Hantverkargatan 2D, Stockholm

Hörseltest

Välkommen till Audionomkliniken - Serafen!

Audionomkliniken - Serafen arbetar på uppdrag av Region Stockholm med hörseltester, hörselutredningar och hörapparatutprovningar. Ingen remiss krävs för att träffa oss! Våra hörselundersökningar kostar 275 kr. Frikort gäller och undersökningen är gratis för dig över 85 år.

Du hittar oss i ljusa, anrika lokaler hos Serafens Specialistläkarmottagning på Hantverkargatan 2 där du även kan träffa Öron-Näsa-Hals-Läkare.

Vad vi på Audionomkliniken kan hjälpa dig med

Audionomkliniken är leverantörsoberoende och har patientens välmående som enda prioritet. Vi erbjuder service på din befintliga hörapparat och tillbehör, och kan bland annat hjälpa dig med justeringar, byte av batterier och annat praktiskt.

Våra audionomer kan också anpassa ditt hem t.ex. TV, telefon och musik, samt din arbetsplats med telefoni, möten, dator, videokonferenser eller annan kommunikationsutrustning. Kring arbetsplatsanpassning samarbetar vi med din arbetsgivare eller Försäkringskassan.

Vidare arbetar vi även med individuellt anpassade hörselskydd för påfrestande arbete, fritid eller jakt.

Batterier till din hörapparat

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Hos oss på Audionomkliniken kan vi erbjuda batterier till de flesta hörapparater. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batterier, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs då av. När det sker hörs fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera. Kom in till oss för att få hjälp med batterier till din hörapparat!

Leverantörsoberoende mottagning

Audionomkliniken är inte bunden till någon enskild leverantör eller kedja då vi anser att det är mycket viktigt att kunna skräddarsy bästa möjliga hörsellösning för våra patienter.

Varmt välkommen att boka tid hos oss på Audionomkliniken!

Informationen uppdaterades 09:40 - 12 jan, 2024

Maria Chatziapostolou

Johanna Söderhäll

Besarta Ibishi

11 mar, 2024

Det har blivit mycket svårare att boka tid

14 mar, 2024 Audionomkliniken - Serafen svarade:

Hej Jerzy, Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Tråkigt att höra att du upplever det svårare att boka en tid. Vi skulle verkligen uppskatta om du ville skicka lite mer information till oss kring din upplevelse kring bokningen, du når oss på info@audionomkliniken.se, eller genom att ringa 010 182 11 10. Tack på förhand! Mvh, Audionomkliniken Serafen

8 mar, 2024

Bara positiva erfarenheter

27 feb, 2024

Mycket kunnig audionom som ger bra råd. Tack så mycket.

27 feb, 2024

Trevlig och omhändertagande personal.

17 feb, 2024

Jättebra service

Fråga ställd 10:51 - 24 feb, 2019

Vad kostar ett besök hos er ?

Audionomkliniken - Serafen svarar:

Hej Kajsa Tack för ditt meddelande! Ett hörselprov är kostnadsfritt. Det är om /när du skaffar hörapparat det kostar 600kr. Med vänlig hälsning, Audionomkliniken

Fråga ställd 18:17 - 17 jan, 2019

Hej, jag fick en tid hos er som hörseltest men jag hittar inte brevet som kom ifrån er. Kan meddela mig vilken datum och tid har jag hos er. mvh

Audionomkliniken - Serafen svarar:

Hej Du får gärna ringa oss på 0852520800 så hjälper vi dig med din bokning. Kan ej se någon bokning om jag inte har ditt personnr. Välkommen att höra av dig. MVH' Audionomkliniken.