Folktandvården Parodontologi Kristianstad

Kristianstad

Specialiteten parodontologi omfattar diagnostik, behandling och förebyggande av inflammation i mjukvävnaderna runt tänder (tandlossning eller parodontit) och tandimplantat (periimplantit). Även implantatbehandlingar och behandling av munslemhinneförändringar hör till vårt ämne.

Vårt arbete består främst av att undersöka, utreda och behandla patienter med grav parodontit och periimplantit. Behandling sker genom infektionssanering och – om möjligt – återuppbyggnad av fästevävnader. Inför planerade bettrehabiliteringar utför vi implantatbehandlingar.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av specialisttandläkare med specialistkompetens inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 044 - 309 36 70

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Tandlossning Kristianstad

• Ortopedmottagning Östra Fick hjälp snabbt med vår 5-årige kille som hade ont och kunde inte stå på benet. Slutade emd helgipsat ben. All personal talade och förklar... - Alexandra Lundberg
    • Tandverket nu är det roligt att gå till tandläkaren. - birgitta erenius
    • Avesina Hörsel Kungsholmen Kunnig och serviceinriktad personal. Tack för all hjälp /Maria S - Maria S
    • Strokeavdelning Gävle Proffsig personal. - Karin Ohlsson
    • Liljeholmens vårdcentral Ludwik Koffler är fantastisk som läkare och min erfarenhet är att det är ovanligt bra läkare där och trevliga i sitt bemötande. Sjukskötersk... - Victoria