Minnesmottagningen Halmstad, Halmstad

Halmstad

På Minnesmottagningen är vi specialister på demenssjukdomar och är till för personer, oavsett ålder, som behöver utredning på specialistnivå när man misstänker demensutveckling.
Vi har en mottagning i Halmstad respektive Varberg.
På mottagningen arbetar specialistläkare, specialistsjuksköterskor, neuropsykolog, kurator, arbetsterapeut och medicinsk sekreterare.
Vårt team utgår från en helhetssyn på patientens resurser och behov. Baserat på detta kan patienten få en utrednings- och behandlingsplan samt viss tids uppföljning. Den kan bestå av information, råd, stöd och samverkan med kommunen.
Dessutom erbjuder vi: Undervisning, omvårdnadsvägledning, konsultation av specialistläkare.
Välkommen att kontakta oss!

Telefon 035 - 13 17 85 Växelnummer035 - 13 10 00
Ingång 2, Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Allmänpsykiatri, vuxna, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Fogdegatan, kör förbi infarten till Hallands sjukhus Halmstad och förbi parkeringshuset på höger sida, därefter första infarten till höger, ingång 2.
Buss 50 eller 51 från Centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• HEL-Friskvård Saltsjöbaden Allt är bra! Bra bemötande och proffsiga behandlingar. - Saltsjöbaden Hemtjänst Nilsson/Hannebo AB
    • Psykoterapimottagningen Berit Wigren Var bara där en gång, men hon skapade en öppen och kravlös attityd som fick mig att öppna mig. Hon var också den första genom alla år som ko... - Johan
    • Hammarstrands hälsocentral Jag har alltid blivit mycket väl bemött på Hammarstrands Hc. Har haft en lång sjukdomsbild så jag har mött personalen väldigt ofta. Uppfatta... - Solveig Ek
    • Dalens vårdcentral Irene Åsberg är den bästa läkaren man kan önska sig. Min sedan -99 Har flyttat till andra sidan stan men aldrig att jag byter husläkare ! - Jennie
    • Kiropraktor Magnus Eriksson Ryggskott och en vecka kvar till Öppet spår i Vasaloppet. Efter två behandlingar hos Magnus kunde loppet fullföljas med hyfsad tid och utan ... - Susanne Fagerberg