Habilitering Borlänge

Borlänge

Habiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och andra kommunala verksamheter. Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan gälla personer med utvecklingsstörning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Till dessa personer erbjuder Habiliteringen bedömning, utredning och behandling samt råd, stöd och information. Vi ger också kunskap och stöd till familjer och nätverk. Habiliteringen i Dalarna har dessutom till uppgift att genom information och utbildning sprida kunskap i samhället om funktionsnedsättningar och de konsekvenser dessa kan medföra i vardaglivet. Habiliteringen ska medverka till att personer med funktionsnedsättning som upplever hinder i miljön får möjlighet till delaktighet på likvärdiga villkor.

Telefon 0243 - 49 78 00
Borlänge sjukhus - visa på karta

Remiss krävs

Specialistsjukvård

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Tandvården i Bågen Har varit stamkund hos Tandläkare Henrik och hans team sedan tonåren och det är nu över trettio år. Det säger väl allt - De är bara bäst! - Bodil
    • Tandhälsan Lysekil Jätte nöjd dom är bäst - Jerry
    • Capio Familjeläkarna Glommen Sökte hjälp hos er och fick snabbt hjälp med vad jag kunde inhandla för att få bättring, det hjälpte och jag har fått sova i 2 nätter. Tusen... - Gull-Britt Eriksson, sommargäst
    • Studentgyn Har haft en del gyn problematik under det senaste året i och då besökt er ett antal gånger. Väldigt proffsig manlig gynekolog med bra patien... - Gabrielle
    • Reumatologimottagningen Mälarsjukhuset Ni VAR toppen. - Anki