Logo Din Tandläkare i Solna AB

Din Tandläkare i Solna AB - Solna

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Informationen uppdaterades 17 mars 2015 av Vården.se

Hotellgatan 3, 5 tr, SOLNA - Visa på karta

Om Din Tandläkare i Solna AB

Välkommen till en trevlig, moderna klinik i Solna C belägen nära tunnelbanan.

Vi bedriver tandvård för vuxna och barn och tar även emot akuta patienter i en lugn, behaglig och stressfri miljö.

Hos oss får Du ett personligt och professionellt bemötande och en tandvård av högsta kvalitet till ett rimligt pris.

Tandvård hos Din tandläkare i Solna

Hos oss är du i centrum och delaktig i behandlingen. Vi erbjuder allmäntandvård och estetisk tandvård. Vi har dessutom ett nära samarbete med specialister inom alla områden.

Vi vill att Du skall känna dig trygg och veta att Du får bästa tänkbara tandvård.

Praktiken finns i ljusa fräscha lokaler med modern utrustning och inredning. Vi använder den senaste tekniken och behandlingsmetoderna.

Airflow

Professionell rengöring med luft/vatten/pulver. Med airflow avlägsnas ytliga beläggningar och missfärgningar snabbt och lätt från dina tänder. Behandlingen är smärtfri och efteråt känns munnen fräsch och behaglig.

Digital röntgen

Den senaste digital röntgenutrustningen ger en stråldos motsvarar hälften av ursprungliga stråldosen och Du ser röntgenbilden direkt på datorskärmen. Detta gör att Du mycket lättare förstår diagnos och behandling.

Övriga behandlingar hos Din Tandläkare i Solna AB

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Munhygienbehandling hos tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,... Läs mer

• Tandblekning

Att bleka sina tänder har blivit allt mer populärt och det finns många preparat att köpa som sägs göra tänderna vitare. Men om man tycker at... Läs mer

• Akut tandvård

För dig som har ont, tandvärk eller slagit ut en tand får en akut tid samma dag. Läs mer

Karta - Hotellgatan 3, 5 tr, SOLNA

• 09:12 - 01 jun, 2018 skrev:

Dom är dom bästa för de är väldigt ärliga och förklarar allt. Jag gick hit för jag hade ett blödande tandkött som folktandvården sa var friskt, men jag har en tandköttssjukdom! Tack vare att jag gick hit kommer den gå att bota för det har inte gått långt!

• 14:57 - 02 maj, 2018 skrev:

Riktigt trevligt bemötande:)
    Bra information.
    En tandläkare som vet vad de gör.
    Bästa tandläkaren i Stockholm!
    Rekommenderas!!

• 20:33 - 10 apr, 2018 skrev:

Jag är väldigt nöjd med tandläkarna på Din Tandläkare i Solna.
    Rekommenderar denna tandläkarklinik varmt.