Logo Tandläkare Katarina Mikaelsson

Tandläkare Katarina Mikaelsson - Kungsholmen, Stockholm

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Informationen uppdaterades 22 juni 2016 av Vården.se

Vanlig utdragning av en tand. Alla moment ingår.Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Drottningholmsvägen 22, Stockholm - Visa på karta

Om Tandläkare Katarina Mikaelsson

Jag har arbetat som tandläkare sedan 1985. Min mottagning har funnits i elva år och ligger centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm.

Hos ett besök hos mig och min tandsköterska Marie är patienten alltid i fokus. Vårt mål är att ha en lugn, stressfri och personlig miljö så att du som patient kan slappna av.

Vi har många års erfarenhet och jobbar med all typ av tandvård, men med fokus på implantat och kirurgi.

Mottagningen tar emot hela familjen för att underlätta tandläkarbesöken.

När mottagningen är stängd kan du vid akuta behov av vård vända dig till Akuttandvården S:t Eriks sjukhus på telefon 08-123 15 680 eller till Vårdguiden på telefon 1177.

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Katarina Mikaelsson

Karta - Drottningholmsvägen 22, Stockholm

• 16:26 - 28 sep, 2017 skrev:

Alltid gott bemötande

• 15:04 - 05 aug, 2017 skrev:

Varje besök är som balsam för själen samtidigt som tänderna blir fixade på bästa sätt.
    Harmoni, lugn och säkra varsamma händer tar hand om dig och dina tänder.

• 10:48 - 28 jun, 2017 skrev:

Rekommenderas!! Har gått här i många år och känner mig trygg med den kunskap och bemötande jag får hos Katarina.

• 14:23 - 04 feb, 2016 skrev:

Hos Katarina och Mari är dina tänder i goda händer. Bäst i stan helt enkelt.

• 23:02 - 30 jun, 2015 skrev:

Det är väldigt personligt och förtroendeingivande, och Katarina lägger mycket tid på att förklara behandlingen och hur man ska sköta tänderna. Känns tryggt, helt enkelt!