Logo Narkoskliniken

Narkoskliniken - Kungsholmen, Stockholm

Vi som arbetar på Narkoskliniken arbetar alltid med Ditt bästa för ögonen såväl när det gäller kvalitet som funktion och Ditt utseende.

Vi har alla utbildning i estetisk och kosmetisk tandvård och kan hjälpa Dig att försköna Ditt leende både vad gäller form och färg på tänderna, symmetri och ideala proportioner.

Vad innebär estetisk tandvård?

Du kan få hjälp med allt från att på ett professionellt sätt bleka missfärgade tänder till att korrigera glesa tandrader, justera smala eller sneda tänder eller att reparera tandborstningsskador. Givetvis kan vi också ersätta eller reparera trasiga tandkronor.

Porslinsfasader - Amalgamsanering

Hos oss kan Du få defekter åtgärdade med moderna kompositmaterial, skalfasader av tunnaste porslin eller Dina amalgamfyllningar utbytta mot porslins- eller kompositfyllningar. Vi kan utföra behandlingarna under Narkos eller Lustgas om Du skulle vilja ha detta.

Vi står alltid till tjänst med råd och hjälp när Du behöver!

Informationen uppdaterades 10 mars 2014 av Vården.se

• Psykoterapi för att bli av med Din tandvårdsrädsla
  • Tandimplantat under narkos
  • Amalgamsanering under narkos
  • Smärtfri behandling
  • Lugn miljö utan stress och jäkt
  • Skriftligt behandlings- och kostnadsförslag

Sveriges största mottagning för Narkos och behandling av tandvårdsrädda patienter

Vi erbjuder det mest kompletta utbudet av behandlingsmetoder vid tandvårdsrädsla som står att få i landet. Unna Dig att sova hos tandläkaren omhändertagen av personal med omfattande erfarenhet och utbildning i psykologisk omvårdnad.

Vi har mer än 20 års erfarenhet av narkostandvård!

Narkoskliniken ligger i ett modernt hus på Kungsholmen och är lättillgänglig med mycket goda kommunikationer. Mottagningen är helt handikappanpassad och med stora hissar utan trösklar. Mottagningen bedriver ett aktivt miljö- och kvalitetssäkringsarbete och källsorterar.

Vidareutveckling av mottagningen pågår konstant liksom fortbildning av personalen. Uppföljningar som görs har visat att patienterna är extremt nöjda med den behandling och det bemötande de fått på mottagningen!

Flera tidningsartiklar har skrivits om patienter som säger samma sak vilket ju är väldigt roligt och stimulerande för oss som arbetar här.

Priserna ligger i nivå med Folktandvårdens specialistpriser.

Övriga behandlingar hos Narkoskliniken

• Narkosbehandling vid tandvårdsrädsla

Hälften av alla vuxna uppger att de känner obehag inför tandläkarbesök, cirka 5% har så stark rädsla att de inte söker hjälp annat än akut. ... Läs mer

• Lustgas vid tandvårdsrädsla

För Dig som upplever tandvården som obehaglig och vill ”försvinna bort” under tandbehandlingen, men som inte tycker att du behöver/vill ha n... Läs mer

• Psykoterapi vid tandvårdsrädsla

På Narkoskliniken samarbetar legitimerade tandläkare och psykolog/psykoterapeut för att tillsammans med Dig arbeta bort Din tandvårdsrädsla.... Läs mer

• Varsam allmäntandvård

Söker Du en ny Tandläkare? Du som söker efter en allmäntandläkare som har stor erfarenhet av att arbeta med tandvårdsrädda personer ”vake... Läs mer

• Laserbehandling vid tandvårdsrädsla

På Narkoskliniken används laser i stället för den konventionella borren i vissa fall. Som patient slipper Du borrljud och vibrationer och la... Läs mer

• Tandhygienist

Narkoskliniken erbjuder Dig hjälp av en erfaren tandhygienist som kan hjälpa Dig förebyggande för att Du skall få behålla Dina tänder. Tandh... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och vissa typer av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som utförs av våra tandläkare och ... Läs mer

