Synverksamheten Borås, Borås

Borås

Synverksamheten arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med måttlig till svår synnedsätting samt blindhet i alla åldrar. Synverksamhetens målsättning är att förbättra livssituationen för människor med måttlig till svår synnedsättning.samt blindhet.
Synnedsättning har man om man har svårt att läsa med vanliga glasögon, orientera eller förflytta sig eller klara sina dagliga aktiviteter.

Enhetschef: Christina Karlsson

Telefon 033 - 616 25 60 Växelnummer033 - 616 10 00
Ekenäsgatan 15, 504 55, Borås, Solhem Plan 9 - visa på karta
  • Tisdag - Fredag 09:00 - 11:00

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Remiss från ögonkläkare krävs

Syncentral, Ögonklinik

Vägbeskrivning

Med bil från RV 40, kör av vid Hultamotet. Följ vägskyltar till sjukhuset. Vid sjukhuset sväng från Brämhultsvägen vänster Östermalmsgatan, sedan vänster Ekenäsgatan skyltat Solhem. Parkering finns på området och är avgiftsbelagd.
Med buss från Busstorget i centrum, välj någon av dessa bussar.
Nr 1, mot Ängsgården/Sörbo, nr 3, mot Svensgärde, nr 8, mot Hulta ängar.
Gå av vid sjukhuset, korsa Brämhultsvägen och följ Östermalmsgatan, tag sedan vänster in på Ekenäsgatan skyltat Solhem.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 20:41 - 02 dec, 2015 skrev:

Denna underbara personal har med sitt bemötande, kunnande och tillgång till hjälpmedel gett mig ett bra liv trots svår synnedsättning. Ni är änglar, tack för att ni finns.

Till toppen

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Sluta röka!?

Vården.se vill gärna hjälpa dig att sluta röka. Vill du trappa ner eller sluta tvärt?

Läs mer om hur du kan göra detta med hjälpa av Nicotinells metod 7 keys to quit.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Starta här

Vårdgivare i närheten

Ögonklinik Borås

• Nacka Tandvårdsteam Fantastisk service med kunskap, lokaler, och personal i toppklass! - Nina
    • Tandläkare Katarina Mikaelsson Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt. - Göran Uvner
    • Zebrakliniken Jag blev så positivt överraskad att efter laserbehandlingen av min efterstarr blev resultatet så bra att jag nu kan titta mot lågstående sol... - Kjell Sandqvist
    • Reumatologmottagningen Helt underbar personal kunniga och man blir väl bemött varje gång. Dom ser verkligen till patientens behov och gör allt dom kan för att man ... - Nina Karlsson
    • Vårdcentralen Skäggetorp Trevliga sköterskor som tar sig tid att prata och verkar ha en bra helhetssyn. Upplevde att de hade en bra empatisk anda i sin verksamhet. - IngaLill