Akutmottagning barn, Göteborg

Akutmottagning barn

, Björkekärr

Remissvägen 12, 416 50, Göteborg, 41650 Göteborg

Vi tar emot dig under 16 år med akut medicinsk, kirurgisk eller ortopedisk sjukdom. Följs du på en av Drottning Silvias Barnsjukhus mottagningar eller har misstänkt nyupptäckt diabetes tar vi emot dig fram till du fyller 18 år. Är du över 16 år hänvisar vi dig till: Akut- och olycksfallsmottagning Sahlgrenska eller Akutmottagning Östra vid medicinska eller kirurgiska åkommor. Akutmottagning Mölndal vid ortopediska eller medicinska åkommor Vid frågor ber vi er kontakta 1177.

Informationen uppdaterades 17:45 - 6 dec, 2023

5 jan, 2022

Första gången blev vi nekade i dörren, trots min flicka hade 40 graders feber varit förstoppad i 3 veckor utan att ha kunnat bajsa. Åkte in igen efter två dagar och röt ifrån och fick komma in, blev inlagd direkt på gräns till förgiftning. När läkaren hörde om nekandet dagarna innan, blev han förbannad. Samma sak igen min dotter har förstoppning igen som hon lidit av i snart ett år, klyx i en vecka ingen effekt 1177 sa åk till barnakuten direkt då min dotter har noll energi svimfärdig, varm och kräks. Vad händer bli nekade i dörren, covid barn har företräde. Har inget förtroende för akuten.

19 sep, 2016

Jag vill tacka all personal som jobbade den 19/9 på barnakuten östra. Ni alla är guld värda och sliter som djur.. Tusen tusen tack för bemötandet trots att ni går på knäna.... /Sandra Olivers mamma

Drop-in-tider

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin