Biblioteksgatan 29, Stockholm - Visa på karta

Ryggskott

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfrestning såsom ett lyft eller en vridning. Smärtan är oftast ofarlig men kan vara påfrestande.

Att få hjälp bidrar till att lindra och snabba på läkeprocessen.

Vilka symtom brukar förekomma?

Många gånger kommer smärtan väldigt plötsligt och känns då skärande eller huggande. Ibland kan ryggskott komma smygande med en molande smärta. Ofta ökar då smärtan gradvis.

Vad kan jag själv göra om jag har fått ryggskott?

• Värme kan lindra smärtan en aning. Ta hjälp av till exempel en värmedyna, en varm dusch eller bastu.

• Kyla kan också vara lindrande, använd exempelvis en kylklamp eller en plastpåse fylld med is.

• Att röra sig är alltid bra. Blodcirkulationen kommer då igång vilket är bra för hela kroppen. Så om möjligt överväg promenader.

Välkommen att kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 01 mars 2016 av Vården.se

Om Stockholms Kiropraktorklinik

Kiropraktor i Stockholm med över 25 års erfarenhet!

Stockholms Kiropraktorklinik ligger centralt i fina och ljusa lokaler ett stenkast ifrån Stureplan.

Vi hjälper dig med en rad olika besvär som till exempel

• Idrottsskador
  • Ischias
  • Ledbesvär
  • Nackspärr
  • Ryggskott
  • Tennisarm

Om kiropraktik

Kiropraktiken är en vetenskap som bygger på naturvetenskapliga principer och utvecklas i takt med aktuell forskning. Dess målsättning är att stimulera kroppens medfödda förmåga till självläkning.

En kiropraktor är specialiserad på att behandla besvär i rörelseapparaten – primärt ryggraden – och effekterna av dess funktionsstörningar på nervsystemet. Det är en behandlingsform som bland annat omfattar diagnostik, behandling, rehabilitering och förebyggande av besvär i rörelseapparaten.

Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation

Vi är aktiva medlemmar i LKR - Legitimerade Kiropraktorers Riksorganisation.

Mottagningen grundades 1983 och vi har idag även en mottagning i Uppsala.

Varmt välkommen till Stockholms Kiropraktorklinik!

Informationen uppdaterades 01 mars 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Stockholms Kiropraktorklinik

Kiropraktorbehandling hos Stockholms Kiropraktorklinik

700 kr

Om en led inte har normal rörelseförmåga påverkar det ofta kringliggande nerver och muskler och smärta eller annat obehag kan uppstå. Genom ...

Nackspärr hos Stockholms Kiropraktorklinik

700 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n...

Tennisarmbåge hos Stockholms Kiropraktorklinik

700 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ...

Ryggskott hos Stockholms Kiropraktorklinik

Thomas Endler

Thomas Endler

Legitimerad kiropraktor, examen från Anglo-European College of Chiropractic (AECC).

Thomas har arbetat under två olympiska spel för svenska snowboardlandslaget. Även arbetat för en rad olika elitföreningar i ishockey.

Adam Endler

Adam Endler