Hälsomedicinskt Center i Lomma BVC, Lomma

Lomma

Utifrån vårt avtal med Region Skåne arbetar vi för att ge Dig och Ditt barn en fullständig förebyggande barnhälsovård med målsättningen att främja Ditt barns hälsa, trygghet och utveckling. Grunden för Ditt barns hälsa läggs under de fem första levnadsåren. Under den tiden finns vi på HMC nära till hands. BVC-mottagningen ligger direkt i anslutning till vår Vårdcentral och Barnmorskemottagning som vi har ett nära samarbete med.

Vi har även tillgång till BHV-psykolog, logoped, dietist och barnläkare/barnklinik. Vid behov får Ditt barn kontakt med barnortopist (syn) och barnaudionom(hörsel).

Dessutom har vi tillgång till en regionsövergripande Barnhälsovårdsenhet som samordnar, utvecklar och följer upp barnhälsovården så att den blir likvärdig för alla barn i Region Skåne.

Vi som arbetar på BVC i Lomma är distriktssköterska Åsa Lundberg, familjeläkare Mette Barth samt barnsjuksköterska Marita Wixenius.

Telefon 040 - 41 80 59

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Barnavårdscentral Lomma

• Larssons Tandvård Helt fantastiska! Rekommenderas varmt! - Caroline Frodin
    • Närhälsan Sörhaga vårdcentral Jag saknar information om öppettider för provtagning före läkarbesök. Den informationen fanns inte heller på kallelsen till läkarbesöket hel... - Birgitta Garelius Sturén
    • Tandläkare Sven-Åke Nilsson i Åhus AB Så trevlig personal. Jättebra tillgänglighet. - Sofie
    • Omega Naprapati Fick akut ryggvärk under semestertider då det mesta var stängt. Väldigt bra bemötande, både vid kontakt med reception och med Jörgen som beh... - Yvonne
    • Husläkarna Rimbo-Edsbro Ett tack till tjejen på labb (Emma -emmeli eller va du heter ) som lyckades optimalt med mitt blodprov trotts besvär som fanns..26/8. - kjell