Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

*3 998 kr

* Inkl. Högkostnadsskydd

S:t Eriksgatan 54, Stockholm - Visa på karta

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Om Tandläkare Britt-Marie Hedström

Tandvård i lugn och trygg miljö med ett personligt bemötande och professionellt omhändertagande.

Hos Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder vi bland annat:

• Tandhygienist
  • Tandblekning
  • Bettskenor
  • Familjetandvård
  • Tandvård för tandvårdsrädda

Jag har arbetat på Sankt Eriksgatan 54 i 20 år. Under många år har jag också arbetat som lärare på Tandläkarhögskolan samt med Förtroendenämnden vid Privattandläkarföreningen i Stockholm.

Mina medarbetare vid praktiken på Sankt Eriksgatan 54 är tandsköterskan Carina Berglind och tandhygienisten Carina Malmsten, som båda är mycket uppskattade av våra patienter.

Till kliniken är också en specialisttandläkare i bettfysiologi knuten.

Vi utför allmäntandvård för alla åldrar. Vid behov av konsultation och behandling av specialisttandläkare har vi ett brett kontaktnät med mycket kvalificerade specialister inom alla områden. Vi anlitar endast svenska tandtekniska laboratorier.

Det är lätt att komma till praktiken med buss, T-bana och pendeltåg. Utanför porten finns cykelparkering och handikapparkering.

Varmt välkomna!

Informationen uppdaterades 04 april 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Britt-Marie Hedström

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
fr. 985 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
fr. 1 000 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 140 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.
1 560 kr

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

*3 538 kr

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*3 997 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*4 297 kr

Bettskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström hjälper dig med bettskena Du behöver inte vara medveten om att du gnisslar tänder men det finns vissa sym...4 072 kr

Snarkskena hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

• - Pris efter konsultation

Tandblekning hos Tandläkare Britt-Marie Hedström i Stockholm

Tandläkare Britt-Marie Hedström erbjuder tandblekning Är du missnöjd med färgen på dina tänder? Då kan vi hjälpa till att bleka dem! H...3 000 kr

Britt-Marie Hedström

Leg. tandläkare