Hälsomedicinskt Center i Lomma BVC, Lomma

Lomma

Utifrån vårt avtal med Region Skåne arbetar vi för att ge Dig och Ditt barn en fullständig förebyggande barnhälsovård med målsättningen att främja Ditt barns hälsa, trygghet och utveckling. Grunden för Ditt barns hälsa läggs under de fem första levnadsåren. Under den tiden finns vi på HMC nära till hands. BVC-mottagningen ligger direkt i anslutning till vår Vårdcentral och Barnmorskemottagning som vi har ett nära samarbete med.

Vi har även tillgång till BHV-psykolog, logoped, dietist och barnläkare/barnklinik. Vid behov får Ditt barn kontakt med barnortopist (syn) och barnaudionom(hörsel).

Dessutom har vi tillgång till en regionsövergripande Barnhälsovårdsenhet som samordnar, utvecklar och följer upp barnhälsovården så att den blir likvärdig för alla barn i Region Skåne.

Vi som arbetar på BVC i Lomma är distriktssköterska Åsa Lundberg, familjeläkare Mette Barth samt barnsjuksköterska Marita Wixenius.

Telefon 040 - 41 80 59
Esplanaden 15, Lomma - visa på karta

Barnavårdscentral

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Mellanrumsborstguide

Mellanrumsborstguide med Plackers!

Vill du få en friskare mun?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att få en friskare munhälsa. Ett steg till det kan vara att använda en mellanrumsborste.

Vården.se i samarbete med Plackers.

Läs 3-stegsguiden här

Vårdgivare i närheten

Barnavårdscentral Lomma

• Haga Kliniken Bästa i Stockholm - Ana Vujasanin
    • Citymottagningen hälsocentral Alltid ett fantastiskt bemötande och snabb återkoppling/hjälp med tider. - Emma
    • Dentalrummet i Malmö AB Jag blev så fint behandlad sist.Är min favorittandlåkare i Malmö:) - Jebbi
    • Holger Montgomery AB Har gått hit i flera år på rekommendation av vänner och familjer som gått hit i generationer. Alltid väl bemött och omhändertagen. Klarar ä... - Eric
    • Rehabkliniken Jag fick hjärtflimmer. Inte trodde jag en naprapat kunde göra ngt åt det men det kunde Mats Emilson. Tack! - Lars-Åke Thelander