Närhälsan Backa rehabmottagning, Hisings Backa

Göteborg

Hit kan du söka dig om du behöver förbättra eller bibehålla din förmåga att fungera självständigt i vardagen. Verksamheten omfattar rådgivning, utredning, bedömning, behandling och uppföljning som utförs individuellt, i grupp eller i team, samt samverkan med andra aktörer i rehabiliteringsärenden. Artrosskola bedriver vi enl BOA-konceptet, Bättre Omhändertagande vid Artros.
På mottagningen finns arbetsterapeuter, sjukgymnaster, sjukgymnastbiträde och kanslist.
För att boka ett besök på mottagningen kontaktar du oss per telefon eller via hemsidan. Arbetsterapeuter och sjukgymnaster har telefonrådgivning måndag-torsdag 8.00-9.00.
Om du enbart har behov av ett gånghjälpmedel, är du välkommen till vår mottagning på någon av våra drop-in tider: onsdag 13.00-14.00 eller torsdag 09.30-10.30.

Telefon 031 - 747 99 40 Växelnummer031 - 747 99 40
Rimmaregatan 1 c, 422 55, Hisings Backa - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Vägbeskrivning

Mottagningen ligger på gångavstånd från Selma Lagerlöfs torg, på andra sidan om Backadalen. Ta gångbron över vägen, huset ligger då på vänster sida. Gå in på hörnet av huset, i änden närmast motorvägen. Närmaste busshållplats heter Selma Lagerlöfs Torg. Här stannar busslinjerna 18, 19 och 45. Med Flexlinjen går man av vid mötesplats 2015. Det finns gratis parkeringsplats utanför huset. Tillfälligt parkeringstillstånd kan lånas i receptionen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Lundens Husläkarmottagning Alltid bra bemötande, ofta inga köer och otroligt duktig personal. - Liza
    • Citynaprapaterna Bäst hittills! Har varit runt på flera ställen i Stockholm men tycker att detta stället känns väldigt seriöst och naprapaterna verkar ha mas... - Per
    • Hörby Tandvården Jag heter Saeed. Jag med min fru var hos tandläkare och tandhygienisten i Hörby tandvården. De är mycket duktiga och man kan hitta en avsl... - Saeed
    • Tandläkare Helena Thorsell Trevligt bemötande, lugnt och trygga händer. Känns förtroendeingivande. - Eva Jansson
    • Bromma Ortopedmottagning Inga väntetider, trevlig mottagande, vänlighet och hjälp från dr.Isam Suliman. Rekommenderas varmt och tack dr. Suliman för min semester ut... - Ewa Maria Brygiewicz