Naprapatbehandling hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr

Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Drottninggatan 114 - Visa på karta

Naprapatbehandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar både muskler och leder.

Vi behandlar både akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten kan ibland även utföra akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskulatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 06 november 2018 av Vården.se

Om Adolf Fredriks Fysiocenter

4,7

Adolf Fredriks Fysiocenter erbjuder behandling, rehab, träning och ergonomiska konsultationer. På adresser i Stockholms city arbetar naprapater, sjukgymnaster, kiropraktor, arbetsterapeut, dietist, läkare, kostrådgivare och massörer.

Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan de erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Kompetensbredd inom OMT, OMI, idrottsmedicin, akupunktur, laser, stötvågor (shockwave), ergonomi, redcord, kinesiotejpning, diagnostiskt ultraljud med mera.

Adolf Fredriks Fysiocenter på uppdrag av SLL

Två mottagningar centralt i Stockholm

Drottninggatan 116. Primärvårdsrehabilitering med Landstingsavtal, ingår i vårdvalet. Patienttaxa 200 kr, högkostnadsskydd och frikort gäller. Här erbjuds vård av sjukgymnaster, naprapat, kiropraktor, arbetsterapeut och dietist.

Kungsgatan 24. Privatvårdsmottagning där patienter står för hela kostnaden själv eller kommer på remiss via sin sjukvårdsförsäkring. Här erbjuds vård av naprapat, sjukgymnast, kiropraktor, smärtläkare och massageterapeut.

Historien om Adolf Fredriks Fysiocenter

Adolf Fredriks Fysiocenter AB startades 1994 på Drottninggatan 114 i Stockholm. Loggan med katten symboliserar smidighet vilket är ett mål att uppnå vid behandlingar såväl som en del av verksamhetens arbetssätt. Vi anpassar oss efter dina behov och skapar smidiga lösningar för dig som patient eller ditt företag.

Hur har vi lyckats? – Med högsta engagemang, professionalitet och tillgänglighet kan vi erbjuda behandling, rehabiliteringsträning och förebyggande insatser för människor med besvär i ryggrad, muskler och leder.

Välkommen till Adolf Fredrik Fysiocenter du också!

Informationen uppdaterades 06 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Adolf Fredriks Fysiocenter

Kiropraktorbehandling hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Massage hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

fr. 485 kr

Vad är massage bra för? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och fle...

Naprapatbehandling hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

Sjukgymnast hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Vad gör en sjukgymnast? Sjukgymnastik har idag en mycket bred grund att stå på vad gäller såväl grundmedicinska och humanbiologiska kunsk...

Arbetsterapeut hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Vad kan en arbetsterapeut hjälpa till med? Arbetsterapeuten arbetar med att rehabilitera och träna människor som på grund av olika funkti...

Dietist hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

200 kr Högkostnadsskydd och frikort gäller.

Vad kan en dietist hjälpa till med? Dietisten arbetar med kostbehandling och rådgivning vid kostrelaterade sjukdomar och besvär. Vi arbet...

Hembesök hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

Kostnadsfritt

Hembesök av sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist Vi utför besök i hemmet utan avgift till dig som på grund av skada eller sjukdom är i be...

Ergonomi hos Adolf Fredriks Fysiocenter i Stockholm

800 kr Per timme

Ergonomikonsult Anders Jansten kommer ut till arbetsplatsen och utför föreläsning samt individuellt ergonomiska genomgångar. Justerar felakt...

Karta - Drottninggatan 114

4,7

16:49 - 19 feb, 2017 skrev:

Personalen ställer upp på tagning av blodtryck före- och efter träningspasset, som utgör en naturlig del i övriga rehabiliteringensinsatser. Rehabiliteringsträning erbjuds med generositet och kunskap vid sidan av bokad tid hos sjukgymnast, vilket är bevis på hög kompetens och utvecklad servicekänsla. Har Du hälsobesvär som kräver extrakoll under träning och rehabilitering, har du hittat rätt. Här behöver Du aldrig känna dig ensam! Det finns åtminstone en i personalen som ser just dig och dina behov.

Träningsredskap bör hållas i avskilda i respektive avdelning, så att risken för att kliva på saker elimineras helt. Tänk gärna också på ljudnivån under instruktion och bakgrundsmusik.
Tack för hjälpen!

4,2

12:27 - 20 dec, 2016 skrev:

Jag har fått fantastisk proffsig och bra hjälp med bl.a. mina leder. Snabbt omhändertagande vid akuta besvär.

15:57 - 13 dec, 2016 skrev:

Gått hos dem under många år för att bibehålla kroppen - mycket bra!

15:31 - 18 nov, 2016 skrev:

Mycket bra, alla var duktiga och trevliga. Jag fick hjälp för mina besvär.

• Fråga ställd 09:46 11 mar 2018

Hej, jag planerar att gå på naprapatbehandling på Adolf Fredrik fysiocenter som tillämpar frikort och högkostnadsskydd. Jag undrar om denna form av behandling då täcker frikort vilket jag då borde få efter ca 2 besök då det kostar drygt 600kr per gång. Stämmer detta så att jag kommer enbart behöva betala 1100kr totalt, oavsett hur många gånger jag går på behandlingen? Mvh Carl Johan

Adolf Fredriks Fysiocenter svarar:

Hej Carl Johan, det stämmer att naprapatbehandlingar hos oss täcker frikort. Vi har dock några veckors väntetid hos naprapat. Du är välkommen att höra av dig på telefon 08300402 för tidsbokning, telefontid 8-9.30 samt 14.30-18 (fredagar 17).
    Mvh Ingela