Rålambsvägen 18, Stockholm - Visa på karta

• Måndag - Torsdag 07:00 - 19:00 Behandlingstider
  • Fredag 07:00 - 16:00 Behandlingstider
Logo Victoryklinikerna Rehab

Kungsholmen, Stockholm

På Victoryklinikerna Rehab utreder, förebygger, behandlar och rehabiliterar besvär i muskler och leder. Det kan exempelvis vara nackspärr, ryggskott, huvudvärk och musarm. I det förebyggande arbetet utför vi både hälsokontroller och hälsoprofiler. Vi kan ta emot både företag och privatpersoner som kunder.

Vi samarbetar med de flesta försäkringsbolagen avseende deras sjukvårdsförsäkring.

Vårt team

Vårt arbetsteam består av naprapater, massörer och fysiotränare i samarbete med psykoterapeut och läkare. Tillsammans kan vi hjälpa våra kunder med bland annat:

• hälsokontroll
  • hälsoprofil
  • naprapati
  • massage
  • idrottsskador
  • samtalsstöd
  • fotanalys och formgjutna inläggssulor
  • individanpassad träning (både rehab- och friskvårdsträning)
  • företagshälsa
  • föreläsningar inom hälsa och sjukvård
  • kurser i hjärt- och lungräddning

Vi är även specialiserade på att behandla gravida kvinnor och hjälpa kvinnor efter graviditeten.

Varmt välkommen till Victoryklinikerna Rehab!

Informationen uppdaterades 28 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Victoryklinikerna Rehab

Naprapatbehandling hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

På Victoryklinikerna Rehab kan våra naprapater hjälpa dig med olika typer av besvär i muskler och leder. Vanliga symtom Det finns mån...

Vanliga symtom

Det finns många anledningar att få hjälp hos en naprapat. Det kan till exempel vara att du har spända axlar, huvudvärk, ryggont eller smärta i armbåge eller handled.

Hur går en naprapatbehandling till?

Många kommer till oss med långvariga besvär medan andra har mer akuta problem. Innan eventuell behandling påbörjas gör naprapaten en grundlig undersökning av dina muskler och leder för att kunna ställa rätt diagnos. Det är också viktigt att hitta en förklaring till dina besvär och åtgärda orsaken.

Vilka olika behandlingsmetoder kan användas vid en naprapatbehandling?

Naprapaten använder sig av mjukdelsbehandling som massage och stretching för att mjuka upp stela och korta muskler. För att öka rörligheten i stela leder används olika manipulations- och mobiliseringstekniker.

Vid en naprapatbehandling får du tips och råd på åtgärder som du själv ska göra för att få ett gott och långsiktigt rehabiliteringsresultat.

Kontakta oss på Victoryklinikerna Rehab!

Gravidbehandling hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Under din graviditet är trötthet och smärta i svanken, ischias, foglossning, värk mellan skulderbladen och/eller i nacken, vanliga besvär. På Victoryklinikerna Rehab kan vi hjälpa dig genom att behandla symtomen för att underlätta din graviditet. Vi kan även ge dig råd och tips på vilken träning/motion som passar just dig.

Vi har mångårig erfarenhet

Våra naprapater har i många år behandlat gravida, nyblivna mammor och mammor som år efter förlossningen har besvär med sina ryggar.

Vi använder oss av en gravidbänk som har plats för din gravidmage och byst så att du ska kunna ligga på magen utan problem. Detta gör att du helt kan slappna av.

Boka en naprapatbehandling så hjälper vi dig!

Massage hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Massage är en manuell teknik där vi genom en kombination av tryck och töjning, bearbetar hud och muskelvävnad. Muskeltöjning är en teknik för att direkt påverka musklers spänning, elasticitet och rörelseförmåga och därmed indirekt även leders rörlighet.

Våra massörer har lång erfarenhet

Våra massörer har flera års erfarenhet och anpassar dina behandlingar efter individens behov.

Kontakta oss om du har några frågor om massage!

Akupunktur hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

När kan man behöva akupunktur? På Victoryklinikerna Rehab använder vi oss av akupunktur enskilt eller som en kompletterande behandlingsme...

När kan man behöva akupunktur?

