Pigg & Co

Hamntorget 5

Pigg & Co

Tandreglering, specialist

Varmt välkommen till Pigg & Co - din tandregleringsspecialist i Helsingborg!

Hos oss på Pigg & Co utför vi tandreglering till alla som vill, ung som gammal. Vår tandvård sker med omsorg och kvalitet, och vi har många nöjda patienter från Helsingborg med omnejd.

Vi har ett bra samarbete med övriga specialiteter inom tandvården, framförallt i Helsingborg men även i övriga Skåne.

Samarbete och konsultation med annan tandvårdsmottagning

Vi delar lokaler med tandläkarmottagningen Smile Tandvård. Det gör att vi kan samarbeta och konsultera varandra gällande tandreglering och estetisk tandvård, så att vi kan få dessa att gå hand i hand.

Vi tar emot betalningsgarantier inom tandreglering

Har du/ni fått en betalningsgaranti, utfärdad av region Skåne? Barn och ungdomar till och med 23 år kan få kostnadsfri tandregleringsbehandling hos oss. För mer information, välkommen att kontakta oss på Pigg & Co!

Utöver telefon går det jättebra att kontakta Pigg & Co på mejl: info@piggco.se

Välkommen att kontakta oss för bokning av konsultation gällande tandreglering idag!

Informationen uppdaterades 15:19 - 12 sep, 2023

Juhani Pigg

Jeanette Frick

Alaa Magid

Sara Yazdani

Git Hultgren

20 dec, 2021

Super bemötande. Fick min tandreglering i vuxen ålder. Smärtsamt stundtals. Ångrar ingenting. Super super bemötande och arbete. Stort tack

7 okt, 2021

Hej Juhanni! Jag hade tandställning för ca 6 år sedan hos er och var jättenöjd med resultatet, men på senare tid så märker jag att mina tänder flyttat på sig trots ståltråd. Vad kan jag göra åt det, finns det något i efterhand man kan erbjuda eller måste jag lägga ut samma kostnad för att få det fixat igen?

3 maj, 2018

Kände mig mycket upplyst och väl omhändertagen hela vägen, från konsultation till färdigt resultat! Mycket nöjd kund som mer än gärna rekommenderar Pigg & Co.

Fråga ställd 19:48 - 25 apr, 2019

Hejsan, min datter på 15 overvejer at få Invisalign. Hvad koster dette. Vi er en dansk familie.

Pigg & Co svarar:

Hej Simon! Tack för din fråga. Svårt att svara exakt på din fråga. Jag behöver se henne först för att få veta hur stort bettfel hon har och därmed även få en uppfattning om hur många skenor hon kommer att behöva. Kostnaden brukar ligga på någonstans mellan 30 000 och 50 000 kr. Vänliga hälsningar Juhani Pigg, specialist i tandreglering

Fråga ställd 09:02 - 3 apr, 2018

Hej! Jag undrar över priset för "invisalign" när det gäller ungdomar?

Pigg & Co svarar:

Hej Julia! Som alltid är det svårt att säga priset för en behandling då man inte vet hur lång tid behandlingen kommer att ta, om man ska behandla en eller två käkar och andra faktorer som kan spela roll. Invisalign är behandling med skenor och priset varierar beroende på antalet skenor man behöver ha för att få ordning på bettet. Där finns tre steg på pristrappan, 30 000 kr, 40 000 kr eller 50 000 kr. Spelar ingen roll om man är ungdom eller inte. Vad gäller Incognito, vilket är fastsittande tandställning, typ "räls" men som sitter på insidan om tänderna, så får man utöver den ordinarie kostnaden för behandlingen betala 20 000 kr per käke. För att du ska få en helt korrekt prisuppgift så måste jag börja med en undersökning, ta foton, ev. röntgen osv. I samband med en sådan undersökning pratar vi igen dina önskemål och förväntningar, samt möjligheter. Då får du även ett skriftligt terapi- och kostnadsförslag. Hela det besöket tar ca. 60 minuter och kostar 1000 kr. Har du fått en Betalningsgaranti från Region Skåne, för tandregleringsbehandling, så är det annat som gäller. Hör gärna av dig direkt till mig om du vill gå vidare med undersökning. Hälsningar Juhani Pigg Pigg@Co Hamntoregt 5 252 21 Helsingborg Tel: 042 - 12 34 44 Mail: juhani.pigg@ptj.se

Semesterstängt vecka 29, 30 och 31. Vecka 32 har vi öppet 9:00-13:00

Besöksadress