapati Fick akut ryggvärk under semestertider då det mesta var stängt. Väldigt bra bemötande, både vid kontakt med reception och med Jörgen som beh... - Yvonne
    • Husläkarna Rimbo-Edsbro Ett tack till tjejen på labb (Emma -emmeli eller va du heter ) som lyckades optimalt med mitt blodprov trotts besvär som fanns..26/8. - kjell