Kiropraktik för barn och ungdom hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

780 kr

Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Engelbrektsgatan 39, Stockholm - Visa på karta

• Måndag 08:00 - 18:00 Lunchstängt kl 12-13
  • Tisdag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12-13
  • Onsdag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12-13
  • Torsdag 08:00 - 18:00 Lunchstängt kl 12-13
  • Fredag 08:00 - 17:00 Lunchstängt kl 12-13

Kiropraktik för barn och ungdom

Kiropraktisk behandling har god effekt på en rad besvär som har sitt ursprung från mekaniska störningar i barnens leder och muskler.

Kiropraktorn gör en omsorgsfull undersökning och analys av ryggen och skonsamt behandlar de dysfunktioner som upptäcks. Genom en normalisering av funktionen i kroppens leder och muskler kan nervsystemet fungera bättre och därmed styra kroppens funktioner mera optimalt.

Kiropraktorn kan t.ex. hjälpa barn med gång och rörelsesbesvär, återkommande öroninflammationer, andningsbesvär/låsta leder i bröstryggen, ryggsmärta, axelsmärta, stressrelaterade besvär, huvudvärk och idrottskador.

Informationen uppdaterades 31 mars 2017 av Vården.se

Om Engelbrekts Kiropraktorcenter

4,9

Välkommen till kliniken med det lilla extra!

Hos oss på Engelbrekts Kiropraktorcenter välkomnas du till en internationell miljö. Vi har personal från Norge, Sverige, Finland, England, Schweiz, Australien och Brasilien.

Vi levererar vård av bästa kvalité

Vår vision är att leverera vård av bästa kvalité - från första mötet i receptionen till en konsultation med noggrann bedömning samt behandling och uppföljning anpassad efter dina behov. Målsättningen är att lindra dina besvär samt öka din kapacitet och stresstålighet i vardagen.

Anpassad behandling för individen

En välfungerande och balanserad kropp är en av grundpelarna i att kunna leva, träna och jobba på en optimal nivå. Vi ger dig en behandling som är anpassad efter dig och dina behov. Du får grundläggande övningar och rådgivning för att du på bästa sätt ska kunna ta tillvara på den förbättring du får hos oss.

Vad vi på EKC kan hjälpa dig med

Vi på EKC erbjuder kiropraktisk behandling, medicinsk akupunktur, stötvågsbehandling, yoga och STOTT pilates. Våra kiropraktorer har bred erfarenhet av att undersöka och bedöma kroppens funktion. Obalanser i samspelet mellan nerv, muskel och skelett återställs med hjälp av skonsamma och effektiva behandlingstekniker.

Vi optimerar din rörlighet, hållning och styrka!

Informationen uppdaterades 31 mars 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Engelbrekts Kiropraktorcenter

Kiropraktorbehandling hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr. Vi har även studentpris och pensionärsrabatt.

Kiropraktik är ett primärvårdgivande yrke med unika principer relaterade till funktion, hälsa och välmående. Verksamhetsområdet ombefatt...

Kiropraktik för gravida hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Under graviditeten genomgår kroppen stora förändringar på kort tid. För att kunna bemöta dessa förändringar på bästa möjliga sätt, är den gr...

Kiropraktik för barn och ungdom hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Kiropraktorerna Vibeke Veslehaug och Frode Bakken har båda erfarenhet av att jobba med barn och ungdom. Kiropraktisk behandling har god ...

Triggerpunktsbehandling hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Triggerpunkter är hypersensitiva punkter i skelettmuskulaturen. Punkterna är ömma och kan ge strålande smärtor samt nedsatt funktion i f...

STOTT Pilates hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

I min studio kan du träna yoga och pilates med personlig tränare. Studion är inredd med STOTT PILATES® maskiner och pilates- och yogaredskap...

Nackspärr hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

fr. 780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Ryggskott hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

fr. 780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Plötsliga smärtor eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av någon p...

Stötvågsbehandling hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

fr. 750 kr Enskilda stötvågsbehandlingar 750kr.

