Habilitering Borlänge

Borlänge

Habiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och andra kommunala verksamheter. Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan gälla personer med utvecklingsstörning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Till dessa personer erbjuder Habiliteringen bedömning, utredning och behandling samt råd, stöd och information. Vi ger också kunskap och stöd till familjer och nätverk. Habiliteringen i Dalarna har dessutom till uppgift att genom information och utbildning sprida kunskap i samhället om funktionsnedsättningar och de konsekvenser dessa kan medföra i vardaglivet. Habiliteringen ska medverka till att personer med funktionsnedsättning som upplever hinder i miljön får möjlighet till delaktighet på likvärdiga villkor.

Telefon 0243 - 49 78 00
Borlänge sjukhus - visa på karta

Remiss krävs

Specialistsjukvård

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Mellanrumsborstguide

Mellanrumsborstguide med Plackers!

Vill du få en friskare mun?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att få en friskare munhälsa. Ett steg till det kan vara att använda en mellanrumsborste.

Vården.se i samarbete med Plackers.

Läs 3-stegsguiden här

• Cecilia Sundh Tandvård Vilket härligt bemötande! Äntligen har jag hittat en mottagning med fantastisk personal, som gör att man känner stor trygghet i samband med... - Jasmine
    • Trollbäckens vårdcentral Helt suverän service och omvårdnad! - Gunnar Berndtson
    • Ortopedmottagning Trevligt, Bra mat, Personalen trevlig, Rent o fräscht . - Håkan Åkerberg
    • Narva Kirurg Center Fint bemötande, kvalité och kompetens är utmärkande för kliniken. Jag är mycket nöjd! - Harriet Larssén
    • Tandreglering Danderyds Sjukhus So happy for my invisible braces and my new smile, thank you! - Manda Smith