Nedre Nytorgsgatan 13, vån 6, Helsingborg

Helsingborgs Vårdcentral

Vi erbjuder dig hälso-och sjukvård av personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet. Vi ger dig nära och trygg vård oavsett vart i livet du befinner dig. Hos oss arbetar läkare som är specialister i allmänmedicin, vi har också ST-läkare.

Behöver du få vård snabbt har du möjlighet att träffa en läkare inom 24 timmar.

Våra kompetenser

Nedan på sidan kan du läsa mer om några av de tjänster vi erbjuder. Men här finns bland annat distriktssköterskor och sjuksköterskor som har specialistkompetens inom astma/KOL, diabetes, livsstil, tobaksrådgivning och vaccination. Hos oss finns också en psykolog, undersköterskor och medicinska sekreterare.

Vi har klimakteriemottagning, psykiatri, mödravård och barnavårdscentral i samma byggnad med nära samarbete med vårdcentralen.

Kvälls- och helgmottagning

Efter att mottagningen stängt medverkar vi kvällar, helger och helgdagar på Kvälls- och helgmottagningen. Mottagningen har öppet till kl 21:00 och du bör i första hand ringa oss för att boka tid. Följ hänvisningarna på vår telefonsvarare.

Mer om Helsingborgs Vårdcentral

Vi som är ansvariga för verksamheten på Helsingborgs Vårdcentral heter Håkan Wisung och Ingrid Fröderberg. Tillsammans har vi många års erfarenhet av att arbeta inom vården. Under dessa år har vi byggt en bred erfarenhet och gedigen kompetens inom primärvård - våra specialistområde är psykiatri och gynekologi. Vi har också utvecklat goda nätverk och kontakter med andra inom vården i vårt avlånga land.

Till oss är du välkommen att söka både för akuta sjukdomar och för bokade besök hos de olika vårdgivarna. Vi tar hand om alla – gammal som ung!

Varmt välkommen till Helsingborgs Vårdcentral!

Informationen uppdaterades 16:39 - 6 dec, 2022

14 sep, 2023

Världens bästa personal..alltid lika hjälpsamma..från receptionen...provtagning...sköterskor..läkare.. .trots att ni är så belastade har ni alltid tid för oss patienter.....alltid för patientens bästa....hur jag än mår sååå finns ni där....NI är bara bäst. .

28 dec, 2021

16 jun, 2021

Bästa vårdcentralen!

24 mar, 2021

Tack för ert sätt att vara på. Effektivitet och väldigt förstående. Stor ”ros🌹” till Gynekolog Mahed och systern (förlorade) tyvärr namnet, och TACK för det enormt professionella sättet ni förklarade och var förstående under mitt besök hos er. Verkligen super upplevelse.

28 jun, 2016

Ida L du räddade min rygg..Suveränt proffsig

Fråga ställd 20:36 - 28 aug, 2019

Jag är inte listade hos er . Men har ringt och försökt boka tid till gynekolog . Eftersom jag inte har haft mens på över 3 månader . Slutade 1/5 med p-piller och fick två vanliga menstruationer efter de. Har varit utan sen den 4 juni då den slutade. Jag behöver hjälp. Har tagit många gravtest inget visar positivt. Tagit prov för sköldkörtel och de visade också negativt. Är i behov av hjälp och är väldigt oroande

Helsingborgs Vårdcentral svarar:

Hej Trevligt att du hör av dig till oss! Tyvärr kan vi inte hantera mail innehållande personuppgifter. Var god ta kontakt med oss via telefon 042- 400 26 00 eller via 1177 e-tjänster: https://e-tjanster.1177.se/mvk/login/login.xhtml Med vänliga hälsningar Helsingborgs Vårdcentral Nedre Nytorgsgatan 13, 6 vån 252 26 Helsingborg 042-4002600 info@hbgvc.se www.helsingborgsvardcentral.se

Fråga ställd 17:09 - 17 sep, 2016

Hejsan! Jag och min sambo funderar på att byta till eran vårdcentral då vi är missnöjda med den vi har just nu. Men vi undrar då hur ni gör med rygg och nackskador då min sambo var med i en bilolycka 2010 och har kronisk smärta. Hur gör ni med nack och ryggskador? Då undrar jag om ni har speciella behandlingar/teknik och hur ni ser på behandling med medeciner? mvh julia

Helsingborgs Vårdcentral svarar:

God morgon Julia! Vi har Kiropraktor ansluten till Vårdcentralen. Hon heter Ida och är känd som kunnig. Björn som är sjukgymnast samt Josephin alla tre kunniga i sitt arbete.Vi har även medicinsk massör men henne får man betala själv för hon ingår inte i högstnadsskyddet. Mia är dock välkänd som en kopistens medicinsk massör. Det finns tre fasta läkare samt tre vikarier som arbetar regelbundet på mottagningen. Läkarna är kända för sin kompetens och följer regler för vad som gäller god vård. Julia ni är varmt välkomna på besök så berättar jag mer om vår verksamhet. Vi ska göra vårt nästa för ni ska bli nöjda med vår vård./ ingrid Fröderberg VC

Fråga ställd 13:22 - 1 mar, 2016

Hej Jag vill byta vårdcentral eftersom jag har flyttat. Eftersom jag inte känner till vården i Helsingborg vill jag försöka skapa mig en uppfattning om hur ni arbetar genom att ställa en fråga. Jag är 50 år gammal och har precis börjat ta tabletter för högt blodtryck. Min ambition är att få ner mitt blodtryck och att sluta med medicinen. Vad kan ni göra för att hjälpa mig med det? Hur skulle en handlingsplan se ut i stora drag? Jag är inte ute efter detaljer utan vill veta hur ni tänker kring detta. Med vänlig hälsningar /Katarina

Helsingborgs Vårdcentral svarar:

Hej Katarina! Ursäkta att vårt svar har dröjt. Jag önskar att du ringer till oss för att vi ska kunna diskutera. Det finns ju flera livsstilsfaktorer som påverkar både blodtryck och annat. Vi har en läkare som är här 2 dagar per vecka som är mycket intresserad av just detta och förebyggande vård. Hans namn är Imran Sarwar. Välkommen för ny kontakt med vår vårdcentral. Hälsningar Marianne Fyhr Leg sjuksköterska