Minnesmottagningen Halmstad, Halmstad

Halmstad

Välkommen till Minnesmottagningen Halmstad

Vi är en specialistmottagning som erbjuder diagnostik, behandling och viss tids uppföljning för dig, oavsett ålder, som drabbats av misstänkt demensutveckling.

Vi har en mottagning i Halmstad respektive Varberg.

Vi samarbetar med närsjukvården och kommunens olika enheter. Vid misstanke om en demensutveckling vill vi att du i första hand vänder dig till närsjukvården för en första bedömning. Bedömer närsjukvården att en specialistutredning behövs kan de, i samråd med dig, skicka en remiss till oss på Minnesmottagningen.

Du kan även lämna en egenremiss direkt till mottagningen, vi tar då ställning till om du är i behov av specialistutredning.

Du kan alltid kontakta oss via nätet. Logga in på www.1177.se för att kontakta mottagningen, förnya recept, få svar på frågor, avboka ditt besök, egenremiss med mera

Efter utredning och viss tids uppföljning övertar som regel närsjukvården ansvaret för din eventuella fortsatta uppföljning.

Telefon 035 - 13 17 85 Växelnummer035 - 13 10 00
Ingång 2, Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Allmänpsykiatri, vuxna, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Fogdegatan, kör förbi infarten till Hallands sjukhus Halmstad och förbi parkeringshuset på höger sida, därefter första infarten till höger, ingång 2.
Buss 50 eller 51 från Centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Mellanrumsborstguide

Mellanrumsborstguide med Plackers!

Vill du få en friskare mun?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att få en friskare munhälsa. Ett steg till det kan vara att använda en mellanrumsborste.

Vården.se i samarbete med Plackers.

Läs 3-stegsguiden här

• Anita Hagstad Lugn och fin, kändes tryggt - Erika
    • Vuxenhabilitering Huddinge Fantastisk,stöd och hjälp! - JuanRodrigo Torres Sandoval
    • M-dental Bästa tandläkare/tandhygienist jag haft känner mig trygg hos dem så kunniga och måna om patientens bästa och gör inga behandlingar i onödan.... - Susanna Welander
    • Dr. Bemerre jag kände mig mkt trygg med Dr bemerre. så mjuk och fin på handen och mkt nogrann . kan på riktigt rekomendera Dr.Bemerre / jasmine - Jasmine Fritz
    • Brunflo hälsocentral Bra bemötande. De gör allt för att det skall bli rätt. Känns tryggt att vara patient där. - Ann-Charlotte Blomgren