På Victoryklinikerna Rehab använder vi oss av akupunktur enskilt eller som en kompletterande behandlingsmetod till naprapati. Det kan vara vid olika typer av smärttillstånd såsom huvudvärk, tennisarmbåge och axelbesvär.

Vad är akupunktur?

Akupunktur är en behandlingsmetod som används för smärtlindring, främst vid långvariga smärttillstånd. Forskning över akupunkturens verkningsmekanismer visar att nålstimuleringen påverkar nervsystemet till effektivare hämning av smärta.

Kontakta oss om du har några frågor om akupunktur!

Samtalsstöd hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Idag vet vi att smärta inte bara är kopplad till en fysiologisk reaktion, utan handlar om ett samspel mellan kropp, tankar, känslor och beteende. Långvarig smärta kan leda till stress, oro och nedstämdhet. Stress, oro och nedstämdhet kan också leda till smärta.

På Victoryklinikerna Rehab samarbetar vi med en psykoterapeut som arbetar med psykodynamisk psykoterapi och kognitiv beteendeterapi, som kan hjälpa dig.

Varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor!

Rehabträning och Friskvårdsträning hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Rehabträning Att lära sig att använda kroppen på rätt sätt under en skada, inför operation och/eller efter en operation, är avgörande för...

Rehabträning

Att lära sig att använda kroppen på rätt sätt under en skada, inför operation och/eller efter en operation, är avgörande för ett varaktigt resultat. Det gäller alla smärttillstånd oavsett om den har varit akut eller är kronisk.

Vad innebär rehabträning?

Rehabträningen omfattas av olika fysiska aktiviteter som till exempel stabilitets- och kroppskännedomsträning, både i grupp och individuellt.

Syftet är att:

• öka styrka
  • förbättra koordinationen
  • öka kroppskännedomen
  • förbättra den stabiliserande förmågan.

En stor del av rehabiliteringen innebär att ge dig verktygen som krävs för ett gott långsiktigt rehabiliteringsresultat.

Friskvårdsträning

Hos oss på Victoryklinikerna Rehab erbjuder vi olika typer av friskvårdsträning.

Personlig tränare

Våra personliga tränare individanpassar träningen utifrån dig och dina behov. Du får ett träningsprogram som du sedan kan använda för att jobba vidare själv.

Löpskola

Löpträning kan ske individuellt eller i grupp. Löpträning med någon av våra löpcoacher riktar sig till dig/er som antingen vill:

• finslipa din teknik
  • bli en bättre löpare
  • komma igång med löpning
  • få tips om olika löppass
  • få tips och råd om hur du undviker skador

Gruppträning

Ibland kan träning bli roligare att göra med vänner och/eller kollegor. En annan fördel är också att träningen oftast blir av om man bestämt med andra.

Vi har en bred tillgång på instruktörer som kan komma till er arbetsplats och träna dig och dina medarbetare.

Vi har utomhusträning

Våra personliga tränare och gruppträningspass sker framför allt ute när vädret tillåter och utnyttjar Kungsholmens vackra natur och utegymmen i närområdet.

Ring eller mejla oss på Vicotryklinikerna Rehab så berättar vi mer!

Träning före/efter graviditet hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Efter förlossningen får många kvinnor ont i ryggen på grund av att magmusklerna inte ger det stödet dem har gjort tidigare. Det beror på att de har varit separerade under en längre tid.

Våra naprapater har mångårig erfarenhet av att behandla nyblivna mammor och mammor som många år efter förlossning har besvär med rygg och nacke.

Hur kan vi hjälpa dig?

Med rätt övningar triggas den djupa muskulaturen som leder till bättre ihopdragning av magmusklerna. Det ger en plattare mage med bättre stöd och därmed mindre ryggvärk.

Vi ger dig tips på rätt övningar som du kan utföra hemma och därmed bli en starkare mamma.

Vi kan också hjälpa dig att undersöka om så kallad diastas finns. Magmuskler som inte gått ihop skapar en separation som kan leda till oförmåga att stabilisera magen, mag- och tarmbesvär, smärta i ryggen och putande mage.

Kontakta oss om du har några frågor om hur vi kan hjälpa dig!

Formgjutna inläggssulor hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Victoryklinkerna Rehab erbjuder Footbalance formgjutna inläggssulor. Inläggen ger dig bättre komfort och hjälper till att undvika felbelastning i fötter, knän, höfter och rygg.

