Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Eskilstuna

Hjälpmedelscentralen bedrivs genom en särskild överenskommelse om Gemensam nämnd för hjälpmedel. Våra uppdragsgivare är landstinget Sörmland och samtliga kommuner i länet.
Enligt överenskommelsen ska Hjälpmedelscentralen svara för försörjning av hjälpmedel till länets invånare inom områdena:
Rörelseteknik, t ex rullstolar och gånghjälpmedel Kognition, t ex bolltäcken Kommunikation, t ex larm, telefoner och omgivningskontroll Medicinsk behandling, t ex syrgas och smärtbehandling med TENS Inkontinens

Telefon 077 - 140 54 06 Texttelefon 016 - 12 71 24
Fraktgatan 5 - visa på karta

Kommun

Hjälpmedelsverksamhet, Specialistsjukvård

Vägbeskrivning

För att ta del av rekommenderad färdväg, besök Länstrafikens webbplats (www.lanstrafiken.se) eller hämta karta från Eniro (www.eniro.se).

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• H2O Hälsa Humor Ork Idag fick jag verkligen känna på vad bra lagarbete är på H2O sjukgymnastik. Två duktiga sjukgymnaster undersökte och behandlade min rygg. He... - Caisa-Lena Nilsson
    • PRIMA Vuxenpsykiatri Åkersberga Undebar läkare riina miller och psykolog gustav så trevlig och proffsig - anita berger
    • Fiternik Roman Det är bästa läkare som jag har träffat i mitt liv !!Rekomenderar till alla som behöver hjälp - Malgorzata pruszynska
    • Hjälpmedelsservice Skaraborg Mycket trevligt bemötande och snabb hjälp. - Tage Nordkvist
    • Naprapat Mats Emilson Otroligt skicklig på sitt yrke och sprider en väldigt härlig energi kring sig. Tack vare Mats är jag nu tillbaka som löpcoach efter att ha d... - Kalle