Hälsomedicinskt Center i Lomma BVC, Lomma

Lomma

Utifrån vårt avtal med Region Skåne arbetar vi för att ge Dig och Ditt barn en fullständig förebyggande barnhälsovård med målsättningen att främja Ditt barns hälsa, trygghet och utveckling. Grunden för Ditt barns hälsa läggs under de fem första levnadsåren. Under den tiden finns vi på HMC nära till hands. BVC-mottagningen ligger direkt i anslutning till vår Vårdcentral och Barnmorskemottagning som vi har ett nära samarbete med.

Vi har även tillgång till BHV-psykolog, logoped, dietist och barnläkare/barnklinik. Vid behov får Ditt barn kontakt med barnortopist (syn) och barnaudionom(hörsel).

Dessutom har vi tillgång till en regionsövergripande Barnhälsovårdsenhet som samordnar, utvecklar och följer upp barnhälsovården så att den blir likvärdig för alla barn i Region Skåne.

Vi som arbetar på BVC i Lomma är distriktssköterska Åsa Lundberg, familjeläkare Mette Barth samt barnsjuksköterska Marita Wixenius.

Telefon 040 - 41 80 59
Esplanaden 15, Lomma - visa på karta

Barnavårdscentral

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Barnavårdscentral Lomma

• Amningsmottagning Vill tacka Katarina för den fantastiska hjälp och stöttning vi fick i samband med amningsproblem. Hittar ingen vanlig e-postadress så hoppas... - Anna Winroth
    • Nynäshamns Barnmorskemottagning Jättegullig personal och man känner sig väl omhändertagen. - Camilla
    • Fiternik Roman Dr. Roman Fiternik är mycket professionell specialist.Han har mycket empati och mänsklig förståelse.Har alttid tid och förmåga att lyssna.Ja... - Marek
    • Sokolova Gynkliniken Mycket bra bemötande. Lyssnar och förståelse. Bra information. Äntligen vid 55 års ålder en bra läkare. - Carina Andersson
    • Lundens Husläkarmottagning Har vari där flera gånger och är väldigt nöjd. Kompetent och vänlig personal inga köer. Ingen bokning utan det finns drop in - Veronica Liedberg