Minnesmottagningen Halmstad, Halmstad

Halmstad

På Minnesmottagningen är vi specialister på demenssjukdomar och är till för personer, oavsett ålder, som behöver utredning på specialistnivå när man misstänker demensutveckling.
Vi har en mottagning i Halmstad respektive Varberg.
På mottagningen arbetar specialistläkare, specialistsjuksköterskor, neuropsykolog, kurator, arbetsterapeut och medicinsk sekreterare.
Vårt team utgår från en helhetssyn på patientens resurser och behov. Baserat på detta kan patienten få en utrednings- och behandlingsplan samt viss tids uppföljning. Den kan bestå av information, råd, stöd och samverkan med kommunen.
Dessutom erbjuder vi: Undervisning, omvårdnadsvägledning, konsultation av specialistläkare.
Välkommen att kontakta oss!

Telefon 035 - 13 17 85 Växelnummer035 - 13 10 00
Ingång 2, Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Allmänpsykiatri, vuxna, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Fogdegatan, kör förbi infarten till Hallands sjukhus Halmstad och förbi parkeringshuset på höger sida, därefter första infarten till höger, ingång 2.
Buss 50 eller 51 från Centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Sandens hälsocentral Telefonuppringning för äldre mycket svårt. För yngre och normalhörande bra. Hälsocentralen som helhet - mycket bra - Erling Molin
    • Tandläkare Lena och Stefan Seglert Stockholm Mycket bra tandläkare som jag rekommenderar varmt. Håller historiken och man blir bemött av samma tandläkare som har koll på ens mun! - Sebastian
    • Capio Medocular Jag har opererat båda ögonen för gråstarr. Suverän personal och fantastiskt omhändertagande. Jag är supernöjd och har ingenting att anmärka ... - Kerstin Rahlenbeck
    • Torbjörn Thelning Nacka ÖNH-mottagning Jätte trevligt bemötande av både sköterska och läk. Läk Torbjörn har väldigt bra hand om barn men även föräldrar o förklarar på ett bra sätt... - Anne-lie ullerfjord
    • Hornsgatans Tandvård Tack Hornsgatans Tandvård för en fantastisk behandling! Jag är verkligen Supernöjd med hela processen, både konsultationen, behandlingen,... - Milad Rezko