Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

*3 538 kr

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

* Inkl. Högkostnadsskydd

S:t Eriksgatan 54, Stockholm - Visa på karta

Rotfyllning av framtand

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Om Tandläkare Britt-Marie Hedström

Tandvård i lugn och trygg miljö med ett personligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Hos Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder vi bland annat:

• Tandhygienist
  • Tandblekning
  • Bettskenor
  • Familjetandvård
  • Tandvård för tandvårdsrädda

Jag har arbetat på Sankt Eriksgatan 54 i 20 år. Under många år har jag också arbetat som lärare på Tandläkarhögskolan samt med Förtroendenämnden vid Privattandläkarföreningen i Stockholm.

Mina medarbetare vid praktiken på Sankt Eriksgatan 54 är tandsköterskan Carina Berglind och tandhygienisten Carina Malmsten, som båda är mycket uppskattade av våra patienter.

Till kliniken är också en specialisttandläkare i bettfysiologi knuten.

Vi utför allmäntandvård för alla åldrar. Vid behov av konsultation och behandling av specialisttandläkare har vi ett brett kontaktnät med mycket kvalificerade specialister inom alla områden. Vi anlitar endast svenska tandtekniska laboratorier.

Det är lätt att komma till praktiken med buss, T-bana och pendeltåg. Utanför porten finns cykelparkering och handikapparkering.

Varmt välkomna!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Britt-Marie Hedström

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
fr. 985 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 1 000 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 140 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 560 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

*3 538 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*3 997 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 297 kr

Bettskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström hjälper dig med bettskena Du behöver inte vara medveten om att du gnisslar tänder men det finns vissa sym...4 072 kr

Snarkskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Pris efter konsultation

Tandblekning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder tandblekning Är du missnöjd med färgen på dina tänder? Då kan vi hjälpa till att bleka dem! H...3 000 kr

Britt-Marie Hedström

Leg. tandläkare