Du behöver inte ha problem med fötterna för att använda formgjutna inläggssulor. Med rätt stöd tröttnar dina fötter inte lika lätt.

Hur skapas sulorna?

På kliniken gör vi en noggrann fotanalys och vid behov undersöker vi även knän, höfter och rygg. Inläggen utformas sedan specifikt för varje fot och det är för att säkerställa en perfekt passform och stöd.

Om det finns påverkan på funktionen i knän, höfter och/eller rygg kommer vi att rekommendera dig vidare behandling och träning hos en av våra naprapater.

Kontakta oss om du har några frågor!

Företagshälsa hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Vi på Victoryklinikerna Rehab arbetar med modern företagshälsa där vi skräddarsyr våra tjänster utifrån ditt företags behov. Om ni har b...

Om ni har befintlig företagshälsovård

Företag med befintlig företagshälsovård kan vi erbjuda de tjänster som idag är tilläggstjänster hos företagshälsovården.

Inom arbetslivsrelaterad vård och sjukvård kan vi exempelvis erbjuda:

• naprapatbehandling med rehabiliteringsträning
  • ergonomi
  • samtalsstöd
  • hälsokontroller
  • rehabiliteringsutredningar
  • vaccinationer

Kontakta oss om ni har några frågor om hur vi kan hjälpa ditt företag!

Utbildning i hjärt- och lungräddning hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Vid akuta sjukdomsfall som drabbar hjärtat och cirkulationen kan det vara helt avgörande för överlevnad att snabbt starta korrekt utförd hjärt-lung-räddning, HLR.

Utbildningen genomförs i våra lokaler på Kungsholmen, Fredhäll. Vi kan även genomföra utbildning ute på ditt företag om så önskas.

Vi utbildar både privatpersoner och företag

Vi utbildar både privatpersoner och företag i grundläggande HLR, enligt HLR-rådets rekommendationer och riktlinjer. Det finns även möjlighet att lägga till enkel utbildning i användning av hjärtstartare till HLR-kursen.

Vi kan också erbjuda utökade kurspaket med läkarledd utbildning i människans fysiologi och sjukdomslära som kan anpassas efter behov.

Vi har kunniga HLR-instruktörer

Våra HLR-utbildningar genomförs av instruktörer med sjukvårdserfarenhet. För oss är det viktigt med utvärdering och fortbildning av våra instruktörer för att kunna hålla en hög kvalitet samt tillgodose våra kunders krav och behov.

Kontakta oss för att få reda på kommande kursdatum eller om du har några andra frågor!

Ergonomi hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Idag är arbetsrelaterade belastningsbesvär ett stort problem. För den anställde ger besvären ett personligt lidande och för företaget sänkt effektivitet. Med en ergonomisk utvärdering av arbetsplatsen kan många av besvären förebyggas.

Vi gör ergonomiska bedömningar

Vi utför ergonomisk bedömningar av olika typer av arbetsmiljöer som exempelvis kontor, lager och verkstäder. Våra ergonomer kan också hjälpa till vid riskbedömning av arbetsplatsen.

Individuella arbetsplatsbesök

Vid individuella arbetsplatsbesök tar vi hänsyn till särskilda behov för att avhjälpa pågående besvär men även förebygga kommande besvär. Vi ställer några frågor för att få en översiktsfördjupning i dina levnadsvanor, din allmänna situation och dina förutsättningar. Därefter går vi igenom arbetsplatsens inställningar av stolen, skrivbordshöjder, bildskärmsarbete, musplacering etc. Vi gör även en bedömning av lokalens belysning och bullernivåer.

Om hela arbetsgrupper behöver ett arbetsplatsbesök genomför vi en föreläsning i ergonomi innan vi gör de individuella besöken.

Kontakta oss om du har några frågor!

Hälsokontroll hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Victoryklinikernas hälsokontroll fokuserar på tre områden: medicinsk hälsa, fysisk hälsa och psykosocial hälsa. Dessa tre grundstenar ty...

Dessa tre grundstenar tycker vi är viktiga för det totala välbefinnandet och för att nå god hälsa. Därför gör vi en ordentlig screening via hälsoprofilbedömning, laboratorieprovtagning, läkarbedömning samt därefter naprapatbedömning.

