Habilitering Borlänge

Borlänge

Habiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och andra kommunala verksamheter. Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan gälla personer med utvecklingsstörning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Till dessa personer erbjuder Habiliteringen bedömning, utredning och behandling samt råd, stöd och information. Vi ger också kunskap och stöd till familjer och nätverk. Habiliteringen i Dalarna har dessutom till uppgift att genom information och utbildning sprida kunskap i samhället om funktionsnedsättningar och de konsekvenser dessa kan medföra i vardaglivet. Habiliteringen ska medverka till att personer med funktionsnedsättning som upplever hinder i miljön får möjlighet till delaktighet på likvärdiga villkor.

Telefon 0243 - 49 78 00
Borlänge sjukhus - visa på karta

Remiss krävs

Specialistsjukvård

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka med 7 Keys to Quit och Nicotinell

7 Keys to Quit är en kombination av nikotin- läkemedel och stöd. Metoden är baserad på beteende- vetenskap och hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor.

Starta här

• Tandläkare Morteza Samadi Tumba EN RÄDDANDE ÄNGEL SOM VANLIGT NÄR MAN BEHÖVER HJÄLP.TREVLIG SOMMAR - JAANA VARJONEN
    • Logopedmottagningen Rosenlund Utmärkt uppföljning av min 7-åriga son. Trevlig mottagning och exemplarisk kunskap i både logopedi och i engagemanget med barn. - Olli
    • Ekeby Hälsocenter vårdcentral Alla stickrädda patienter hänvisas till ekeby hälsocenter. Minsta möjliga trauma för patienter. Tack för ni finns. - Mina
    • Midsommarkransens sjukgymnastik Ett mycket bra ställe. kunnig och mycket trevlig personal. Mvh Hans Karlsson - hans karlsson
    • Tegs hälsocentral Toppen bra, speciellt familjecentralen med barnmorskor, barnläkare och sjuksköterskor där, guld värda! - Sandra