• Tandimplantat

Om Du förlorat en eller flera tänder kan denna/dessa ofta ersättas med tandimplantat. Resultatet blir starka tänder som sitter fast och som ... Läs mer

Karta - Rålambsvägen 10, Stockholm

• 14:34 - 12 mar, 2018 skrev:

Mycket bra . Tyvärr så går min tandläkare i pension till sommaren så jag hoppas att det kommer en lika bra Tandläkare .😀👍

• 22:42 - 01 nov, 2017 skrev:

Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle känna mig trygg och lugn hos tandläkaren. MEN det kan jag numera, tack vare besök hos Sigrid Schumann. Hon var verkligen lugn och väldigt saklig vid mitt första besök. Vanligtvis så innebär tandläkarbesök PANIK men den känslan verkar ha försvunnit i och med Sigrid otroligt professionella omhändertagandet om mig.

• 10:07 - 09 aug, 2017 skrev:

Drog ut 2 tänder hos Joakim Skott i min överkäke.
    Det gick bra för mig.
    Båda mina tänder läkte ihop fint.
    Hade inga problem efteråt.

• 12:23 - 30 jun, 2017

• 19:40 - 29 mar, 2017

• 11:09 - 22 mar, 2017

• 19:50 - 22 feb, 2017 skrev:

Jag va hos Narkoskliniken den 16/2. Var nersövd å min tandl gjorde ett underbart jobb. Min tandl har fått mej att sluta röka å har inte rökt en enda cigarett sen den 16 JIPPI. Jag verkligen älskar henne å alla andra tandl å sköterskor där. Dom e så omtänksamma å verkligen tar hand om sina patienter. Jag e så glad att jag funnit dom. DOM E BARA BÄST. Tack ni underbara tandläkare å tandsköterskor för väl utfört arbete. Inget e bättre än Narkoskliniken. Veronica Lind 👍💖🌷

• 08:29 - 15 dec, 2016 skrev:

Narkoskliniken är tandläkarkliniken dit jag vågar gå själv, utan sällskap, för jag har från första stunden känt mig trygg och lugn hos Joakim. Mycket proffsigt vad gäller mottagande, behandlingar, utrustning och miljön. Rekommenderar verkligen till alla, eftersom det är en investering i hälsan att ha friska tänder!

• 00:14 - 22 jul, 2016 skrev:

Jag är nog den som har mest tandvårdsrädsla av alla på denna planet. Iallafall trodde jag det, och att det va något ovanligt. Orsakerna kan vara många till detta. Tidigare dålig behandling, illa bemötande eller klumpighet. Och en av dem främsta orsakerna, ingen kunskap eller förståelse.

Narkoskliniken samt främst Joakim Skott och hans team är mycket proffesionella och har hjälpt mig oerhört mycket. Känner alldrig någon oro inför ett besök hos dem. Och varje besök blir bättre varje gång i min process att komma över rädslan och obehagskänslan. Från mig får kliniken en topp rekommendation.

• 10:00 - 02 maj, 2016 skrev:

Efter 19 års uppehåll från tandvården fick jag träffa Sigrid och hennes sköterska. Ett fantastiskt bemötande och en varsam undersökning gjorde att jag kände mig trygg och lugn. Från och med nu kommer jag alltid att boka Narkoskliniken.

• 14:12 - 03 okt, 2015 skrev:

Alltid ett respektfullt och vänligt bemötande på Narkoskliniken.
    Känns att Joakim tar mej på allvar och bryr sig på riktigt.
    Numera sover jag gott även natten innan tandläkarbesöket, i trygg förvissning om att jag kommer att få möta tandläkare Joakim och hans tandsköterska Kerstin.

• 15:05 - 23 sep, 2015 skrev:

Hej!
    Jag kan verkligen rekommendera Narkoskliniken och speciellt tandläkare Sigrid Schumann och tandsköterska Susanne. Professionellt och varmt mottagande!!