Laromottagningen, Centralsjukhuset Karlstad

Karlstad

Den läkemedelsassisterade rehabiliteringen vid opiatberoende (LARO) har som uppdrag att utreda och behandla personer i Värmlands län som har mer än ett (1) års dokumenterat beroende av heroin, morfin eller opium.
Patienter som anser sig vara i behov av denna behandling kan komma i kontakt med Laro-mottagningen via remiss från socialtjänst, frivård, annan sjukvårdsinrättning eller en egenremiss.
Om du utifrån remissen bedöms tillhöra Laro-mottagningens patientgrupp placeras du i kö och blir sedan kallad till ett inledande möte med en sjuksköterska för att samla dokumentationen och avgöra huruvida du är en patient aktuell för läkemedelsassisterad behandling.

Telefon 054 - 61 97 51 Växelnummer054 - 61 50 00

Beräknad reslängd

Till toppen

Mellanrumsborstguide

Mellanrumsborstguide med Plackers!

Vill du få en friskare mun?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att få en friskare munhälsa. Ett steg till det kan vara att använda en mellanrumsborste.

Vården.se i samarbete med Plackers.

Läs 3-stegsguiden här

• Anita Hagstad Lugn och fin, kändes tryggt - Erika
    • Vuxenhabilitering Huddinge Fantastisk,stöd och hjälp! - JuanRodrigo Torres Sandoval
    • M-dental Bästa tandläkare/tandhygienist jag haft känner mig trygg hos dem så kunniga och måna om patientens bästa och gör inga behandlingar i onödan.... - Susanna Welander
    • Dr. Bemerre jag kände mig mkt trygg med Dr bemerre. så mjuk och fin på handen och mkt nogrann . kan på riktigt rekomendera Dr.Bemerre / jasmine - Jasmine Fritz
    • Brunflo hälsocentral Bra bemötande. De gör allt för att det skall bli rätt. Känns tryggt att vara patient där. - Ann-Charlotte Blomgren