Logo Tandläkare Lars Erlandsson

Tandläkare Lars Erlandsson - Kungsholmen, Stockholm

Vad innebär tandimplantat?

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet, på dessa titanskruvar fäster man sedan så kallade distanser och på dessa distanser fästs slutligen de konstgjorda tänderna.

Tandimplantat genomförs oftast hos en käkkirurg

Oftast sker behandlingen hos en käkkirurg efter en remiss från en allmäntandläkare. De flesta käkkirurgiska operationer görs med lokalbedövning, precis på samma sätt som hos den vanliga tandläkaren.

Välkommen att kontakta oss för konsultation om tandimplantat!

Informationen uppdaterades 21 januari 2014 av Vården.se

Sankt Eriksgatan 56, Stockholm - Visa på karta

Om Tandläkare Lars Erlandsson

Välkommen till vår trivsamma mottagning på S:t Eriksgatan i Stockholm. Vi har bedrivit tandvård här i snart 25 år, vilket ger en kontinuitet och trygghet som våra patienter uppskattar.

Vår inriktning på förebyggande vård medför en friskare patientgrupp. Detta leder till att vi med glädje kan ta emot nya patienter och har även medfört att vi mer än fördubblat antalet behandlade patienter per år.

Alla behandlingar utförs med med bästa möjliga metod och material.

Vi kan erbjuda de flesta tandbehandlingarna

Allt ifrån de enklaste konsultationerna och de populära blekningarna till mer komplicerade behandlingar och fullständig implantatbehandling. Vi har tre moderna behandlingsrum med digital röntgen. I receptionen kan man inhandla de tandvårdsprodukter vi rekommenderar.

Under första besöket

Under ditt första besök hos oss träffar du oftast både tandläkaren och tandhygienisten. Då sker en bedömning av din tandstatus och tillsammans med dig gör vi ett behandlingsförslag. Med detta följer ett kostnadsförslag på hela behandlingen.

Välkommen till Tandläkare Lars Erlandsson!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Lars Erlandsson

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandhygienistbehandling

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

Karta - Sankt Eriksgatan 56, Stockholm

• 15:33 - 18 okt, 2018

• 13:52 - 24 maj, 2018 skrev:

Har gått hos Lars Erlandsson i ca tio år och är mycket nöjd med vården och det omkring. Rekommenderas varmt!

• 09:09 - 30 dec, 2016 skrev:

Vår familj går alla till Lars. Bättre bemötande och vård och lyhördhet finns inte i denna värld. Man får alltid tid snabbt vid akuta problem. Vi har alla lite olika "tandproblem" som Lars löser på ett bra sätt, med "lätt hand"! Jag brukar skoja om att Lars inte är "lätt på foten" utan "lätt på handen". Jag har gått till Lars i 25 års tid, maken lite kortare och dotter som tidigare gått på specialisttandvård på Eastmaninstitutet har gått hos Lars i 3 år.

• 08:34 - 19 sep, 2016 skrev:

Fick 1,5 utslagen tand ersatt med porslinsdito för närmare 15 år sedan, svår behandling som gick helt perfekt, har inte haft några som helst problem efteråt.

Har gått hos Lars i närmare 30 år, är väldigt, väldigt nöjd.

4,2

• 15:55 - 30 okt, 2015 skrev:

Helt klart den bästa tandläkaren och det bästa bemötandet av alla på mottagningen. Tack

• 09:11 - 04 sep, 2015 skrev:

Proffsig behandling och vänligt mottagande!