Folktandvården Parodontologi Kristianstad

Kristianstad

Specialiteten parodontologi omfattar diagnostik, behandling och förebyggande av inflammation i mjukvävnaderna runt tänder (tandlossning eller parodontit) och tandimplantat (periimplantit). Även implantatbehandlingar och behandling av munslemhinneförändringar hör till vårt ämne.

Vårt arbete består främst av att undersöka, utreda och behandla patienter med grav parodontit och periimplantit. Behandling sker genom infektionssanering och – om möjligt – återuppbyggnad av fästevävnader. Inför planerade bettrehabiliteringar utför vi implantatbehandlingar.

Specialisttandvård i Folktandvården Skåne utförs av specialisttandläkare med specialistkompetens inom sitt område.

Vi är Skånes största tandvårdsföretag med över en miljon besök varje år. Närmare hälften av skåningarna får idag sin tandvård hos oss.

Telefon 044 - 309 36 70

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Tandlossning Kristianstad

• Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson
    • Vårdcentralen Skäggetorp Trevliga sköterskor som tar sig tid att prata och verkar ha en bra helhetssyn. Upplevde att de hade en bra empatisk anda i sin verksamhet. - IngaLill