Synverksamheten Borås, Borås

Borås

Synverksamheten arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med måttlig till svår synnedsätting samt blindhet i alla åldrar. Synverksamhetens målsättning är att förbättra livssituationen för människor med måttlig till svår synnedsättning.samt blindhet.
Synnedsättning har man om man har svårt att läsa med vanliga glasögon, orientera eller förflytta sig eller klara sina dagliga aktiviteter.

Telefon 033 - 616 25 60 Växelnummer033 - 616 10 00
Ekenäsgatan 15, 504 55, Borås, Solhem Plan 9 - visa på karta
  • Tisdag - Fredag 09:00 - 11:00

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Remiss från Ögonkläkare krävs

Syncentral, Ögonklinik

Vägbeskrivning

Med bil från RV 40, kör av vid Hultamotet. Följ vägskyltar till sjukhuset. Vid sjukhuset sväng från Brämhultsvägen vänster Östermalmsgatan, sedan vänster Ekenäsgatan skyltat Solhem. Parkering finns på området och är ej avgiftsfri.
Med buss från Busstorget i centrum, välj någon av dessa bussar.
Nr 1, mot Ängsgården/Sörbo, nr 3, mot Svensgärde, nr 8, mot Hulta ängar.
Gå av vid sjukhuset, korsa Brämhultsvägen och följ Östermalmsgatan, tag sedan vänster in på Ekenäsgatan skyltat Solhem.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Bli den första att lämna ditt omdöme om denna mottagning!

Till toppen

Vårdgivare i närheten

Ögonklinik Borås

• H2O Hälsa Humor Ork Idag fick jag verkligen känna på vad bra lagarbete är på H2O sjukgymnastik. Två duktiga sjukgymnaster undersökte och behandlade min rygg. He... - Caisa-Lena Nilsson
    • PRIMA Vuxenpsykiatri Åkersberga Undebar läkare riina miller och psykolog gustav så trevlig och proffsig - anita berger
    • Fiternik Roman Det är bästa läkare som jag har träffat i mitt liv !!Rekomenderar till alla som behöver hjälp - Malgorzata pruszynska
    • Hjälpmedelsservice Skaraborg Mycket trevligt bemötande och snabb hjälp. - Tage Nordkvist
    • Naprapat Mats Emilson Otroligt skicklig på sitt yrke och sprider en väldigt härlig energi kring sig. Tack vare Mats är jag nu tillbaka som löpcoach efter att ha d... - Kalle