Stötvågbehandling, även kallat shockwave therapy, är en behandling med stötvågor. Det är en vetenskapligt förankrad metod som är ett effekt...

Idrottsskador hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

fr. 780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Vi på Engelbrekts Kiropraktorcenter kan hjälpa till med bedömning, behandling och rehabilitering av idrottsskador. Vi arbetar utifrån din...

Ergonomitjänster hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

Ergocoaching Behöver du hjälp att hitta rätt arbetsposition framför datorn, på jobbet eller i hemmet? Vi hjälper dig med ergocoaching där...

Akuttid kiropraktor hos Engelbrekts Kiropraktorcenter i Stockholm

fr. 780 kr Nybesök 780 kr, Återbesök 580 kr.

Akut ryggskott, nackspärr eller idrottsskada? Har du fått akuta besvär och behöver boka en tid med kort varsel? Det är viktigt att du sna...

Vibeke Veslehaug

Vibeke Veslehaug

Doctor of Chiropractic - Palmer West, Kalifornien, USA

Vibeke praktiserar med en patientcentrerad evidence-baserad approach. Hon jobbar både med smärtlindringar samt att ta bort smärta, men även med förebyggande och prestationsfrämjande mål.

Vibeke har alltid haft ett intresse för att behandla barn. Kiropraktorer kan göra en enorm skillnad när det gäller barns utveckling och välmående. I förbindelse med detta innehar Vibeke en Mastergrad (MSc Paediatrics) i muskel-skelett relaterade besvär för barn 0-18år.

Frode Bakken

Frode Bakken

Master of Chiropractic - Macquarie University, Sydney, Australien

Frode kommer från Valderøya som ligger utanför Ålesund på Norges västkust. Frode är en ivrig löpare och deltar på flera tävlingar varje år. Det stora målet för 2016 är Stranda Fjord Trail Race i augusti.

Idrottskiropraktik har blivit Frodes passion. Han har utvecklat en bra förståelse för kroppens neuromuskulära funktion och är en hårt arbetande kiropraktor som gillar att använda finslipade kiropraktiska justeringar för att hjälpa sina klienter till bättre prestation och ökad livskvalitet.

Frodes syn på motion och rörlighet är att det främjar både ett långt och bra liv. Han ser möjlighet och inspiration i att få hjälpa sina patienter på vägen till en bättre livsstil.

Francis Robert Jones

Francis Robert Jones

Master of Chiropractic - Anglo-European College of Chiropractic, Bournemouth University, England

Francis graduated from the prestigious Anglo European Chiropractic College on the south coast of England in the summer of 2014 have been working in Stockholm since.

Francis have a passion for sports Chiropractic alongside regular practice. He treat a wide variety of sports injuries, within a wide range of people, ranging from international, professional athletes to people who exercise for fun and to stay fit.

Francis enjoy the feeling of seeing my patients return to the sports and activities they love.

Anna Grisotti

Anna Grisotti

Personlig tränare i Yoga & Stott Pilates

Efter att ha jobbat som bl.a. frilansinstruktör i över 20 år fick Anna kontakt med Frode och Vibeke som äger Engelbrekts Kiropraktorcenter. Det blev starten till ett fantastiskt samarbete.

Sedan 2011 hyr Anna några rum i kliniken och driver en yoga- och pilatesstudio. Hon är idag stolt över att ha flera pilateskonsulter som tar väl hand om våra kunder.

Anna är uppvuxen i en schweizisk skidort, har som barn åkt massor av skidor och snowboard och har alltid haft dans och senare ”fitness” som hobby och extra jobb. Efter magisterexamen i media-& kommunikationsvetenskap samt några år av eget bolag inom reklam upptäckte Anna yoga. Kort därefter fick hon prova på sin första pilates pt-session i en så kallad reformer maskin.

Det blev genast en ny djupdyk med massor av utbildningar och en ny karriär där hon nu är. Pilates och yoga är kul, nyttig, nördig - vi har trevligt under tiden och det känns bra efter.

