Hälsomedicinskt Center i Lomma BVC, Lomma

Lomma

Utifrån vårt avtal med Region Skåne arbetar vi för att ge Dig och Ditt barn en fullständig förebyggande barnhälsovård med målsättningen att främja Ditt barns hälsa, trygghet och utveckling. Grunden för Ditt barns hälsa läggs under de fem första levnadsåren. Under den tiden finns vi på HMC nära till hands. BVC-mottagningen ligger direkt i anslutning till vår Vårdcentral och Barnmorskemottagning som vi har ett nära samarbete med.

Vi har även tillgång till BHV-psykolog, logoped, dietist och barnläkare/barnklinik. Vid behov får Ditt barn kontakt med barnortopist (syn) och barnaudionom(hörsel).

Dessutom har vi tillgång till en regionsövergripande Barnhälsovårdsenhet som samordnar, utvecklar och följer upp barnhälsovården så att den blir likvärdig för alla barn i Region Skåne.

Vi som arbetar på BVC i Lomma är distriktssköterska Åsa Lundberg, familjeläkare Mette Barth samt barnsjuksköterska Marita Wixenius.

Telefon 040 - 41 80 59

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Barnavårdscentral Lomma

• Tandläkare Morteza Samadi Tumba EN RÄDDANDE ÄNGEL SOM VANLIGT NÄR MAN BEHÖVER HJÄLP.TREVLIG SOMMAR - JAANA VARJONEN
    • Logopedmottagningen Rosenlund Utmärkt uppföljning av min 7-åriga son. Trevlig mottagning och exemplarisk kunskap i både logopedi och i engagemanget med barn. - Olli
    • Ekeby Hälsocenter vårdcentral Alla stickrädda patienter hänvisas till ekeby hälsocenter. Minsta möjliga trauma för patienter. Tack för ni finns. - Mina
    • Midsommarkransens sjukgymnastik Ett mycket bra ställe. kunnig och mycket trevlig personal. Mvh Hans Karlsson - hans karlsson
    • Tegs hälsocentral Toppen bra, speciellt familjecentralen med barnmorskor, barnläkare och sjuksköterskor där, guld värda! - Sandra