Närhälsan Backa rehabmottagning, Hisings Backa

Norra Hisingen, Göteborg

Långvarig smärta, svårt att hantera vardagen, led- eller muskelproblem, handskador, huvudvärk, ont i nacke eller rygg, stress, sömnbesvär, graviditetsrelaterade besvär eller träningsskada. Det är exempel på besvär som du kan komma med till oss. Vi förskriver också hjälpmedel och erbjuder artrosskola enligt BOA (Bättre Omhändertagande av patienter med Artros).

Hos oss får du professionell hjälp av arbetsterapeuter och sjukgymnaster/fysioterapeuter, för ett mer rörligt och aktivt liv. Läs mer på vår webbplats (se länk ovan).

Ingen remiss, tid inom 7 dagar, 80 kr per besök.

Välkommen!

Telefon 031 - 747 99 40 Växelnummer031 - 747 99 40
Rimmaregatan 1 c, 422 55, Hisings Backa - visa på karta

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Vägbeskrivning

Mottagningen ligger på gångavstånd från Selma Lagerlöfs torg, på andra sidan om Backadalen. Ta gångbron över vägen, huset ligger då på vänster sida. Gå in på hörnet av huset, i änden närmast motorvägen. Närmaste busshållplats heter Selma Lagerlöfs Torg. Här stannar busslinjerna 18, 19 och 45. Med Flexlinjen går man av vid mötesplats 2015. Det finns gratis parkeringsplats utanför huset. Tillfälligt parkeringstillstånd kan lånas i receptionen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Reumatologimottagningen Mälarsjukhuset Ni VAR toppen. - Anki
    • Närakuten Brommaplan Värme, respekt och effektivt bemötande är ledorden jag känner för personalen . - Jari Valo
    • Ögonmottagning Landskrona Fantastisk service, ringde och fick tid samma dag och en underbart glad sköterska som jag pratade :) - Carola
    • Capio Familjeläkarna Glommen Hej Man blir verkligen väl omhändertagen hos er.Visst vi har långt att åka när vi måste söka upp er men vad gör det.Vi är glada för att vi f... - Annica
    • Hörsam Dalagatan Kanon service, var inom med min pappa fick hjälp med en gång med sin hörapparat :-) På drop in. mkt nöjda. - Lotta Sundstedt