All info och bokning sker via Annas hemsida www.annagrisotti.se eller mobil 0703-56 52 72.

Malin Brodén

Malin Brodén

Receptionist

Karta - Engelbrektsgatan 39, Stockholm

4,9

20:31 - 16 nov, 2018 skrev:

Gått hos många kiropraktorer, naprapater och massörer de senaste åren då jag haft svåra ryggsmärtor samt huvudvärk. Rebecca är den första som hittade rätt direkt och redan efter några gånger blev det MYCKET bättre! Är numera en trogen kund med nöjd rygg.

11:52 - 16 nov, 2018

14:10 - 13 okt, 2018

13:24 - 11 okt, 2018

16:38 - 05 okt, 2018 skrev:

Jag har sedan 6 år tillbaka haft en svårdefinierad smärta i höften/benet som ibland varit så svår att jag inte kunnat komma ur sängen (jag är idag "bara" 29 år gammal). Jag har träffat läkare, kiropraktor och naprapat tidigare för att försöka få bukt med problemet men inget har hjälpt. I somras höll jag på att bryta ihop totalt av att inte kunna röra mig obehindrat utan smärta och tänkte "ska det verkligen behöva vara så här resten av livet?".

Jag googlade fram Engelbrekts Kiropraktorcenter, bokade en tid och träffade Francis som drog, klämde och ställde frågor och kom med en för mig ny analys av problemet. Med lite korrigeringar och några enkla övningar (de tar under 5 minuter att genomföra) att göra hemma är jag idag, några månader senare, i princip smärtfri. Så länge jag gör övningarna som jag ska och tittar in hos Francis med jämna mellanrum så störs jag inte längre av smärtan och kan röra mig obehindrat, något som var otänkbart för 6 månader sedan. Jag är otroligt tacksam och rekommenderar varmt Francis och Engelbrekts Kiropraktorcenter till dig som lever med fysisk smärta.

10:41 - 02 okt, 2018 skrev:

Otroligt bra resultat redan första gången, men behövde flera behandlingar. Livet återvänder! Men även eget arbete som träning, motion och positiv inställning behövs i kombination.

14:11 - 03 sep, 2018 skrev:

Fantastisk service och professionellt bemötande. Jag letade länge efter en kiropraktor som kunde möta mina besvär. Jag känner att mitt knä blivit mycket bättre efter alla besök, övningar och behandlingar.

16:32 - 12 jul, 2018 skrev:

Jag kan varmt rekommendera denna klinik! Efter långdragna besvär som ingen annan sjukgymnast eller kiropraktor har kunnat råda bot på så är jag äntligen lyckats hitta en behandlare som har kunnat hjälpa mig. Kunnig, trevlig och informativ personal som ger mig som patient det lilla extra för att fungera som bäst i vardagen. Jag kunde inte varit nöjdare!

19:18 - 26 apr, 2018

17:20 - 22 mar, 2018 skrev:

Börjar känna att min rörlighet är tillbaka som den var för 20 år sen. Otroligt skönt.

11:43 - 27 feb, 2018 skrev:

Helt fantastisk personal som är väldigt kunniga. Sen mitt första besök är jag en regelbunden patient för att underhålla min rygg.

15:12 - 28 dec, 2017

3,5

16:17 - 16 nov, 2017

10:53 - 12 nov, 2017

10:16 - 17 okt, 2017

21:00 - 05 okt, 2017 skrev:

Väldigt proffsigt bemött, kunnig kiropraktor. Fick stor hjälp och han anpassade sin behandling efter mina behov. Rekommenderar starkt! Min kiropraktor var Frode

21:00 - 04 okt, 2017 skrev:

Mycket proffsiga,omtänksamma och snälla. Kan verkligen rekommendera dom.

01:19 - 02 okt, 2017 skrev:

väldigt nöjd.

20:26 - 05 sep, 2017 skrev:

GRYMT nöjd - gjorde mitt första besök hos Frode Sep 2016. Har sedan flera år haft besvär med ländryggen som ingen kunnat lösa. Här fick jag ett riktigt bra mottagande, analys av mina besvär, förklaring till orsak, förklaring till hur vi skulle gå tillväga för att lösa det och en gedigen plan. Sedan februari 2017 har jag inte haft några som helst besvär med min höft eller rygg.

