Habilitering Borlänge

Borlänge

Habiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och andra kommunala verksamheter. Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan gälla personer med utvecklingsstörning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Till dessa personer erbjuder Habiliteringen bedömning, utredning och behandling samt råd, stöd och information. Vi ger också kunskap och stöd till familjer och nätverk. Habiliteringen i Dalarna har dessutom till uppgift att genom information och utbildning sprida kunskap i samhället om funktionsnedsättningar och de konsekvenser dessa kan medföra i vardaglivet. Habiliteringen ska medverka till att personer med funktionsnedsättning som upplever hinder i miljön får möjlighet till delaktighet på likvärdiga villkor.

Telefon 0243 - 49 78 00
Borlänge sjukhus - visa på karta
  • Måndag till Torsdag 08:00 - 14:30

Remiss krävs

Specialistsjukvård

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

• Stockholms Ortoped Center Trevligt bemötande, hög servicegrad och en kirurg med högsta betyg i syslöjd. Ärren nästa osynliga efter en tid. - Eva Hammarstedt
    • Grudent Hjälpte min son som hade problem med kväljningar då vanliga tandvården gick bet. Nu går hela fam där😊 - Linda
    • Avdelning 81 Ortopedi Halmstad Fint och tryggt bemötande av all personal. Uskor, ssk, rehab och läkare. Trygga narkossköterskor. Tack för en bra sjukhusvistelse. Tack till... - Anette
    • Ortopedmottagningen Höglandssjukhuset Eksjö Blev uppringd av en kvinna som var jättetrevlig och allt fixade sig med min pappa på studs. Tack för bra service!! - Annette
    • Bromma Ortopedmottagning Fick ett fantastiskt fint mottagande och undersökning och så här långt...ser fram emot operation...! Högsta betyg! Tack dr Isam Suliman! - Maria Oquiñena