Folktandvården Parodontologi Kristianstad

Kristianstad

Specialiteten parodontologi omfattar diagnostik, behandling och förebyggande av inflammation i mjukvävnaderna runt tänder (tandlossning eller parodontit) och tandimplantat (periimplantit). Även implantatbehandlingar och behandling av munslemhinneförändringar hör till vårt ämne.

Vårt arbete består främst av att undersöka, utreda och behandla patienter med grav parodontit och periimplantit. Behandling sker genom infektionssanering och – om möjligt – återuppbyggnad av fästevävnader. Inför planerade bettrehabiliteringar utför vi implantatbehandlingar.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av specialisttandläkare med specialistkompetens inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 044 - 309 36 70

Ej angivet

Parodontologi, Tandlossning

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Tandlossning Kristianstad

• Stockholms Ortoped Center Trevligt bemötande, hög servicegrad och en kirurg med högsta betyg i syslöjd. Ärren nästa osynliga efter en tid. - Eva Hammarstedt
    • Grudent Hjälpte min son som hade problem med kväljningar då vanliga tandvården gick bet. Nu går hela fam där😊 - Linda
    • Avdelning 81 Ortopedi Halmstad Fint och tryggt bemötande av all personal. Uskor, ssk, rehab och läkare. Trygga narkossköterskor. Tack för en bra sjukhusvistelse. Tack till... - Anette
    • Ortopedmottagningen Höglandssjukhuset Eksjö Blev uppringd av en kvinna som var jättetrevlig och allt fixade sig med min pappa på studs. Tack för bra service!! - Annette
    • Bromma Ortopedmottagning Fick ett fantastiskt fint mottagande och undersökning och så här långt...ser fram emot operation...! Högsta betyg! Tack dr Isam Suliman! - Maria Oquiñena