Haga >
Alléjouren-Annedal, Haga-Annedal

Alléjouren

, Haga

Södra Allégatan 6, 413 01, Göteborg, 41301 Haga-Annedal

Nya patientavgifter från och med 1 april 2024 Regionstyrelsen i Västra Götaland har beslutat att ändra patientavgifterna inom sjukvården från och med 1 april 2024. Patientavgift införs för vårdkontakter via chatt och telefon. Patientavgiften för besök på jourcentral blir 300 kronor oavsett vilken yrkeskategori du träffar.

Ring gärna 1177 för sjukvårdsrådgivning innan du kommer till jourmottagningen, speciellt om du har utslag/prickar i kombination med feber alternativt diarré och/eller kräkning. Använd munskydd vid förkylningssymtom. Du kan också ladda ner Capio app och chatta alla dagar mellan 7-22 med våra online läkare. Vid allmänna frågor ring 031-725 00 54 Mån-fre kl. 10:00-12:00, 13:00-15:00 & 17:00-20:00. Lör-sön & helgdagar: kl. 10:00-16:00. Alléjouren har öppet för akuta besvär mellan 17-22 helgfri vardag och 10-16 röda dagar/helg. För mer information besök allejouren.se

Informationen uppdaterades 09:53 - 2 apr, 2024

18 nov, 2023

Besökte dom i tisdagskväll. Otroligt trevligt, proffissionellt bemötande och oerhört snabba så många människor i kö till trots . Både sköterskor och läkare. Och så otroligt fina och omhändertagande. Där kom jag in oförmögen att prata pga svullen i halsen och lämnade en lapp med vad jag sökte för. Allt som allt tog allt en timme. Och jag tror att utan den hjälpen och förståelsen så hade jag legat inlagd idag.

17 jan, 2023

Gick på kvällstid och det var kort väntetid. Blev väl omhändertagen och undersökt av kunnig läkare och sjuksköterska.

29 maj, 2018

Mycket arrogant läkare som inte egentligen ville ge någon hjälp och gav en bedömning på ca 30 sekunder, ställde inga följdfrågor, brydde sig inte alls om vad jag sa att jag testat eller upplevt, kändes som att personen bara ville att jag skulle gå där ifrån så snabbt som möjligt. Läkaren sa uttryckligen att jag kan gå till en annan läkare om jag inte var nöjd med bedömningen, och betedde sig otrevligt och i försvarsställning trots att jag bemött läkaren trevligt och rak. Personal i reception och sköterska var trevliga. Läkarens bemötande fick mig där emot att inte mer vilja besöka vårdcentralen, vilket är oturligt eftersom den är listad som jour för min vårdcentral.

Vardagar

Lördag - Söndag:10:00 - 16:00

Och röda dagar

Akutverksamhet med basåtagande i primärvård