Naprapatbehandling hos Full Funktion i Stockholm

fr. 595 kr

Nybesök 45 min 595 kr Återbesök 30 min 620 kr

Tegnérgatan 51, Stockholm - Visa på karta

Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och/eller stela leder och muskler. Naprapaten behandlar både muskler och leder.

Våra naprapater på Full Funktion har en vidareutbildning inom idrottsskador, men vi arbetar lika mycket med andra typer av problem.

Vi behandlar akuta och kroniska besvär.

Behandlingsmetoder

Vi kombinerar oftast ledinriktade behandlingstekniker som manipulation och mobilisering med mjukdelsbehandling, som massage och stretching. Vid behov används även olika typer av elbehandlingar, som till exempel TENS. Vi utför också akupunktur.

Behandlingsmetoder som vi använder oss av är exempelvis:

• Manipulation
  • Mobilisering
  • Triggerpunkter
  • Massage
  • Muskeltöjning
  • Dry needling
  • Ultraljudsbehandling

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta.

Efter naprapatbehandlingen

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

För att nå ett varaktigt resultat följs behandlingen vanligen upp med individuella träningsprogram och råd om arbetsställningar samt rehabilitering.

Hur många naprapatbehandlingar behövs?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär du har och hur länge du haft dem, men tre till fem behandlingar är vanligt.

Informationen uppdaterades 18 oktober 2016 av Vården.se

Om Full Funktion

Full Funktion - Din naprapat i Stockholm!

Vi på Full Funktion erbjuder naprapatbehandlingar och idrottsmedicin på Tegnérgatan 51 på Norrmalm/Vasastan.

Naprapatbehandlingar och idrottsskador

Full Funktion hjälper dig att förebygga och behandla olika typer av idrottsskador och smärtbesvär såsom:

• Nackspärr
  • Ryggskott
  • Tennisarmbåge
  • Hälsporre
  • Hammartå
  • Hopparknä (jumpers knee)
  • Löparknä
  • Schlatter
  • Ischias
  • Artros

Ortopediska inläggssulor

Felställningar i foten som överpronation, låga eller höga fotvalv, ökad eller minskad rörlighet är orsaken till många överbelastningsskador. Hos oss på Full Funktion gör vi inläggssulor som är formgjutna skoinlägg/ hålfotsinlägg som är anpassade efter dina fötter.

Optimera din träning med Full Funktion

Vi på Full Funktion erbjuder dig en personlig tränare som hjälper dig att öka din prestationsförmåga och få ut så mycket som möjligt av din träning. Vi lägger upp träningsprogram, utför tester och analyserar dina resultat.

Varmt välkommen till Full Funktion!

Informationen uppdaterades 18 oktober 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Full Funktion

Naprapatbehandling hos Full Funktion i Stockholm

fr. 595 kr Nybesök 45 min 595 kr Återbesök 30 min 620 kr

Personlig träning hos Full Funktion i Stockholm

950 kr per timme

Vi på Full Funktion är inriktat på prestationsutveckling mot idrottsklubbar, enskilda idrottare och elitmotionärer. Vi arbetar med barn från...

Ortopediska inläggssulor hos Full Funktion i Stockholm

1 500 kr

Våra naprapater på Full Funktion gjuter specialgjorda skoinlägg/hålfotsinlägg, även kallat inläggssulor, som är specialanpassade efter dina ...

Tennisarmbåge hos Full Funktion i Stockholm

550 kr

Vad är tennisarmbåge? Tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovan...

Nackspärr hos Full Funktion i Stockholm

550 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. Va...

Anders Hamberg

Anders Hamberg