Jag har fullt förtroende för detta center och jag vet att om jag drar på mig en skada etc. så kan jag känna mig trygg med att på Engelbrekts Kiropraktorcenter få den behandling jag behöver för att vara fit for fight igen - därav full pott!

19:34 - 01 sep, 2017 skrev:

Levererar absolut bästa vård, omhändertagande och individuellt anpassad behandling.
Det är viktigt för mig som företagsledare att min personal mår bra och snabbt kan få hjälp om de får besvär. Vi får alltid hjälp på allra bästa sätt - stort tack!

13:08 - 22 aug, 2017 skrev:

Om du har problem med hälsporre o inte blivit bra med konventionell behandling är den stötvågsbehandling som kliniken ger mycket bra.

09:55 - 10 jul, 2017 skrev:

Jag har gått på Engelbreks kiropraktorcenter under flera år och går än i dag.
Efter två massiva diskbråck som jag är opererad för behöver jag ta hand om ryggen. Jag fick även en spricka i en ny disk för 2 år sedan. På sjukhuset fick jag morfin och blev hemskickad. Jag vände mig direkt hit och klarade mig helt utan smärstillande tack vare snabb behandling. Det krävdes ingen operation och efter 8 behandlingar var jag helt återställd.
Jag kan varmt rekommendera alla som jobbar här! Ni är helt fantastiska!

14:43 - 04 jul, 2017 skrev:

Mycket kunnig personal och fräsch lokal. Rekommenderas starkt!

4,2

02:14 - 10 feb, 2017 skrev:

Jag har fått fantastisk hjālp av Frode under flera års tid för olika typer av idrottskador samt tungt arbete. Jag rekommenderar alla att besöka Frode, och jag har slussat många till honom under åren och alla har varit supernöjda. Du behöver inte vara orolig för att bli felbehandlad hos Frode. Om det skulle vara så, att han inte är helt säker på att kan hjälpa dig, så behandlar han dig inte. En fantastisk person som brinner för sitt arbete och som aldrig upphör att överraska med nya behandlingsmetoder och som hela tiden vill fortsätta att utveckla sig själv i sitt arbete.

12:34 - 14 dec, 2016 skrev:

Får alltid fantastisk hjälp av Vibeke!

17:09 - 06 nov, 2016 skrev:

Får alltid bästa proffsiga hjälpen av Vibeke oavsett krämpa.

21:10 - 05 okt, 2016 skrev:

Jag fick ont i mina knän när jag var 12 år, 4,5 år senare hade jag fortfarande jätte mycket problem med knäna och hur många jag än gick till och hur mycket jag än undersökte mina knän så hittade ingen problemet, jag hade väldigt svårt i vardagen pga smärtan som uppkom hela tiden. Tillslut gick jag till Engelbrekts kiropraktorcenter och på ett par behandlingar kändes det redan mycket bättre, något jag inte trodde var möjligt. Jag kan nu ha en vanlig dag utan att få ont. :)

13:37 - 15 sep, 2016 skrev:

På tre veckor har jag i princip blivit av med min "falska ischias". Jag trodde faktiskt inte att det var möjligt. Värken och spänningarna är i princip borta och jag har en helt annan balans idag. En stor eloge till min kiropraktor Franics!

4,2

17:48 - 03 sep, 2016 skrev:

Jag hade ischias och kunde knappt gå när jag efter tre läkarbesök kom till Engelbrekts kiropraktorklinik. Besvären är nu över, jag fick behandling och inte bara rådet att vänta och jag ska nu försöka få hjälp med artrosbesvär i knäna.

16:53 - 08 jul, 2016

10:50 - 22 jun, 2016 skrev:

Jag har gått hos Engelbrekts Kiropraktorcenter sedan starten och är fantastiskt nöjd. Rekommenderar dem varmt till alla som har ont i kroppen eller de som vill förebygga besvär genom att hålla kroppen i gott skick.

23:29 - 14 jun, 2016 skrev:

Efter en oergonomisk lyft på jobbet fick jag en smärtsam låsning i ländryggen, kunde knappt knyta skorna. Det behövdes tid för att ställa mig upprätt så fort jag böjt mig. Gick med smärtan över långhelgen och bestämde mig att jag skulle snarast hitta en duktig kiropraktor. Letade på nätet och när jag såg rejtingen av Engelbrekts kiropraktorcenter så blev det klart för mig att jag hittat rätt. Det fanns en ledig tid hos Francis. Vilken stjärna! Han udersökte problemet, föreslog och utförde behandling och vi bokade ett återbesök om 3 dagar. Omedelbart efter den första behandligen försvan smärtan i ländryggen och efter återbesöket kände jag mig rakare, lättare och definitivt helt återställd! Jag har hittat min kiropraktor!

17:04 - 16 maj, 2016 skrev:

Under ett träningspass tidigare i vår gjorde jag illa ländryggen. Fick kontakt med Francis på Engelbrekts Kiropraktorcenter samma kväll och redan dagen efter lyckades han ordna en tid. Efter två behandlingar och rekommenderade övningar gick jag från att vara sängliggande till att kunna träna igen. Även sviter från tidigare ländryggsproblem är försvunna. Problemet löstes mycket snabbare än väntat!

09:19 - 12 maj, 2016

15:18 - 19 mar, 2016 skrev:

I mitt yrke som skådespelare utsätter jag mig för stora fysiska påfrestningar och en hel del slitage på rygg/nacke osv. Trots det måste jag prestera på topp kväll efter kväll och har sällan tid för återhämtning. Frode och Vibeke på Engelbrekts Kiropraktorcenter har räddat många föreställningar och premiärer för mig, med sin stora kunskap och sitt fantastiska bemötande. Jag har träffat många kiropraktorer under mitt yrkesliv, men dessa två är de absolut skickligaste.
Rebecka Hemse

07:04 - 14 mar, 2016 skrev:

Efter en tid med hälsporre har jag fått magisk hjälp av Francis, som med bl.a stötvågsbehandling och akupunktur fått mig smärtfri igen. Proffsigt bemötande och alltid med ett leende på läpparna. Rekommenderar varmt!

15:30 - 21 feb, 2016 skrev:

Efter en längre tid med nedsatt ork i ena axeln har jag fått fantastisk hjälp. Genom akupunktur och knakande av Francis är axeln nu mycket bättre. Jag kan verkligen rekommendera mottagningen!

13:17 - 16 feb, 2016 skrev:

Jag löptränar på svensk elitnivå och utsätter min kropp för hög belastning kontinuerligt. Jag kom i kontakt med Engelbrekts Kiropraktorcenter första gången efter en långdragen skada i foten som ingen lyckats behandla. Frode fick ordning på foten efter ett fåtal behandlingar och några veckor senare sprang jag maraton på VM i Peking. Jag har sedan dess gått till kliniken i förebyggande syfte för att kunna optimera min löpning, påskynda återhämtningen efter tuffa träningspass, förbättra min hållning samt för att få behandling på områden som är hårt utsatta vid löpning. Jag har stort förtroende för Frode och hans kollegor och kan varmt rekommendera ett besök där!

09:24 - 01 feb, 2016 skrev:

Har en kronisk skada sedan några år, som gav stora inskränkningar i mitt liv.. Sedan jag kom hit har jag, tack vare gedigna kunskaper och kvalificerade behandlingar (tillsammans med varmt och vänligt bemötande!) ändå kunnat arbeta och har fått tillbaka ett liv med kvalité.

18:00 - 13 dec, 2012 skrev:

Besökte detta center pga en låsning i ländryggen. Jag fick snabbt en tid, trevligt bemötande och framförallt en bra behandling som var till stor hjälp. Kunnig, engagerad och professionell personal som jag varmt kan rekommendera!