Folktandvården Oral protetik Lund

Lund

Ordet ”oral” syftar på munhålan. ”Protes” betyder konstgjord ersättning och innebär att man ersätter en saknad eller förlorad kroppsdel.

Vi utför klinisk verksamhet i form av undersökning, diagnostik, planering och behandling av patienter med stora protetiskt behandlingsbehov. Det kan bero på medfödda missbildningar eller förvärvade vävnadsförluster i tänder käkar och munhåla.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av tandläkare med en omfattande specialistutbildning inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 046 - 275 92 00
Centrum för specialisttandvård, S:t Laurentiigatan 10, 222 21 Lund - visa på karta

Postadress
Centrum för specialisttandvård S:t Laurentiigatan 10
222 21 Lund
Kommun

Lund

Oral protetik, Protetik

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Backa Läkarhusgruppen Stenungsund Mycket svårt att komma fram per telefon. Blir ofta bortkopplad innan det ens börjat ringa några signaler. Positivt är att när man väl är där... - Tina
    • Folktandvården Våxnäs Fantastiskt bemötande - Joakim
    • Tina-Mottagningen Det finns inget bättre när man väl är där. Ger en full 5:a Önskar dock att det var lättare att komma fram direkt till tidsmottagningen och ... - Yvonne Ljungerwald
    • Husläkarmottagningen Serafen Jag är väldigt nöjd med Serafens Husläkarmottagning. Min Husläkare är oerhört duktig och mänsklig. Jag blir alltid respektfullt bemött både ... - Michaela Sjögren Cronstedt
    • Västra Frölunda Rehab Einar Hessel Mycket bra man får hjälp och trevligt bemötande. - Sandra