Folktandvården Oral protetik Lund

Lund

Ordet ”oral” syftar på munhålan. ”Protes” betyder konstgjord ersättning och innebär att man ersätter en saknad eller förlorad kroppsdel.

Vi utför klinisk verksamhet i form av undersökning, diagnostik, planering och behandling av patienter med stora protetiskt behandlingsbehov. Det kan bero på medfödda missbildningar eller förvärvade vävnadsförluster i tänder käkar och munhåla.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av tandläkare med en omfattande specialistutbildning inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 046 - 275 92 00
Centrum för specialisttandvård, S:t Laurentiigatan 10, 222 21 Lund - visa på karta

Oral protetik, Protetik

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

• Citykirurgen Josef Calek Snabbare och smidigare besök med "lättare operation" har jag aldrig varit med om. Kände mig dessutom väl omhändertagen med ett proffsigt u... - Louise Larsson
    • Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson