Minnesmottagningen Halmstad, Halmstad

Halmstad

På Minnesmottagningen är vi specialister på demenssjukdomar och är till för personer, oavsett ålder, som behöver utredning på specialistnivå när man misstänker demensutveckling.

Vi har en mottagning i Halmstad respektive Varberg.

På mottagningen arbetar specialistläkare, specialistsjuksköterskor, neuropsykolog, kurator, arbetsterapeut och medicinsk sekreterare.

Vårt team utgår från en helhetssyn på patientens resurser och behov. Baserat på detta kan patienten få en utrednings- och behandlingsplan samt viss tids uppföljning. Den kan bestå av information, råd, stöd och samverkan med kommunen.

Dessutom erbjuder vi: Undervisning, omvårdnadsvägledning, konsultation av specialistläkare.

Välkommen att kontakta oss!

Telefon 035 - 13 17 85 Växelnummer035 - 13 10 00
Ingång 2, Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Allmänpsykiatri, vuxna, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Fogdegatan, kör förbi infarten till Hallands sjukhus Halmstad och förbi parkeringshuset på höger sida, därefter första infarten till höger, ingång 2.
Buss 50 eller 51 från Centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Tandvårdsskola med Vården.se och Plackers

Få bättre tänder med Plackers!

Få bättre tänder!

Vården.se har ett samarbete med Plackers för att hjälpa människor till en bättre tandvård och på så sätt främja tandhälsan. Att ta hand om sina tänder och munhygien är viktigt för att förebygga plack, karies och olika typer av tandsjukdomar.

Läs mer här

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

• Tandläkare Susanne Strömhielm Helt fantastiskt! Jag känner att jag får den hjälp som jag behöver och att mina önskemål uppfylls när jag är hos Susanne. Jag känner mig try... - Louise
    • Omega Naprapati Professionellt och effektivt. Davids kompetens och förmåga att göra och tolka ultraljud är en tillgång som var ovärderlig när jag råkade ut ... - Anne-Christine Svahn
    • Munsö husläkarmottagning Alla på Husläkarmot mottagningen är kunniga,hjälpsamma, lyhörda och glada, trots hög patient belastning. Alla i familjen har alltid fått sna... - Mats Haglund
    • Vuxenpsykiatrimottagning LARO Lund Underbar och omtänksam personal. - Sara
    • Larssons Tandvård Helt fantastiska! Rekommenderas varmt! - Caroline Frodin