Folktandvården Parodontologi Kristianstad

Kristianstad

Specialiteten parodontologi omfattar diagnostik, behandling och förebyggande av inflammation i mjukvävnaderna runt tänder (tandlossning eller parodontit) och tandimplantat (periimplantit). Även implantatbehandlingar och behandling av munslemhinneförändringar hör till vårt ämne.

Vårt arbete består främst av att undersöka, utreda och behandla patienter med grav parodontit och periimplantit. Behandling sker genom infektionssanering och – om möjligt – återuppbyggnad av fästevävnader. Inför planerade bettrehabiliteringar utför vi implantatbehandlingar.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av specialisttandläkare med specialistkompetens inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 044 - 309 36 70

Ej angivet

Parodontologi, Tandlossning

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Tandlossning Kristianstad

• Ortopedisk mottagning Umeå Kanonbra - Anders Nordlöf
    • Hudläkarmottagningen Telegrafen Lena Lindberg Besökstiden man fått stämmer alltid bra, man behöver sällan vänta. Skulle dock önska att man kan beställa tid under hela dagen, inte endast ... - Sten Andersson
    • Bromma Ortopedmottagning Tack för hjälp och behandling med mina trassliga knän. Mycket trevligt bemötande. Lugnt och avstressande miljö. - Bengt Jonsson
    • Vasamamma Känner mig sedd och lyssnad till. - Alexandra
    • Åre hälsocentral Jag har varit i kontakt med hälsocentralen vid flera tillfällen, både via telefon och personliga besök. Det är så glädjande att varje gång b... - Agneta Gardner-Naraghi