Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Bodholmsgången 10, Skärholmen - Visa på karta

Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 19 november 2018 av Vården.se

Om Naprapat Doktorerna

Naprapat Doktorernas klinik i Skärholmen ligger i Skärholmens sim- och idrottshall, vilket ger ett stort utbud av träning och aktiviteter. Kliniken var en dem första i Sverige att använda stötvågsbehandling. Kliniken grundades 1993.

Naprapat Doktorerna är experter på rygg-, led- och muskelbesvär. Vår målsättning är att du ska slippa dina besvär och må bra.

Hos oss är det personliga omhändertagandet högt prioriterat. Vi hjälper dig hela vägen; från diagnos till behandling och förebyggande vård. Med vår samlade kunskap och långa erfarenhet som naprapater hjälps vi åt för att hitta rätt åtgärder för just dig.

Våra naprapatmottagningar

Vi har tre mottagningar i Stockholmsområdet;

Bromma
Farsta
Rönninge
Skärholmen

Varmt välkommen till Naprapat Doktorerna du också!

Informationen uppdaterades 19 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Naprapat Doktorerna

Naprapatbehandling hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Stötvågsbehandling hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Stötvågbehandling kallas även för shockwave therapy. Behandling med stötvåg är en vetenskapligt förankrad metod som ger en god effekt på ska...

Massage hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Våra massörer arbetar med klassisk massage för att göra spända och värkande muskler mjuka och smidiga igen. Vi erbjuder massage både på klin...

Akupunktur hos Naprapat Doktorerna i Skärholmen

Akupunktur är en behandlingsmetod som använts inom den traditionella kinesiska medicinen i tusentals år. Till Sverige kom metoden på 1960-ta...

Benny Åkerblom

Adv. examen OMI

Karta - Bodholmsgången 10, Skärholmen

14:10 - 24 aug, 2018

14:10 - 24 aug, 2018 skrev:

Kunnig personal, trevligt bemötande.
100% positiva saker att säga om naprapat doktorerna.

10:25 - 17 aug, 2018

17:00 - 20 jun, 2018 skrev:

Lars Storerkers är en mycket kunnig, saklig och empatisk naprapat. Jag har fått stor hjälp av behandlingarna och återkommer därför till honom vid behov.

09:11 - 01 mar, 2018 skrev:

I början var jag mycket skeptisk till de olika behandlingsmetoderna jag erbjöds för min smärta - nu är jag smärtfri.

09:10 - 01 mar, 2018 skrev:

Bäst!

09:09 - 01 mar, 2018

09:08 - 01 mar, 2018 skrev:

Snabbt och proffsigt, både bemötande och vård.

15:42 - 28 feb, 2018

15:26 - 28 feb, 2018 skrev:

När det kommer till rehabilitering är Benny Åkerblom på Naprapatdoktorerna en riktig magiker. Han har hjälpt mig med allt från ischias till hälsporre samt gaviditetsproblematik (höfter och ländrygg och huvudvärk.

12:57 - 18 aug, 2017

20:08 - 03 mar, 2015 skrev:

Fem stora, gröna hjärtan till Naprapat Doktorerna som hjälpt mig med allt från ischias och hälsporre, gravidhuvudvärk och nackbesvär. De råder bot på allt!