Östra sjukhuset, Göteborg

Östra sjukhuset

, Björkekärr

Diagnosvägen 11, 416 50, Göteborg, 41650 Göteborg

Östra sjukhuset är en del av Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Akuten på Östra sjukhuset tar emot alla typer av akuta besvär med undantag för ortopediska åkommor (frakturer, ledskador mm), som tas emot vid akuten Mölndal sjukhus.

Informationen uppdaterades 19:55 - 9 aug, 2023

26 feb, 2024

Åkte till akuten på Östra Sjukhuset 22/2 ca 14.00. Sjuksköterskan som tog emot mig var supergrinig och uppkäftig och gapade på mig utan anledning, och gjorde att jag som redan var stressad och full med ångest skrek tillbaka på henne och bröt ihop och jag då skulle "bete mig som en normal vuxen människa"!! Hon vägrade låta mig få med mig min stödperson in från början och försökte sen skylla på att hon "inte kunde se" att jag var autistisk, som om man måste se "onormal" ut för att man är autistisk?? Megavarning!!!!!!! Autistiska ska tatueras i pannan om att vi är det, tydligen!?

12 okt, 2022

Den bästa vård jag upplevt, från mottagning, utförande med personal samt den som tog hand om mig efter undersökning. Gastroenterologisk endoskopimottagningen.

27 okt, 2021

Söndagen den 24 kom jag in till mottagningen som en lik till avdelningen 348 B och på tisdagen åkte jag därifrån som en helt ny person. Tack till alla läkarna, sjuksköterskor, undersköterskor och Tomas från Skåne, jag är väldigt tacksam för all er hjälp.

2 okt, 2021

Så fin personal på akuten och infektionsavd 303. Kände mig trygg och sedd. otroligt omtänksam serviceinriktade snälla goa personer som jobbar där

21 maj, 2021

Tack tack till den fina sjuksköterskan som hjälpte mig när jag brutit foten. Jag trillade utanför Östra och bröt foten och hon tvekade aldrig, trots att hon var på rast, att hjälpa mig och hämta rullstol mm. Hon är värd att hyllas!!! Önskar att jag visste vem hon är så jag kunde skicka ett blomsterbud. Tack igen!!!! ❤️❤️

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59