Minnesmottagningen Halmstad, Halmstad

Halmstad

Välkommen till Minnesmottagningen Halmstad

Vi är en specialistmottagning som erbjuder diagnostik, behandling och viss tids uppföljning för dig, oavsett ålder, som drabbats av misstänkt demensutveckling.

Vi har en mottagning i Halmstad respektive Varberg.

Vi samarbetar med närsjukvården och kommunens olika enheter. Vid misstanke om en demensutveckling vill vi att du i första hand vänder dig till närsjukvården för en första bedömning. Bedömer närsjukvården att en specialistutredning behövs kan de, i samråd med dig, skicka en remiss till oss på Minnesmottagningen.

Du kan även lämna en egenremiss direkt till mottagningen, vi tar då ställning till om du är i behov av specialistutredning.

Du kan alltid kontakta oss via nätet. Logga in på www.1177.se för att kontakta mottagningen, förnya recept, få svar på frågor, avboka ditt besök, egenremiss med mera

Efter utredning och viss tids uppföljning övertar som regel närsjukvården ansvaret för din eventuella fortsatta uppföljning.

Telefon 035 - 13 17 85 Växelnummer035 - 13 10 00
Ingång 2, Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 15:30 bemannad/telsvar

Allmänpsykiatri, vuxna, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

Fogdegatan, kör förbi infarten till Hallands sjukhus Halmstad och förbi parkeringshuset på höger sida, därefter första infarten till höger, ingång 2.
Buss 50 eller 51 från Centrum.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

• Citykirurgen Josef Calek Snabbare och smidigare besök med "lättare operation" har jag aldrig varit med om. Kände mig dessutom väl omhändertagen med ett proffsigt u... - Louise Larsson
    • Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson