Folktandvården Oral protetik Lund

Lund

Ordet ”oral” syftar på munhålan. ”Protes” betyder konstgjord ersättning och innebär att man ersätter en saknad eller förlorad kroppsdel.

Vi utför klinisk verksamhet i form av undersökning, diagnostik, planering och behandling av patienter med stora protetiskt behandlingsbehov. Det kan bero på medfödda missbildningar eller förvärvade vävnadsförluster i tänder käkar och munhåla.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av tandläkare med en omfattande specialistutbildning inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 046 - 275 92 00
Centrum för specialisttandvård, S:t Laurentiigatan 10, 222 21 Lund - visa på karta

Oral protetik, Protetik

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Tandvårdsskola med Vården.se och Plackers

Få bättre tänder med Plackers!

Få bättre tänder!

Vården.se har ett samarbete med Plackers för att hjälpa människor till en bättre tandvård och på så sätt främja tandhälsan. Att ta hand om sina tänder och munhygien är viktigt för att förebygga plack, karies och olika typer av tandsjukdomar.

Läs mer här

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

• Brahehälsan Eslöv Underbar, varmt rekommenderar,min läkare guld värd!!! - nevada
    • Mobila omvårdnadsteamet Motala Underbart att ni finns med i samhälet - Abdulkadir Yusuf
    • Vårdcentralen Planteringen Tack för att jag fick komma till dr. Bengt Hommerberg. Som sig bör hade han läst befintlig info om mig, vilket idag är ytterst sällsynt. Pro... - S V Olsson
    • Tandläkare Anders Malmberg Har gått hos Anders i många år och man känner sig definitivt i trygga händer. Alla rekommendationer. - Jonas Axell
    • Tandläkare uffe Har varit patient hos Ulf i snart 40 år och det är alltid lika trevligt med ett besök hos Team uffe man går alltid därifrån med en skön käns... - Ingmar Filipson