Folktandvården Parodontologi Kristianstad

Kristianstad

Specialiteten parodontologi omfattar diagnostik, behandling och förebyggande av inflammation i mjukvävnaderna runt tänder (tandlossning eller parodontit) och tandimplantat (periimplantit). Även implantatbehandlingar och behandling av munslemhinneförändringar hör till vårt ämne.

Vårt arbete består främst av att undersöka, utreda och behandla patienter med grav parodontit och periimplantit. Behandling sker genom infektionssanering och – om möjligt – återuppbyggnad av fästevävnader. Inför planerade bettrehabiliteringar utför vi implantatbehandlingar.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av specialisttandläkare med specialistkompetens inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 044 - 309 36 70
Tandvårdshuset, Axel Kleimers väg 2, 291 33 Kristianstad - visa på karta

Parodontologi, Tandlossning

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Mellanrumsborstguide

Mellanrumsborstguide med Plackers!

Vill du få en friskare mun?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att få en friskare munhälsa. Ett steg till det kan vara att använda en mellanrumsborste.

Vården.se i samarbete med Plackers.

Läs 3-stegsguiden här

Vårdgivare i närheten

Tandlossning Kristianstad

• Citymottagningen hälsocentral Alltid ett fantastiskt bemötande och snabb återkoppling/hjälp med tider. - Emma
    • Dentalrummet i Malmö AB Jag blev så fint behandlad sist.Är min favorittandlåkare i Malmö:) - Jebbi
    • Holger Montgomery AB Har gått hit i flera år på rekommendation av vänner och familjer som gått hit i generationer. Alltid väl bemött och omhändertagen. Klarar ä... - Eric
    • Rehabkliniken Jag fick hjärtflimmer. Inte trodde jag en naprapat kunde göra ngt åt det men det kunde Mats Emilson. Tack! - Lars-Åke Thelander
    • Rehabkliniken Camilla Williams är mycket skicklig. Hon har lyckats hålla igång mig både på jobbet och i löpspåret. Väldigt tacksam för hur du kan rätta ti... - Lars-Åke Thelander