Laromottagningen, Centralsjukhuset Karlstad

Karlstad

Den läkemedelsassisterade rehabiliteringen vid opiatberoende (LARO) har som uppdrag att utreda och behandla personer i Värmlands län som har mer än ett (1) års dokumenterat beroende av heroin, morfin eller opium.
Patienter som anser sig vara i behov av denna behandling kan komma i kontakt med Laro-mottagningen via remiss från socialtjänst, frivård, annan sjukvårdsinrättning eller en egenremiss.
Om du utifrån remissen bedöms tillhöra Laro-mottagningens patientgrupp placeras du i kö och blir sedan kallad till ett inledande möte med en sjuksköterska för att samla dokumentationen och avgöra huruvida du är en patient aktuell för läkemedelsassisterad behandling.

Telefon 054 - 61 97 51 Växelnummer054 - 61 50 00
Rosenborgsgatan - visa på karta

• Lördag - Söndag 09:00 - 15:00 Tidsbokade besök

Från socialtjänst,frivård,sjukvården, egenremiss.

Specialistsjukvård

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Minnesmottagningen Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sät... - Sussie Olofsson
    • Audionommottagningen Växjö jag vill att det ska finnas en mailadress till audionomerna så man kan få svar på en enkel fråga utan att behove gå genom telefonkön - Kajsa Sundström
    • Barnmorskemottagning Enköpings husläkarcentrum Helt fantastiskt bemötande! Kände mig så trygg fast jag har enorm gynskräck. Tack! - Isabella
    • Tandreglering Danderyds Sjukhus Tack för en fantastiskt resultat med mina barns tänder. Anna avslutade precis sin behandling hos Autosa och min son gick hos Anahita för någ... - Karin Johanson
    • Larssons tandvård handmycket bra. Både trevliga och kunniga. Rekommenderas! - Lars