• Laboratorieprovtagning anpassad till ålder
  • Läkarbesök med medicinsk undersökning och rådgivning
  • EKG

Vid behov:

• Lungfunktionstest
  • Hörselkontroll
  • Synkontroll
  • Naprapatbesök med hälsogenomgång (vikt, längd, BMI, midjemått och bodyfatmätning), funktionsanalys och cykelkonditionstest för screening av fysiskhälsa

För mer detaljerad information kan du klicka här

Hälsoprofil

Hälsa definieras i tre olika delar: medicinsk hälsa, fysisk hälsa och psykosocial hälsa.

Victoryklinikernas hälsoprofil fokuserar på två av dessa områden: fysisk hälsa och psykosocial hälsa. Dessa två grundstenar tycker vi är viktiga för det totala välbefinnandet och för att nå god hälsa. Därför gör vi en ordentlig screening via hälsoprofilbedömning och naprapatbedömning.

Naprapatbesök med hälsogenomgång och rådgivning. Hälsogenomgång av blodtryck, vikt, längd, BMI, midjemått och bodyfatmätning. Vidare görs funktionsanalys och cykelkonditionstest för screening av fysiskhälsa.

För mer detaljerad information klicka här

Vill du beställa tid? Vänligen boka tid via mail info@vkrehab.se eller ring 08-737 07 00!

Nackspärr hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Vad är nackspärr? Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vri...

Vad är nackspärr?

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet.

Nackspärr kan utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Om du har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den kan nackspärr också uppstå.

Förebygga nackspärr med träning

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på din arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt.

På Victoryklinikerna Rehab kan vi hjälpa dig som fått nackspärr. Vi kan också hjälpa dig att förebygga att nackspärr uppstår. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Ryggskott hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Ryggskott är vanligt förekommande och drabbar de flesta någon gång i livet. Ryggskott innebär plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen och kan vara kopplad till nerver, leder, diskar och/eller muskler eller bindväv.

Vilka symtom har ryggskott?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt, ofta i samband med en rörelse, och känns då skärande eller huggande. Ibland kan den också komma smygande med en molande smärta som ökar gradvis.

Att få hjälp bidrar till att lindra och snabba på läkeprocessen. Kontakta oss på Victoryklinikerna Rehab så hjälper vi dig!

Musarm hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Vad är musarm? Musarm är ett samlingsnamn för olika besvär som du kan få från handen och armen om du ofta använder datormus. När du arbet...

Vad är musarm?

Musarm är ett samlingsnamn för olika besvär som du kan få från handen och armen om du ofta använder datormus. När du arbetar med musen hålls handen i ett onaturligt läge och gör många små upprepade rörelser. Det kan leda till att muskler, ledband, senor och ibland nerver, blir överbelastade som gör att smärta uppstår.

Tecken på att du har musarm

Om du har musarm kan du få ont i axel, arm, armbåge, underarm, handled eller hand, eller i flera av kroppsdelarna samtidigt. Besvären kan visa sig på olika sätt såsom ömhet, smärta eller stelhet, och ha en värk som molar eller pulserar. Oftast känner du dig svag och kan ha domningar och få försämrad känsel.

Vi på Victoryklinikerna Rehab kan vi hjälpa dig som lider av musarm, kontakta oss!

Idrottsskador hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Hos Victoryklinikerna Rehab hjälper vi dig med bedömning, behandling och rehabilitering av idrottsskador. Vi arbetar utifrån din träningsnivå och din ambition för att hitta en individuell lösning.

Hur går en idrottsskadebehandling till?

Behandlingen inleds med ett samtal där du får beskriva skadan/besväret och därefter ställer vi några frågor om din skada och hälsa. Det görs för att ge oss en tydlig bild av de besvär du har och vad som kan ligga bakom dessa. Behandlingen fortsätter med en undersökning av muskler och leder för att få en arbetsdiagnos.

Därefter lägger vi upp en behandlingsplan för dig som kan innefatta naprapatbehandling med dess olika behandlingsmetoder, samt rehabiliteringsträning.

Kontakta oss om du har en idrottsskada som du behöver hjälp med!

Psykoterapeut hos Victoryklinikerna Rehab i Stockholm

Varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor!

Titti Gentele

Titti Gentele