Logo Kiropraktor Eva Eastwood

Kiropraktor Eva Eastwood - Södermalm, Stockholm

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom att behandla leden förbättras både nervsystemets funktion och muskulaturens spänningstillstånd medan smärta och värk lindras.

Ryggen består av många leder mellan kotorna och det är ofta ryggen som kiropraktorn behandlar även om den upplevda smärtan sitter utanför ryggraden.

Före en kiropraktorbehandling

Du behöver inte förbereda dig inför ett besök hos mig.

Under kiropraktorbehandlingen

Besöket inleds med att jag gör en ordentlig undersökning för att förstå vad ditt besvär är och vad det beror på. Behandlingen utförs främst med händerna och en behandlingsmetod som många känner till är kiropraktisk justering.

När kiropraktorer justerar en led kan gas som finns mellan lederna frigöras och på grund av tryckutjämningen kan då ett ljud, ett ”knäpp”, uppstå.

Efter kiropraktorbehandlingen

Det flesta upplever att besväret minskar redan under behandlingen. Ibland kan man uppleva en känsla som påminner om träningsvärk efter en behandling men detta är ingen fara. Ofta kan det vara bra att ta det lugnt någon dag efter behandlingen men det är från fall till fall.

Hur många gånger behöver man genomgå en kiropraktorbehandling?

Svaret på detta är individuellt men mellan 3-6 gånger är vanligt.

Välkommen att kontakta mig!

Informationen uppdaterades 01 oktober 2015 av Vården.se

fr. 600 kr

20 min återbesök 500 kr

Tideliusgatan 12, plan 4 - Visa på karta

Om Kiropraktor Eva Eastwood

Kiropraktor Eva Eastwood har arbetat med kiropraktik sedan sin examen 1986. Hon har en akademisk utbildning och många års erfarenhet, vilket gör henne intresserad av att kontinuerligt uppdatera sina kunskaper för att på bästa sätt kunna hjälpa sina kunder.

De som kommer till Eastwoods Kiropraktik har oftast ont någonstans i kroppen där rygg-, nack- och axelbesvär hör till de vanligaste åkommorna. Kiropraktor Eva Eastwood arbetar främst med neurologi, kranio-sakral teknik, Network Spinal analys och X-cels ledarskapsprogram.

”Jag jobbar med hela kroppen, alla problem utgår egentligen från nervsystemet och det är det jag kan justera om det är i obalans någonstans.” - Eva Eastwood

Eastwoods Kiropraktik använder sig av erkända och framgångsrika undersökningsmetoder för att lokalisera varifrån besvären kommer och vilka störningar som orsakar dem. Är det kiropraktiken som är den mest lämpliga behandlingsformen bokas en tid för att påbörja behandling.

Skulle det visa sig att någon annan form av behandling är mer lämplig, ser Eastwoods Kiropraktik till att du kommer i kontakt med rätt typ av vård.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Kiropraktor Eva Eastwood

• Nackspärr

fr. 600 kr 20 min återbesök 500 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Hälsporre

600 kr 20 min återbesök 500 kr

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belast... Läs mer

• Tennisarmbåge

600 kr 20 min återbesök 500 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Ryggskott

600 kr 20 min återbesök 500 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

Karta - Tideliusgatan 12, plan 4

• 10:49 - 18 nov, 2017