Folktandvården Oral protetik Lund

Lund

Ordet ”oral” syftar på munhålan. ”Protes” betyder konstgjord ersättning och innebär att man ersätter en saknad eller förlorad kroppsdel.

Vi utför klinisk verksamhet i form av undersökning, diagnostik, planering och behandling av patienter med stora protetiskt behandlingsbehov. Det kan bero på medfödda missbildningar eller förvärvade vävnadsförluster i tänder käkar och munhåla.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av tandläkare med en omfattande specialistutbildning inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 046 - 275 92 00
Centrum för specialisttandvård, S:t Laurentiigatan 10, 222 21 Lund - visa på karta

Oral protetik, Protetik

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• H2O Hälsa Humor Ork Idag fick jag verkligen känna på vad bra lagarbete är på H2O sjukgymnastik. Två duktiga sjukgymnaster undersökte och behandlade min rygg. He... - Caisa-Lena Nilsson
    • PRIMA Vuxenpsykiatri Åkersberga Undebar läkare riina miller och psykolog gustav så trevlig och proffsig - anita berger
    • Fiternik Roman Det är bästa läkare som jag har träffat i mitt liv !!Rekomenderar till alla som behöver hjälp - Malgorzata pruszynska
    • Hjälpmedelsservice Skaraborg Mycket trevligt bemötande och snabb hjälp. - Tage Nordkvist
    • Naprapat Mats Emilson Otroligt skicklig på sitt yrke och sprider en väldigt härlig energi kring sig. Tack vare Mats är jag nu tillbaka som löpcoach efter att ha d... - Kalle