Folktandvården Oral protetik Lund

Lund

Ordet ”oral” syftar på munhålan. ”Protes” betyder konstgjord ersättning och innebär att man ersätter en saknad eller förlorad kroppsdel.

Vi utför klinisk verksamhet i form av undersökning, diagnostik, planering och behandling av patienter med stora protetiskt behandlingsbehov. Det kan bero på medfödda missbildningar eller förvärvade vävnadsförluster i tänder käkar och munhåla.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av tandläkare med en omfattande specialistutbildning inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 046 - 275 92 00
Centrum för specialisttandvård, S:t Laurentiigatan 10, 222 21 Lund - visa på karta

Oral protetik, Protetik

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Reumatologimottagningen Mälarsjukhuset Ni VAR toppen. - Anki
    • Närakuten Brommaplan Värme, respekt och effektivt bemötande är ledorden jag känner för personalen . - Jari Valo
    • Ögonmottagning Landskrona Fantastisk service, ringde och fick tid samma dag och en underbart glad sköterska som jag pratade :) - Carola
    • Capio Familjeläkarna Glommen Hej Man blir verkligen väl omhändertagen hos er.Visst vi har långt att åka när vi måste söka upp er men vad gör det.Vi är glada för att vi f... - Annica
    • Hörsam Dalagatan Kanon service, var inom med min pappa fick hjälp med en gång med sin hörapparat :-) På drop in. mkt nöjda. - Lotta Sundstedt