Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Eskilstuna

Hjälpmedelscentralen bedrivs genom en särskild överenskommelse om Gemensam nämnd för hjälpmedel. Våra uppdragsgivare är landstinget Sörmland och samtliga kommuner i länet.

Enligt överenskommelsen ska Hjälpmedelscentralen svara för försörjning av hjälpmedel till länets invånare inom områdena:

Rörelseteknik, t ex rullstolar och gånghjälpmedel Kognition, t ex bolltäcken Kommunikation, t ex larm, telefoner och omgivningskontroll Medicinsk behandling, t ex syrgas och smärtbehandling med TENS Inkontinens

Telefon 077 - 140 54 06 Texttelefon 016 - 12 71 24
Fraktgatan 5 - visa på karta

Kommun

Hjälpmedelsverksamhet, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Länstrafikens webbplats (www.lanstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 09:30 - 03 jan, 2016 skrev:

Jättebra om man behöver hyra hjälpmedel tillfälligt också.

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

• Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson
    • Vårdcentralen Skäggetorp Trevliga sköterskor som tar sig tid att prata och verkar ha en bra helhetssyn. Upplevde att de hade en bra empatisk anda i sin verksamhet. - IngaLill