Västra Hamngatan 13 A, 411 17, Göteborg

Sokolova Gynkliniken

Sokolova Gynkliniken är en ny gynekologisk mottagning som ligger i trivsamma lokaler med ny och modern utrustning på Västra Hamngatan 13 mitt emot Domkyrkan.

Vår gynklinik är en privat klinik med ett begränsat antal vårdbesök.

Utredningar och behandlingar på Sokolova Gynkliniken

Sokolova Gynkliniken erbjuder utredning och behandling av alla gynekologiska problem som exempelvis:

• Blödningar
  • Urininkontinens
  • Cellförändringar
  • Framfall
  • Smärtor
  • Blödning i tidig graviditet
  • Onormala flytningar
  • Klimakteriebesvär
  • Provtagning vid misstanke om könssjukdomar
  • Preventivmedelrådgivning
  • Gynekologisk hälsokontroll med ultraljud

Vi erbjuder även dessa behandlingar inom ramen för privat vård:

• Utredning/behandling av infertilitet
  • Utredning/behandling av upprepade missfall
  • Förberedelser/provtagningar/kontroller med ultraljud under IVF, äggdonation, insemination
  • ERA-test för patienter med flera misslyckade IVF/äggdonation för att hitta "ett implantations fönster"
  • Hysteroskopi - undersökning av insidan av livmodern med hjälp av en liten kamera, som en del av utredning av infertilitet, upprepade missfall, flera misslyckade embryotransfer vid IVF/äggdonation
  • Intralipid dropp vid upprepade missfall/misslyckade embryotransfer
  • Neupogen infusioner i livmodern vid upprepade misslyckade embryotransfer
  • NIPT-test från graviditetsvecka 10+0 för att utesluta trisomier, könskromosom aneploidier, deletionssyndrom
  • Behandling mot klimakteriska besvär, PMS, hormonrubbningar med bioidentiska hormoner/naturlig Progesteron
  • Insättning av Ballerine pärlspiral - ett säkert hormonfri preventivmedel

Vi samarbetar med flera fertilitetskliniker utomlands.

Vi besvarar inga medicinska frågor och ger ingen rådgivning via bokningsformulär. Bokningsförfrågningar utan telefonnummer eller utan information om problemet besvaras inte.

Följ oss gärna på Facebook och Instagram!

Informationen uppdaterades 16:22 - 10 jan, 2024

Ludmila Sokolova

Malin Siljeholm Hagman

12 mar, 2024

Mycket professionell. Väldigt trevligt bemötande. Bra service. Rekommenderar mycket starkt

7 mar, 2024

Bra vård men att betala så mycket pengar för ett besök och att man inte får återkoppling eller försöka få nytt samtal när recepten är slut tar evigheter!

9 feb, 2024

Värdelösa på återkoppling. Du betalar för besök o h undersökning men får ingen respons och behandling. Kan inte rekommendera.

5 jan, 2024

Urdålig reception, man kan skriva mail får aldrig svar, man kan ringa och hoppas att man får en tid. Fast läkaren är bra valde jag att gå till en annan läkare. Fast jag varit här förut. Hörde av mig per mail 15/12 fick aldrig svar. Tyvärr läkaren och övriga personal är bra. Men receptionen behöver nog bytas ut.

15 nov, 2023

Ludmila och Malin är riktigt bra och kunniga. Skulle jag önska skulle de byta ut den administrativa personalen som är under all kritik. Det går inte att komma fram på telefon. Det går inte att komma på fram på mail, men lyckas man så blir man missförstådd och man kan inte heller reda ut missförstånden eftersom allt sker via mail. Är så less på detta nu då jag har varit tvungen att ha hjälp under ett pars tid. Snälla, skicka personalen på utbildning eller byt ut dem.

Fråga ställd 22:53 - 3 feb, 2021

Hej! Kostar det att sätta in en Ballerine pärlspiral hos er? :) Mvh Linnéa

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej Linnéa! Tack för ditt mail! Besök hos barnmorska för konsultation/insättning kostar 450 kr, frikort gäller inte. Spiralen kostar 1100 kr (kampanjpris) och kan köpas hos oss på kliniken. Den kan sättas in i samband med ditt första besök om det finns tid, men vi ser helst att det görs vid ett separat tillfälle. Då får du också möjlighet att få en medicinering som du kan ta inför insättning. På Solanns hemsida kan du läsa mer om pärlspiralen och om hur den fungerar. https://www.ballerine.se/ Är du intresserad av att boka en tid vänligen återkom med förslag på dagar och tider som passar dig. Vi behöver ditt personnummer och telefonnummer för att slutföra bokningen. Vill du inte uppge detta i mail kan du ringa oss på våra telefontider som är helgfria vardagar mellan 15-16.00. MVH, Receptionen Sokolova Gynkliniken MVH Sokolova Gynkliniken

Fråga ställd 18:16 - 4 feb, 2020

Om man har något som buktar ut. Vet ej om det bara är slidväggen eller framfall. Kan man göra det här då?

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej och tack för din förfrågan! Man måste göra en undersökning för att göra en bedömning av dina besvär. Du kan boka en tid via telefon 031 13 33 37 (telefontider mellan kl 09.00 och 12.00) eller via e-post info@sokolovagynklinik.se. Välkommen att höra av dig!

Fråga ställd 09:38 - 24 nov, 2019

Hej! Jag läste en av era frågor angående pärlspiral. I svaret skrev ni att ni skulle börja sätta in sådana i september, jag undrar ifall ni har börjat med insättning av dessa?

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej och tack för din förfrågan! Vi har inte börjat med pärlspiral än. Vänlig hälsning, Sokolova Gynkliniken

Fråga ställd 11:29 - 19 aug, 2019

Hej, jag undrar om ni har preventivmedel (pärlspiral) ?

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej och tack för din förfrågan! Balerina spiral ska presenteras för svenska gynekologer under SFOG möte v 35 och efter en utbildning som planeras på kliniken i september börjar vi sätta in den. Du är välkommen att kontakta oss i september om du vill sätta in den. Med vänlig hälsning, Sokolova Gynkliniken

Fråga ställd 09:10 - 3 jul, 2019

Hej jag har försökt ringa er angående o boka en tid. Jag undrar om ni har någon tid nästa vecka för ett tidigt ultraljud. o vad det skulle kosta?:) mvh lisa

Sokolova Gynkliniken svarar:

Hej Lisa och tack för din förfrågan! Om du inte kommer fram via telefon kan du alltid mejla till oss info@sokolovagynklinik.se Allt gott, team på Sokolova Gynkliniken