Mansängsstigen 10, Bålsta - Visa på karta

4,9

Logo Tandläkarna Caroline & Sigrid

Bålsta

Vi hälsar dig varmt välkommen till vår fräscha praktik på Mansängsstigen 10 vid Bålsta Centrum. Vårt kunniga och serviceinriktade team, som förutom tandläkarna Caroline och Sigrid, består av två tandhygienister och fyra tandsköterskor, erbjuder tandvård av högsta kvalitet med den allra senaste tekniken.

Vi erbjuder en bred, trygg och säker tandvård och har även spetskompetens inom estetik och bettfunktion. Vi utför även tandreglering med avtagbar tandställning; nya diskreta varianter.

I vårt dagliga arbete tar vi emot och behandlar såväl barn som vuxna och har nära samarbete med specialisttandläkare.

Vi är anslutna till Försäkringskassan samt medlemmar i Privattandläkarna.

Privattandläkarnas logotyp

Privattandläkarna ger ökad trygghet för dig som patient

Våra medlemmar följer:

• Branschens etiska riktlinjer
  • Överenskommelse med konsumentverket
  • Lagstadgat försäkringsskydd
Informationen uppdaterades 09 maj 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarna Caroline & Sigrid

Undersökning av ny patient hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
850 kr

En tandläkar- eller tandhygienistundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder beror på hur stora problem man har med sina tänder.

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök hos sin tandläkare och tandhygienist.

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar vi även ta bort tandsten om det finns.

Fyra röntgenbilder ingår i priset.

Om problem behöver åtgärdas

850 kr

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

• - Priset varierar mellan 560 - 1500 kr.
  • - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 560 kr

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Tandhygienisten kan undersöka och ta bort tandsten, putsa och polera. Fluorbehandling ges vid behov och hygienisten kontrollerar även tidigare genomförd behandling.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

fr. 560 kr

Priset varierar mellan 560 - 1500 kr.;Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
2 300 kr

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

2 300 kr

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

*3 896 kr

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

*3 896 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

*4 123 kr

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

*4 123 kr

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

Krona på enstaka tand, högestetisk hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

*5 540 kr

*5 540 kr

Priset gäller när man gör en enda krona.;I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandblekning hos Tandläkarna Caroline & Sigrid i Bålsta

Dina tänder kan missfärgas eller så vill du bara ha ett vitare leende. Tandblekning är idag en vanlig behandling. Behandlingen går ut på att använda en blekande gel i individuellt utformade skenor.

Detta är det skonsammaste sättet och bleker dina tänder på ett säkert och effektivt sätt. Skenorna har du sedan kvar och du kan själv upprepa behandlingen vid behov.

Innan du bleker dina tänder måste hål, tandsten och beläggningar åtgärdas.

Välkommen att få ett vitare leende hos oss!

Caroline Nordquist Orsucci

Karta - Mansängsstigen 10, Bålsta

4,9

• 20:04 - 25 okt, 2018

• 21:51 - 22 aug, 2018 skrev:

De är professionella, erfarna, trygga och trevliga. Jag känner respekt och förtroende för alla som jobbar där och glädje för att jag hitta till dem. Aldrig varit på en bättre tandläkarmottagning. Helt enkelt bäst.

• 09:20 - 18 jul, 2018 skrev:

Caroline med personal är den bästa tandläkaren för mig som inte tycker om att gå till tandläkaren. Alltid trevliga & glada. De tar sig tid för DIG när du är där och tycker inte att du är larvig om du är lite orolig & rädd. NI ÄR BÄST!! <3
    När jag inte bodde i Bålsta, (under 7 års tid) åkte jag 30 mil för att göra min årliga undersökning hos dem.

• 09:08 - 09 jul, 2018

• 00:09 - 30 maj, 2018

• 17:46 - 20 feb, 2018

• 21:06 - 28 jun, 2017 skrev:

Riktigt proffsiga alla som jobbar där.
    Bästa Tandläkarmottagning jag varit i .
    Rekommenderar verkligen!

• Fråga ställd 19:43 10 sep 2018

Hej, har även ni fri tandvård under året man fyller 23år

Tandläkarna Caroline & Sigrid svarar:

Hej Viktor
    Vi har samma regler som Folktandvården vad det gäller barn- och ungdomstandvården.
    Vänliga hälsningar,
    Caroline och Sigrid