Närhälsan Backa rehabmottagning, Hisings Backa

Göteborg

Hit kan du söka dig om du behöver förbättra eller bibehålla din förmåga att fungera självständigt i vardagen. Verksamheten omfattar rådgivning, utredning, bedömning, behandling och uppföljning som utförs individuellt, i grupp eller i team, samt samverkan med andra aktörer i rehabiliteringsärenden.
På mottagningen finns arbetsterapeuter, sjukgymnaster, arbetsterapi- och sjukgymnastbiträden, läkarsekreterare och kanslist.
För att boka ett besök på mottagningen kontaktar du oss per telefon. Målsättningen är att kunna erbjuda så många som möjligt en tid inom 1 vecka till sjukgymnast och 2 veckor till arbetsterapeut.
Arbetsterapeuter och sjukgymnaster har telefonrådgivning måndag-torsdag 8.00-9.00.
Om du enbart har behov av ett gånghjälpmedel, är du välkommen till vår mottagning på Primärvårdsrehab Eriksberg med adress Sjöportsgatan 8 på någon av våra dropintider. Dessa är: måndag - fredag 13.00-14.00.

Telefon 031 - 747 99 40 Växelnummer031 - 747 99 40
Rimmaregatan 1 c, 422 55, Hisings Backa - visa på karta
  • Måndag till Onsdag 08:00 - 17:00
  • Torsdag till Fredag 08:00 - 16:00
  • Måndag till Onsdag 08:00 - 17:00
  • Torsdag till Fredag 08:00 - 16:00

Ålder: Vi tar emot patienter som är 2 och äldre.

Postadress
Närhälsan Backa rehabmottagning Rimmaregatan 1c 422 55 Hisings Backa
Kommun

Göteborg

Ej angivet

Vägbeskrivning

Mottagningen ligger på gångavstånd från Selma Lagerlöfs torg, på andra sidan om Backadalen. Ta gångbron över vägen, huset ligger då på vänster sida. Gå in på hörnet av huset, i änden närmast motorvägen. Närmaste busshållplats heter Selma Lagerlöfs Torg. Här stannar busslinjerna 18, 19 och 45. Med Flexlinjen går man av vid mötesplats 2015. Det finns gratis parkeringsplats utanför huset. Tillfälligt parkeringstillstånd kan lånas i receptionen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Tyck till om Vården.se