Sveavägen 45 - Visa på karta

• Tisdag - Torsdag 08:00 - 17:00

Kronor

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vilka material används när man tillverkar kronor?

Ofta tillverkas en tandkrona av keramiska material, till exempel porslin. En kombination av metall och keram kan också förekomma. Metallen är då i form av guld- eller titanföreningar eller ibland medicinskt stål.

Är det viktigt att hålla rent runt den konstgjorda kronan?

Ja, det kan lätt bildas bakteriebeläggningar där den ursprungliga tandkronan och den konstgjorda möts. Kronan skyddar heller inte från hål och tandlossning.

Välkommen att kontakta oss för vidare information om kronor!

Informationen uppdaterades 21 mars 2017 av Vården.se

Om Tandläkarna Graf

Tandläkarna Graf driver en modern tandläkarpraktik belägen i centrala Stockholm. Här erbjuder vi alla former av tandvård, exempelvis vita lagningar, porslinskronor, skalfasader och keramiska broar. Vi utför även lättare estetisk tandreglering med Inman Aligner.

Vi har över femton års erfarenhet av implantatbehandlingar, där vi tar hand om allt från undersökning till färdigt jobb. Vi kan även erbjuda narkos och hjälper personer med tandvårdsrädsla.

På vår praktik arbetar vi för att tillgodose högt ställda krav på professionell verksamhet och tandvård. Vi använder alla moderna behandlingsformer och vidareutbildar oss kontinuerligt.

Våra patienter erbjuds ett skriftligt kostnadsförslag innan vi sätter igång med behandlingen. Vi kan även erbjuda ett förmånligt kreditupplägg i samarbete med Vasa kredit.

Tandläkarna Graf kan tillämpa specialistkompetens

Vid behov av specialistkompetens kan vi vända oss till vårt stora kontaktnät av erfarna specialister som vi har ett nära samarbete med. Stefan Graf arbetar även deltid på en specialistklinik.

Vi är Qulan-certifierade

Vi är certifierade enligt Qulan - ett kvalitetssäkringssystem för tandvården som hjälper oss att behålla och utveckla en hög standard inom områdena kvalitet, patientsäkerhet, miljö och trivsel.

Tandläkarna Graf är är certifierade enligt Qulan.

Välkommen som patient hos Tandläkarna Graf!

Informationen uppdaterades 21 mars 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarna Graf

Allmän undersökning hos Tandläkarna Graf i Stockholm

Kronor hos Tandläkarna Graf i Stockholm

Snark- och bettskena hos Tandläkarna Graf i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandblekning hos Tandläkarna Graf i Stockholm

Tandimplantat hos Tandläkarna Graf i Stockholm

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Stefan Graf

Stefan Graf

Leg. Tandläkare

Stefan har varit verksam som tandläkare sedan 1988 och arbetat med implantat sedan 1990. Han har även han gått ett flertal vidareutbildningar inom röntgen, kirurgi, protetik och implantat. Därutöver har han gått kursen inom öron, näsa, hals och onkologi för läkare.

Ingrid Graf

Ingrid Graf

Leg Tandläkare

Ingrid har arbetat som tandläkare sedan 1989 och utför all form av tandvård. Hon är extra intresserad av estetisk tandvård och har stor erfarenhet av att hjälpa patienter med tandvårdsrädsla.

Anneli Tengedal

Anneli Tengedal

Tandsköterska

Anneli är profylaxsköterska och tar hand om tandblekning samt sköter sedvanlig förebyggande tandvård, såsom tandrengöring och puts. Hon gör även mjuka bettskenor.

Karta - Sveavägen 45