Närhälsan Backa rehabmottagning, Hisings Backa

Göteborg

Hit kan du söka dig om du behöver förbättra eller bibehålla din förmåga att fungera självständigt i vardagen. Verksamheten omfattar rådgivning, utredning, bedömning, behandling och uppföljning som utförs individuellt, i grupp eller i team, samt samverkan med andra aktörer i rehabiliteringsärenden. Artrosskola bedriver vi enl BOA-konceptet, Bättre Omhändertagande vid Artros.
På mottagningen finns arbetsterapeuter, sjukgymnaster, sjukgymnastbiträde och kanslist.
För att boka ett besök på mottagningen kontaktar du oss per telefon eller via hemsidan. Arbetsterapeuter och sjukgymnaster har telefonrådgivning måndag-torsdag 8.00-9.00.
Om du enbart har behov av ett gånghjälpmedel, är du välkommen till vår mottagning på någon av våra drop-in tider: onsdag 13.00-14.00 eller torsdag 09.30-10.30.

Telefon 031 - 747 99 40 Växelnummer031 - 747 99 40
Rimmaregatan 1 c, 422 55, Hisings Backa - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Vägbeskrivning

Mottagningen ligger på gångavstånd från Selma Lagerlöfs torg, på andra sidan om Backadalen. Ta gångbron över vägen, huset ligger då på vänster sida. Gå in på hörnet av huset, i änden närmast motorvägen. Närmaste busshållplats heter Selma Lagerlöfs Torg. Här stannar busslinjerna 18, 19 och 45. Med Flexlinjen går man av vid mötesplats 2015. Det finns gratis parkeringsplats utanför huset. Tillfälligt parkeringstillstånd kan lånas i receptionen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Stocksunds vårdcentral Mycket bra: Vänlig och kunnig personal, man känner sig alltid välkommen och bra omhändertagen. 5 - Anja Borg
    • Kiropraktor Magnus Eriksson Magnus har efter många års låsningar i ryggen räddat mig, har nu inte haft problem på länge tack vare behandling å streching. Har varit hos... - Erik Herlitz
    • Grinden - Centrum för hypnos och psykoterapi Jag har gått hos Inger Lundmark i omgångar vid olika skeden av mitt liv och mitt mående. Inger har alltid varit inkännande och har alltid mö... - Tacksam
    • Lunds Tandläkarmottagning AB Sökte tandläkare Dana med min dotter som hade ont och är rädd för tandläkare och Dana tog så väl hand om henne. Mycket tacksam. - Malin
    • Cityläkarna Jag bytte till att uteslutande gå till Cityläkarna för ett par år sedan och har inte ångrat mig en sekund! Snabba svar, snabba tider och kun... - Elias Rolén Nystedt