Närhälsan Backa rehabmottagning, Hisings Backa

Göteborg

Hit kan du söka dig om du behöver förbättra eller bibehålla din förmåga att fungera självständigt i vardagen. Verksamheten omfattar rådgivning, utredning, bedömning, behandling och uppföljning som utförs individuellt, i grupp eller i team, samt samverkan med andra aktörer i rehabiliteringsärenden. Artrosskola bedriver vi enl BOA-konceptet, Bättre Omhändertagande vid Artros.
På mottagningen finns arbetsterapeuter, sjukgymnaster, sjukgymnastbiträde och kanslist.
För att boka ett besök på mottagningen kontaktar du oss per telefon eller via hemsidan. Arbetsterapeuter och sjukgymnaster har telefonrådgivning måndag-torsdag 8.00-9.00.
Om du enbart har behov av ett gånghjälpmedel, är du välkommen till vår mottagning på någon av våra drop-in tider: onsdag 13.00-14.00 eller torsdag 09.30-10.30.

Telefon 031 - 747 99 40 Växelnummer031 - 747 99 40
Rimmaregatan 1 c, 422 55, Hisings Backa - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Vägbeskrivning

Mottagningen ligger på gångavstånd från Selma Lagerlöfs torg, på andra sidan om Backadalen. Ta gångbron över vägen, huset ligger då på vänster sida. Gå in på hörnet av huset, i änden närmast motorvägen. Närmaste busshållplats heter Selma Lagerlöfs Torg. Här stannar busslinjerna 18, 19 och 45. Med Flexlinjen går man av vid mötesplats 2015. Det finns gratis parkeringsplats utanför huset. Tillfälligt parkeringstillstånd kan lånas i receptionen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Cityläkarna Jag bytte till att uteslutande gå till Cityläkarna för ett par år sedan och har inte ångrat mig en sekund! Snabba svar, snabba tider och kun... - Elias Rolén Nystedt
    • Tandläkare Helena Thorsell Helena och Monica, tack för snabb åtgärd. Det senaste besöket visade ni återigen att man kan vara helt lugn. - Christer Breidenstål
    • Hera Barnmorskor AB Väldigt trevlig och kompetent personal. Jag kan varmt rekommendera Hera mödravård i Sollentuna. - Helena
    • Läkarhuset Huskvarna Väldigt nöjd med bemötande och vård. - Berith Richardson
    • Sachsska barn- och ungdomsmottagningen i Nacka Alltid vänliga och hjälpsamma! En trygg punkt för en småbarnsförälder. - Linda