Laromottagningen, Centralsjukhuset Karlstad

Karlstad

Den läkemedelsassisterade rehabiliteringen vid opiatberoende (LARO) har som uppdrag att utreda och behandla personer i Värmlands län som har mer än ett (1) års dokumenterat beroende av heroin, morfin eller opium.
Patienter som anser sig vara i behov av denna behandling kan komma i kontakt med Laro-mottagningen via remiss från socialtjänst, frivård, annan sjukvårdsinrättning eller en egenremiss.
Om du utifrån remissen bedöms tillhöra Laro-mottagningens patientgrupp placeras du i kö och blir sedan kallad till ett inledande möte med en sjuksköterska för att samla dokumentationen och avgöra huruvida du är en patient aktuell för läkemedelsassisterad behandling.

Telefon 054 - 61 97 51 Växelnummer054 - 61 50 00

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

• Citykirurgen Josef Calek Snabbare och smidigare besök med "lättare operation" har jag aldrig varit med om. Kände mig dessutom väl omhändertagen med ett proffsigt u... - Louise Larsson
    • Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson