Tandblekning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Berzeliigatan 14, Göteborg - Visa på karta

• Vi har lunchstängt kl 12.30-13.30 alla dagar utom fredagar.

Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga dina tänder och tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Tandblekning med Opalescence

Hos Tandläkare Martha Wedenmark använder vi Opalescence produkter för tandblekning. De bleker tänderna på ett säkert och effektivt sätt samtidigt som de förebygger karies och förbättrar tandemaljen.

Innan du bleker dina tänder måste hål, tandsten och missfärgningar åtgärdas innan behandlingen påbörjas.

Hur lång tid tar tandblekningen på tandvårdsmottagningen?

Behandlingen tar ca en timme och för att få ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Tandblekning med Plasmalampa från Brilliant Smile

På kliniken använder vi oss av en ny typ av tandblekning - perfekt för dig som vill se ett snabbt resultat. Det är en blekning med plasmaljus som påminner om blekning med laser.

Hela behandlingen utförs vid ett och samma tillfälle och tar ca två timmar. Den nya klinikblekningen tar lite längre tid men är skonsammare mot dina tänder.

Välkommen att få ett vitare leende hos oss!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Om Tandläkare Martha Wedenmark

Vi utför all typ av tandvård från vanliga kontroller till större behandlingar som implantatoperationer och smile makeovers. Estetisk tandreglering och kosmetisk tandvård.

Hos oss får du tid snabbt och ett personligt bemötande!

Ring Lena i receptionen och boka en konsultationstid.
Vi finns i Göteborg - Vänligen kontakta oss:
Telefon 031-30 44 62 eller boka direkt på via vår hemsida.

Just nu erbjudande för våra nya patienter!

Låt mig hjälpa dig med ditt nya leende! Tandläkare Martha Wedenmark är medlem av SACD (Swedish Academy of Cosmetic Dentistry). All tandvård vi utför höjer din livskvalité. Vi vårdar leenden!

Välkommen!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Martha Wedenmark

Undersökning av ny patient hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.
900 kr

Munhygienbehandling hos tandhygienist hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.
  • - Fluorbehandling vid behov.
  • - Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.
900 kr

Tandutdragning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.
1 100 kr

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

*3 458 kr

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 795 kr

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.
*5 795 kr

Tandreglering hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Det finns flera olika anledningar till varför man kan behöva tandställning. Oftast är det barn och ungdomar som behandlas, men även vuxna ka...

Tandställning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Det finns flera olika anledningar till varför man kan behöva tandställning. När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbette...

Tandblekning hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Implantat hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder vi oss av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titans...

Estetisk tandvård hos Tandläkare Martha Wedenmark i Göteborg

• - Pris efter konsultation

Martha Wedenmark

Team Wedenmark leds av tandläkare Martha Wedenmark som avslutade sin utbildning på Tandläkarhögskolan i Malmö 1981. Martha är medlem i SACD och AACD och har nyligen genomgått en specialutbildning i bettfysiologi för att kunna hjälpa sina patienter med huvudvärk och käkledssmärtor.

Team Wedenmark

På mottagningen arbetar en tandhygienist på heltid, två tandsköterskor och en receptionist.

Karta - Berzeliigatan 14, Göteborg

15:31 - 05 jul, 2018 skrev:

Jag har i min profession fått möjligheten att besöka och även granska denna klinik ur ett kvalitetsperspektiv. De håller förstklassig standard.