Hälsomedicinskt Center i Lomma BVC, Lomma

Lomma

Utifrån vårt avtal med Region Skåne arbetar vi för att ge Dig och Ditt barn en fullständig förebyggande barnhälsovård med målsättningen att främja Ditt barns hälsa, trygghet och utveckling. Grunden för Ditt barns hälsa läggs under de fem första levnadsåren. Under den tiden finns vi på HMC nära till hands. BVC-mottagningen ligger direkt i anslutning till vår Vårdcentral och Barnmorskemottagning som vi har ett nära samarbete med.

Vi har även tillgång till BHV-psykolog, logoped, dietist och barnläkare/barnklinik. Vid behov får Ditt barn kontakt med barnortopist (syn) och barnaudionom(hörsel).

Dessutom har vi tillgång till en regionsövergripande Barnhälsovårdsenhet som samordnar, utvecklar och följer upp barnhälsovården så att den blir likvärdig för alla barn i Region Skåne.

Vi som arbetar på BVC i Lomma är distriktssköterska Åsa Lundberg, familjeläkare Mette Barth samt barnsjuksköterska Marita Wixenius.

Telefon 040 - 41 80 59

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Barnavårdscentral Lomma

• Ortopedmottagning Östra Fick hjälp snabbt med vår 5-årige kille som hade ont och kunde inte stå på benet. Slutade emd helgipsat ben. All personal talade och förklar... - Alexandra Lundberg
    • Tandverket nu är det roligt att gå till tandläkaren. - birgitta erenius
    • Avesina Hörsel Kungsholmen Kunnig och serviceinriktad personal. Tack för all hjälp /Maria S - Maria S
    • Strokeavdelning Gävle Proffsig personal. - Karin Ohlsson
    • Liljeholmens vårdcentral Ludwik Koffler är fantastisk som läkare och min erfarenhet är att det är ovanligt bra läkare där och trevliga i sitt bemötande. Sjukskötersk... - Victoria